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Evaluating the True Magnitude of HYPOglycemic Events After THE Initiation of Sulfonylurea

26. Juni 2017 aktualisiert von: Rémi Rabasa-Lhoret, Institut de Recherches Cliniques de Montreal

Evaluating the True Magnitude of HYPOglycemic Events After THE Initiation of Sulfonylurea, by Continuous Glucose monItoring System: A Multicenter Study. The HYPOTHESIS Trial

Sulfonylurea are known to be associated with a risk of hypoglycaemia. However, little is known about the real frequency of asymptomatic or unreported hypoglycemia and their impact on glycemic control and quality of life among patients using sulfonylureas (SUs). The frequency of hypoglycemia is probably underestimated since self-monitoring of blood glucose (SMBG) fail to identify asymptomatic episodes, especially among patients with higher risk of hypoglycemia unawareness (longer diabetes duration, elderly, recurrent hypoglycemia, etc.). No previous studies have reported total hypoglycemia as measured by continuous glucose monitoring system (CGMS) in a large group of Canadians, therefore underestimating the true incidence of these events. As with age hypoglycemia perception is reduced and consequences can be increased due to frailty, elderly could be especially sensitive to the risk of hypoglycemia. Documentation of the total number of hypoglycemia is a relevant objective to really appreciate the potential impact of SUs in the Canadian context.

The investigators propose a multicenter observational prospective study in order to study the incidence of hypoglycaemia measured by CGMS among patients with type 2 diabetes mellitus (T2DM) newly prescribed a SU. The investigators propose to perform a baseline testing (pre-initiation of the SU), at initiation (first week after the first dose of the SU) and after a 3 months follow-up of treatment, including medical history measures, quality of life and diabetes treatment satisfaction.

In patients with T2DM not at goal (A1c >7.0 mmol/L), and newly prescribed a SU, the objectives and hypotheses of the study are to estimate the incidence rate of hypoglycaemia as measured by continuous glucose monitoring system (CGMS) over a total of 3 weeks period following the initiation of the SU.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5C2T2
        • University of Toronto
    • Quebec
      • Montreal, Quebec, Kanada, H2W1R7
        • Institut de recherches cliniques de Montreal

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

T2DM not at goal (A1c >7.0 mmol/L), and newly prescribed a SU

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Type 2 diabetes according to Canadian Diabetes Association definition
  • Initiation of a SU at baseline
  • A1c: 7.0% to 10.0%
  • Willing and able to comply with study procedures

Exclusion Criteria:

  • Current or previous usage (during the last 3 months) of insulin or repaglinide
  • Use of medication known to interfere with glucose metabolism
  • Insulin requiring patient: catabolic state and/or ketonuria
  • Currently using CGMS or within the last 3 months
  • Recent severe hypoglycemia (<3 months)
  • Pregnancy or breast-feeding
  • Limited life expectancy, high level of functional dependency, extensive coronary disease at high risk of short term ischemic events or multiple major co-morbidities

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
T2DM at SU initiation
T2DM newly prescribed a SU
Investigators propose to perform a one-week baseline testing (pre-initiation of the SU), at initiation (first week after the first dose of the SU) and after a 3 months follow-up of treatment with a SU, including CGMS reading, medical history measures, quality of life and diabetes treatment satisfaction.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Total incidence rate of hypoglycemia episode
Zeitfenster: One week after initiation of the SU
One week after initiation of the SU
Total incidence rate of hypoglycemia episode
Zeitfenster: One week at 3-month follow-up
One week at 3-month follow-up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Rémi Rabasa-Lhoret, MD,PhD, IRCM

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Juni 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Juni 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

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