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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02623348
Use of Pedometers to Measure and Increase Walking Among Patients With ESRD (PED)
10. September 2019 aktualisiert von: University of California, San Francisco
Randomized controlled trial using pedometers to increase physical activity among patients on dialysis.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94114
- University of California San Francisco
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- on hemodialysis for ≥ 3 months
- able to walk
- able to give informed consent and willing to participate
Exclusion Criteria:
- unable to walk
- unable to understand directions or give informed consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: pedometer
Patients will be given pedometers and instructions to increase physical activity based on pedometer output
|
pedometer-based physical activity recommendations
|
Kein Eingriff: usual care
No intervention
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Physical Activity
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
change in steps per day from pedometer
|
Baseline and 12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Physical Performance
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
change in score on the Short Physical Performance Battery (0-12), higher scores indicate greater physical performance
|
Baseline and 12 weeks
|
Self-reported Physical Functioning
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
Change in score on the Physical Function scale of the Short-Form 36 Health Survey (scale from 0-100, higher numbers indicate better physical functioning)
|
Baseline and 12 weeks
|
Change in Activities of Daily Living Score
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
Barthel's Index of Daily Activities (Index range 0-20, higher scores indicate greater functional independence)
|
Baseline and 12 weeks
|
Change in Symptom Burden on the Dialysis Symptoms Index
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
Dialysis symptom index (symptom burden ranges from 0 - 29 symptoms experienced)
|
Baseline and 12 weeks
|
Change in Total Body Muscle Mass (Adjusted by Height Squared)
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
(TBMM calculated from measurements of intracellular water from bioimpedance spectrometry)
|
Baseline and 12 weeks
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Change in Endothelial Function
Zeitfenster: 12 weeks
|
Reactive hyperemia index (RHI) using peripheral arterial tonometry.
RHI is a non-invasive measure of endothelial function, measured using the EndoPAT 2000 (Itamar Medical).
The pulse amplitude in the middle fingers of both hands was recorded for five minutes.
A blood pressure cuff was then inflated in one arm (which did not have a vascular access in place) to at least 60 mmHg above systolic blood pressure to achieve full occlusion (minimum 200 mmHg, maximum 300 mmHg).
After occlusion for 5 minutes, the cuff was deflated, and the device recorded changes in pulse amplitude for an additional 5 minutes and calculated RHI as the ratio of the post to pre occlusion amplitude of the occluded arm relative to the post to pre occlusion amplitude of the control arm, corrected for baseline vascular tone.
|
12 weeks
|
Change in the Short From 36 Vitality Scale
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
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Short Form 36 Vitality Scale (0-100, greater values indicate increased levels of energy/decreased levels of fatigue)
|
Baseline and 12 weeks
|
Change in SDNN (ms)
Zeitfenster: 12 weeks
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Standard deviation of N-N intervals as recorded on electrocardiography waveform (ms)
|
12 weeks
|
Change in Symptom Severity on Dialysis Symptoms Index
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
|
Symptoms range from score of 0 (Not at all bothersome) to 5 (Very Bothersome) over 29 symptoms.
Score ranges from 0 - 145
|
Baseline and 12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Bernier-Jean A, Beruni NA, Bondonno NP, Williams G, Teixeira-Pinto A, Craig JC, Wong G. Exercise training for adults undergoing maintenance dialysis. Cochrane Database Syst Rev. 2022 Jan 12;1(1):CD014653. doi: 10.1002/14651858.CD014653.
- Sheshadri A, Kittiskulnam P, Delgado C, Sudore RL, Lai JC, Johansen KL. Association of Cognitive Function Screening Results with Adherence and Performance in a Pedometer-Based Intervention. Am J Nephrol. 2021;52(5):420-428. doi: 10.1159/000516130. Epub 2021 May 12.
- Sheshadri A, Kittiskulnam P, Delgado C, Sudore R, Lai JC, Johansen KL. Association of motivations and barriers with participation and performance in a pedometer-based intervention. Nephrol Dial Transplant. 2020 Aug 1;35(8):1405-1411. doi: 10.1093/ndt/gfaa047.
- Sheshadri A, Kittiskulnam P, Lai JC, Johansen KL. Effect of a pedometer-based walking intervention on body composition in patients with ESRD: a randomized controlled trial. BMC Nephrol. 2020 Mar 16;21(1):100. doi: 10.1186/s12882-020-01753-5.
- Sheshadri A, Kittiskulnam P, Lazar AA, Johansen KL. A Walking Intervention to Increase Weekly Steps in Dialysis Patients: A Pilot Randomized Controlled Trial. Am J Kidney Dis. 2020 Apr;75(4):488-496. doi: 10.1053/j.ajkd.2019.07.026. Epub 2019 Nov 1.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Dezember 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Dezember 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Dezember 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
2. Oktober 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. September 2019
Zuletzt verifiziert
1. September 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 10-02719
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