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Heart Failure Recorded in Primary Care, Hospital Admissions and National Mortality Registry

14. September 2015 aktualisiert von: University College, London

Capture and Concordance of Heart Failure Recorded in Primary Care, Hospital Admissions and National Mortality Registry: A Cohort Study In 2.1 Million People

The main objectives of this study are i) to assess how heart failure was captured accross different linked electronic health record sources within the CALIBER program and the overlap between primary care, hospital admissions and/or the national mortality register, and ii) to assess risk factors, heart failure treatment and survival in patients, stratified by EHR source.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Heart failure (HF) is one of the leading causes of hospital admissions and mortality in modern healthcare systems. It can be viewed as a collective clinical syndrome of many signs and symptoms and is frequently the common endpoint of various heart diseases. Often, it is not diagnosed until it has reached a level whereby quality of life is significantly, and often irreversibly, impaired. Even though vast quantities of National Health Service (NHS) data concerning patients with heart failure are recorded, there are limited 'real world' longitudinal insights about the prognosis and consequences of HF. Although linked electronic health records cohorts such as the CALIBER program become increasingly available, for heart failure the overlap, risk factors and subsequent mortality have not been compared. Previous studies on heart failure using EHR sources have used ICD-9 or 10 codes for the identification of heart failure cases and the prevalence estimates of risk factors and comorbidity. Furthermore, the assessment of supporting information for heart failure present in electronic healthcare registries remains largely unknown. Currently, heart failure is typically inferred based on previous reports or the prescription of heart failure related medication. To strengthen heart failure case ascertainment in large electronic healthcare registries, linkages with primary care data such as what is done in CALIBER could allow more detailed insight in medical history, clinical diagnoses, anthropometric measures, health behaviour, laboratory tests, medical procedures and prescriptions.

In this study, the investigators assessed the distribution of recording, supportive medical information for heart failure diagnosis, risk factors and subsequent mortality of heart failure patients captured in linked EHR data from primary care, hospital admissions and/or death registry.

This study is part of the CALIBER (Cardiovascular disease research using linked bespoke studies and electronic records) programme funded over 5 years from the NIHR and Wellcome Trust. CALIBER has received both Ethics approval (ref 09/H0810/16) and ECC approval (ref ECC 2-06(b)/2009 CALIBER dataset).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

From 1 January 1997, all patients aged ≥18 years old, registered in CPRD practices in England consenting to data linkage, with at least one year of up-to-standard pre-study follow-up are potentially eligible.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with a coded diagnosis for heart failure in primary care or hospital admission
  • Patients with a coded diagnosis for heart failure as a cause of death in the national mortality register
  • Patients in CPRD practices which are deemed "up to standard" for more than 1 year by CPRD criteria.
  • Patients with at least one year of follow-up in the CPRD practice CPRD.

Exclusion Criteria:

  • past medical history of heart failure

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Primary care only
Patients with heart failure recorded in primary care and never hospitalized for heart failure
Primary care and secondary care
Patients with heart failure recorded in primary care with at least one record of a heart failure related hospitalization.
Secondary care only
Patients with heart failure recorded in at least one heart failure related hospitalization without a concurrent primary care record.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Venn diagram of heart failure recording by data source
Zeitfenster: 13 years
Frequency and overlap of heart failure patients recorded in primary care, hospital admissions and as cause of death in the national mortality registry.
13 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Heart failure mortality
Zeitfenster: 5 years
5 year heart failure cause of death following the first recorded heart failure diagnosis
5 years
Cardiovascular mortality
Zeitfenster: 5 years
The 5 year cardiovascular mortality following the first recorded heart failure diagnosis.
5 years
All-cause mortality
Zeitfenster: 5 years
The all cause mortality 5 years following the first recorded heart failure diagnosis
5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienstuhl: Stefan Koudstaal, MD PhD, University College, London
  • Studienleiter: Folkert W. Asselbergs, MD PhD, University College, London
  • Hauptermittler: Harry Hemingway, PhD, University College, London

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. September 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. September 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. September 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. September 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 14_149SK

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