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Safety and Efficacy of Fibrinogen Concentrate in Aortic Arch Surgery Involving Moderate Hypothermic Circulatory Arrest (SEFC)

4. September 2015 aktualisiert von: Hongjia Zhang

Bleeding is a common complication of cardiac surgery, especially aortic arch surgery involving moderate hypothermic circulatory arrest. Fibrinogen concentrate is increasingly used to treat coagulopathic bleeding in cardiac surgery, although its effectiveness and safety are unknown.

Fibrinogen concentrate was administered to 54 patients when the fibrinogen level was below 1.5 g/L after protamine reversal. Additionally, 30 patients were enrolled as the non-FC-treated group.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The aim of this prospective study was to investigate the safety and efficacy of fibrinogen concentrate in patients with acute type A aortic dissection.

Eighty-four acute type A aortic dissection patients undergoing emergency aortic arch surgery involving moderate hypothermic circulatory arrest were included. The clinical data, standard laboratory tests and plasma fibrinogen levels were obtained at 5 time points.

The investigators analyzed the standard laboratory tests, the plasma fibrinogen levels, the volumes of cumulative postoperative drainage and transfused allogenic blood products in 84 patients.

The primary and secondary end points were determined and considered.The primary endpoint (efficacy endpoint) included the volumes of individual allogeneic blood products, volumes of cumulative drainage within 24 h and 48 h and 5 days volumes after infusion of fibrinogen concentrate as well as the rates of reoperation due to bleeding. The secondary endpoint (safety endpoint) for the study was the incidence of serious adverse events from infusion of fibrinogen concentrate to day 45. The serious adverse events defined for the evaluation of safety of fibrinogen concentrate were death, pulmonary embolism and other thromboembolic or ischemic events (myocardial infarction, paraplegia and cerebral infarction).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100029
        • Rekrutierung
        • Beijing Anzhen Hospital
        • Kontakt:
          • Hongjia Zhang, M.D.
        • Kontakt:
          • Xinliang Guan

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The participants aged 18 years or above who were undergoing emergency aortic arch surgery involving moderate hypothermic circulatory arrest for an acute type A aortic dissection

Exclusion Criteria:

  • The participants with congenital or acquired coagulation disorders, previous surgery at the same site, death prior to planned surgery, stroke or myocardial infarction within 2 months before surgery and use of aspirin, clopidogrel or vitamin K antagonists within 2 to 5 days before surgery.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: fibrinogen concentrate-treated group
The initial fibrinogen concentrate dose was 25 - 50 mg/kg, but additional fibrinogen concentrate was administered repeatedly if the first infusion of fibrinogen concentrate did not increase the fibrinogen level over 2.0 g/L.
Investigators administered fibrinogen concentrate when the plasma fibrinogen level was below 1.5 g/L at 5 minutes after protamine reversal and completion of surgical hemostasis in patients, who comprised the fibrinogen concentrate-treated group.
Kein Eingriff: non-fibrinogen concentrate-treated group
The participants who did not received fibrinogen concentrate treatment were enrolled as the non-fibrinogen concentrate-treated group

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
efficacy endpoint (the volumes of allogeneic blood products, volumes of cumulative drainage within 24 h and 48 h and 5 days
Zeitfenster: from the time of fibrinogen concentrate administration until the 5th postoperative day
Investigators hypothesized that the hemostatic therapy with fibrinogen concentrate in acute type A aortic dissection patients resulted in a reduction in the transfusion of allogeneic blood products and drainage volumes compared to the control group that received conventional hemostatic therapy.
from the time of fibrinogen concentrate administration until the 5th postoperative day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
safety endpoint (incidence of serious adverse events)
Zeitfenster: from infusion of fibrinogen concentrate to day 45
The serious adverse events defined for the evaluation of safety of fibrinogen concentrate were death, pulmonary embolism and other thromboembolic or ischemic events (myocardial infarction, paraplegia and cerebral infarction).
from infusion of fibrinogen concentrate to day 45

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Hongjia Zhang, M.D., Beijing Anzhen Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. September 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. September 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. September 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. September 2015

Zuletzt verifiziert

1. September 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Z141100002114025

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Klinische Studien zur Proximal Aortic Dissection

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