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Diaphragm Ultrasound in Weaning From Mechanical Ventilation

24. März 2018 aktualisiert von: Ahmed Hasanin, Cairo University

The Efficacy of Ultrasound Assessment of Diaphragmatic Function in Guiding Weaning From Mechanical Ventilation in Critically Ill Patients With Abdominal Sepsis

This study aims to evaluate the efficacy of ultrasound derived variables in prediction of success of weaning from mechanical ventilation in critically ill patients with abdominal sepsis

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Difficult weaning from mechanical ventilation (MV) is a common problem in critically ill patients. Many parameters have been developed to aid weaning from MV such as P/F ratio (PO2/FiO2) and rapid shallow breathing index (respiratory rate/tidal volume); however, sensitivity and specificity for most variables are still variable in literature.

Diaphragmatic dysfunction is a common cause of weaning failure (2) however most of the traditional methods used for evaluation of diaphragmatic function (fluoroscopy, trans-diaphragmatic pressure measurement) are invasive and not available.

Ultrasound assessment of diaphragmatic function has been developed recently providing an easy and safe method for evaluation of diaphragmatic excursion and thickening. In this study we will evaluate the ability of the diaphragmatic function to predict weaning success in patients with abdominal sepsis.

After weaning, patients will be divided into two groups; group of successful weaning (group S) and group with failed weaning (group F) both groups will be compared as regards all clinical, laboratory, and ultrasonographic parameters recorded before weaning, further analysis will be done for patients with repeated trials of weaning (more than one trial or more than one week MV) and those with simple weaning (first time for weaning).

A 7-10 Mega Hertz linear ultrasound probe (Mindray machine) set to B mode, the diaphragm will be visualized by placing the transducer perpendicular to the chest wall, in the eighth or ninth intercostal space, between the anterior axillary and the midaxillary lines, to observe the zone of apposition of the muscle 0.5 to 2 cm below the costophrenic sinus.

The diaphragm thickness will be measured from the middle of the pleural line to the middle of the peritoneal line. Then, the diaphragmatic fraction thickening (DTF) will be calculated as percentage Diaphragmatic movement will be measured in all patients with a 3.5 Mega Hertz US probe placed over one of the lower intercostal spaces in the right anterior axillary line for the right diaphragm and the left midaxillary line for the left diaphragm.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten
        • Cairo University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Critically ill patients with abdominal sepsis.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Critically ill patients with abdominal sepsis with history of MV for more than 48 hours

Exclusion Criteria:

  • Age < 18 years and surgical dressings over the right lower rib cage which would preclude ultrasound examination will be excluded. Also, patients with chest trauma, thoracotomy, diaphragmatic paralysis, diaphragmatic dysfunction, diaphragmatic injury, diaphragmatic surgery and patients with neuromuscular diseases

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Diaphragmatic thickening fraction
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial
(calculated as maximum thickness - minimum thickness / maximum thickness)
five minutes before spontaneous breathing trial

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Diaphragmatic excursion
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
(measured in millimeters)
five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
Rapid shallow breathing index (RSBI)
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial
Respiratory rate/tidal volume in litres
five minutes before spontaneous breathing trial
Arterial blood gases
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
Partial oxygen pressure and Partial carbon dioxide pressure
five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
Number of weaning trials
Zeitfenster: during the last 7 days
number of weaning trials before this trial
during the last 7 days
Heart rate
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
the patient heart rate measured as beat.minute
five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
Arterial blood pressure
Zeitfenster: five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation
systolic and diastolic blood pressure measured in mmHg
five minutes before spontaneous breathing trial and five minutes before patient extubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

21. März 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

23. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. März 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. März 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • N-16-2017

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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