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Use of Pedometers to Measure and Increase Walking Among Patients With ESRD (PED)

10. September 2019 aktualisiert von: University of California, San Francisco
Randomized controlled trial using pedometers to increase physical activity among patients on dialysis.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94114
        • University of California San Francisco

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • on hemodialysis for ≥ 3 months
  • able to walk
  • able to give informed consent and willing to participate

Exclusion Criteria:

  • unable to walk
  • unable to understand directions or give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: pedometer
Patients will be given pedometers and instructions to increase physical activity based on pedometer output
pedometer-based physical activity recommendations
Kein Eingriff: usual care
No intervention

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Physical Activity
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
change in steps per day from pedometer
Baseline and 12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Physical Performance
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
change in score on the Short Physical Performance Battery (0-12), higher scores indicate greater physical performance
Baseline and 12 weeks
Self-reported Physical Functioning
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
Change in score on the Physical Function scale of the Short-Form 36 Health Survey (scale from 0-100, higher numbers indicate better physical functioning)
Baseline and 12 weeks
Change in Activities of Daily Living Score
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
Barthel's Index of Daily Activities (Index range 0-20, higher scores indicate greater functional independence)
Baseline and 12 weeks
Change in Symptom Burden on the Dialysis Symptoms Index
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
Dialysis symptom index (symptom burden ranges from 0 - 29 symptoms experienced)
Baseline and 12 weeks
Change in Total Body Muscle Mass (Adjusted by Height Squared)
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
(TBMM calculated from measurements of intracellular water from bioimpedance spectrometry)
Baseline and 12 weeks
Change in Endothelial Function
Zeitfenster: 12 weeks
Reactive hyperemia index (RHI) using peripheral arterial tonometry. RHI is a non-invasive measure of endothelial function, measured using the EndoPAT 2000 (Itamar Medical). The pulse amplitude in the middle fingers of both hands was recorded for five minutes. A blood pressure cuff was then inflated in one arm (which did not have a vascular access in place) to at least 60 mmHg above systolic blood pressure to achieve full occlusion (minimum 200 mmHg, maximum 300 mmHg). After occlusion for 5 minutes, the cuff was deflated, and the device recorded changes in pulse amplitude for an additional 5 minutes and calculated RHI as the ratio of the post to pre occlusion amplitude of the occluded arm relative to the post to pre occlusion amplitude of the control arm, corrected for baseline vascular tone.
12 weeks
Change in the Short From 36 Vitality Scale
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
Short Form 36 Vitality Scale (0-100, greater values indicate increased levels of energy/decreased levels of fatigue)
Baseline and 12 weeks
Change in SDNN (ms)
Zeitfenster: 12 weeks
Standard deviation of N-N intervals as recorded on electrocardiography waveform (ms)
12 weeks
Change in Symptom Severity on Dialysis Symptoms Index
Zeitfenster: Baseline and 12 weeks
Symptoms range from score of 0 (Not at all bothersome) to 5 (Very Bothersome) over 29 symptoms. Score ranges from 0 - 145
Baseline and 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Dezember 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Dezember 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Dezember 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Oktober 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 10-02719

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