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Effect of Dexmedetomidine and Bupivacaine for Paravertebral Block

19. September 2020 aktualisiert von: Mansoura University

Evaluation Effect of Adding Dexmedetomidine to Bupivacaine for Paravertebral Block in Femoral Fractures

Fracture femur is a common that results in severe pain. Many methods of regional and peripheral analgesia have been described to treat such pain. In this study the investigators consider using paravertebral block to treat post-fracture pain. Additionally, they consider adding dexmedetomidine to the used local anesthetic solution to prolong the duration of this block and hence postoperative analgesia.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Fracture femur is a common injury which is associated with excruciating pain . This pain is one of the most important causes of postoperative morbidity and mortality when it is insufficiently treated pain. Pain induces neuroendocrine stress response causing problems like as reduction in vital capacity, pneumonia, tachycardia, hypertension, myocardial ischemia and even infarction. These problems can be prevented by successful management of postoperative pain.

In patients with proximal femoral fracture, the use of paravertebral blockade produces reliable level of analgesia without need for additional nursing skills or monitoring in the postoperative period. Paravertebral blockade by injection local anesthetic solution alongside the vertebral column produces ipsilateral analgesia.

Currently available local anesthetics as bupivacaine may not provide reliable periods of analgesia resulting in block resolution before the period of worst postoperative pain. The use of a large volume of local anesthetic is one of methods to overcome this problem that may lengthen the duration of analgesia but at increased risk of local anesthetic toxicity. Adding adjuvants is another potential alternative.

Dexmedetomidine, a selective α 2 agonist, has been used to prolong the duration of analgesia of nerve blocks. Dexmedetomidine has also been reported to enhance central and peripheral nerve blockade. Alpha adrenoceptors located at the nerve endings have a possible role in the analgesic mechanisms by preventing norepinephrine release. The spinal mechanism is the principle mechanism for the analgesic action of dexmedetomidine.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

88

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • DK
      • Mansoura, DK, Ägypten, 050
        • Mansoura University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • American Society of Anesthesiologists physical class I or II

Exclusion Criteria:

  • Patient refusal.
  • Severe or uncompensated cardiovascular disease.
  • Severe or uncompensated renal disease.
  • Severe or uncompensated hepatic disease.
  • Severe or uncompensated endocrinal disease.
  • Pregnancy.
  • Postpartum ladies.
  • Lactating females.
  • Allergy to any of the study medications .
  • Coagulation disorders.
  • Infection at the site of needle insertion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Bupivacaine group
Paravertebral blockade will be performed using combined mixture of bupivacaine 0.5% and water soluble radio-opaque dye.
Paravertebral blockade will be performed using combined mixture of bupivacaine 0.5% and water soluble radio-opaque dye.
Aktiver Komparator: Mixture of bupivacaine and dexmedetomidine group
Paravertebral blockade will be performed using combined mixture of bupivacaine 0.5%, water soluble radio-opaque dye and 1 ug/kg of dexmedetomidine
Paravertebral blockade will be performed using combined mixture of bupivacaine 0.5%, water soluble radio-opaque dye, and1 ug/kg of dexmedetomidine

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Scale for radiological spread of the injectate
Zeitfenster: for 20 min after performing the blockade
It will be assessed using the following scale -2; spread for two vertebral levels below the site of injection, -1; spread for one vertebral level below the site of injection, 0; stays at the level of injection, +2; spread for two vertebral levels above the site of injection, +1; spread for one vertebral level above the site of injection
for 20 min after performing the blockade

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain scores
Zeitfenster: For 48 hours after surgery
The severity of pain will be assessed using a visual analog scale (VAS)
For 48 hours after surgery
Duration of postoperative analgesia
Zeitfenster: for 24 hours after surgery
The period from completion of the block to time of administration of the first request of rescue analgesic for postoperative pain will be recorded
for 24 hours after surgery
Postoperative analgesic consumption
Zeitfenster: for 48 hours after surgery
Total postoperative analgesic consumption
for 48 hours after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Reem A El sharkawy, MD, Department of Anaesthesia, Surgical Intensive Care and Pain Medicine, College of Medicine, Mansoura University, Mansoura, Egypt
  • Studienleiter: Mohamed Y Makharita, MD, Department of Anaesthesia, Surgical Intensive Care and Pain Medicine, College of Medicine, Mansoura University, Mansoura, Egypt
  • Studienstuhl: Nabil Abd-El Raouf, MD, Department of Anaesthesia, Surgical Intensive Care and Pain Medicine, College of Medicine, Mansoura University, Mansoura, Egypt

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. September 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. September 2020

Zuletzt verifiziert

1. September 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Bupivacaine

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