Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

The Safety and Maximum Tolerated Dose of Axitinib in Combination With Radiotherapy for HCC

19. September 2019 aktualisiert von: Shin Kong Wu Ho-Su Memorial Hospital

A Phase I Clinical Trial Evaluating the Safety and Maximum Tolerated Dose of Axitinib in Combination With Radiotherapy for Advanced Hepatocellular Carcinoma (HCC)

To determine the maximal tolerated dose (MTD) of axitinib in combination with RT for advanced HCC.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The goal of this study is to conduct a phase I clinical trial evaluating the safety and MTD of axitinib in combination with RT for advanced HCC. There are some rationales of conducting this clinical trial. Firstly, there is evidence of benefit from the combination of a variety of anti-angiogenic agents with RT at the pre-clinical level. Numerous pre-clinical models have documented improved outcome with the combination of RT (e.g. bevacizumab ... etc). Potential increasing the oxygenation of tumors with anti-angiogenesis is also expected to improve the therapeutic ratio of radiation therapy to hypervascular caner like HCC. Secondly, spatial cooperation may exist between local treatment (e.g. RT) and systemic therapy (e.g. axitinib). From the experience of sorafenib, the majority of patients eventually progress within the liver and die of liver failure, providing rationale to use local therapies like RT. On the other hand, from the experience of RT, the most common site of first recurrence was in the liver outside the irradiated volume, providing rationale for studies combining regional or systemic therapies with RT. Thirdly, clinical experiences with RT and anti-angiogenic agent are few but still exist with encouraging results. For example, one retrospective review from Taiwan with advanced HCC treated with RT and sunitinib (a TKI with similar mechanisms as sorafenib) reported objective response rate of 74% and a median survival of 16 months, and concluded hypofractionated RT and sunitinib can be delivered safely in HCC patients, which was compatible with the result of several phase I or II studies using sorafenib plus. Fourthly, the safety and MTD of axitinib combined with RT is needed to be established before launch of a phase II study

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taipei, Taiwan, 11101
        • Shin Kong Wu Ho-Su Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age of 20-85 years, with ECOG performance 0-2.
  • Advanced hepatocellular carcinoma (HCC), histologically or clinically diagnosed. (Multiple tumors, portal vein thrombosis, nodal metastasis or distant metastasis is allowed.)
  • Unsuitable for resection, liver transplantation, radiofrequency ablation (RFA) or transarterial chemoembolization (TACE), or recurrent / refractory after prior local-regional treatment.
  • ≥ One measurable tumor.
  • Child-Pugh score A or B.
  • Patients who fulfill all of the following criteria:

    1. Serum total bilirubin ≤ 3 mg/dL
    2. Serum alanine transaminase (ALT) ≤ 5 times ULN
    3. INR ≤ 2.20
    4. Platelet count ≥ 50,000 /mm3
    5. WBC count ≥ 3,000 /mm3 or ANC ≥ 1,500 /mm3
    6. Serum creatinine ≤ 2.0 mg/dL
  • Normal thyroid function confirmed.
  • Absence of grant for sorafenib.
  • Sorafenib failure or intolerability (if ever used).

Exclusion Criteria:

  • Considered to have high risk of bleeding (e.g. active peptic ulcer, unstable esophageal/gastric varices, history of aneurysm, and requirement of anticoagulant therapy).
  • Pre-existing uncontrolled hypertension (systolic >140 mmHg, diastolic >90 mmHg) or proteinuria ≧500 mg/24 hours.
  • Prior history of coronary artery disease.
  • The patient is participating in other clinical trials.
  • Pregnant women.
  • Patients with rare hereditary problems of galactose intolerance, Lapp lactase deficiency or glucose-galactose malabsorption.
  • Patients with non-healing wound.
  • Requiring the use of potent CYP3A4/5 inhibitors or inducers (see Appendix).
  • Other severe acute or chronic medical or psychiatric condition, or laboratory abnormality that may increase the risk associated with study participation and in the judgment of the investigator would make the patient inappropriate for entry into this study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Axitinib
Combined axitinib and radiotherapy (fixed strength)
Axitinib (dose escalation): for total 8 weeks during and after RT, with starting dose of 1mg BID. According to the rule of traditional 3 + 3 design, 3-level axitinib dose escalation will be conducted: 1mg BID (level - I), 2mg BID (level - II) and 3mg BID (level - III).
Andere Namen:
  • Inlyta
Radiotherapy (RT) dose (fixed strength for normal liver): 37.5 to 67.5 Gy in 15 fractions (2.5 to 4.5 Gy per fraction) to liver tumor(s) (e.g. portal vein thrombosis, tumors with size ≥3 cm, or recurrent/refractory tumors). The final prescribed dose is based on an upper limit of mean liver dose of 18 Gy for all plans. (Daily Entecavir 0.5-1mg or Telbivudine 600mg is recommended for patients with positive hepatitis B during and 3 months after RT.)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The maximal tolerated dose (MTD)
Zeitfenster: Within 12 weeks
To determine the maximal tolerated dose (MTD) of axitinib in combination with RT for advanced HCC.
Within 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Axitinib

Abonnieren