- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03242460
The Safety and Efficacy of Pomalidomide in Combination With Cyclophosphamide and Dexamethasone (PCD) in the Transplant-ineligible Patients With Relapsed and/or Refractory Multiple Myeloma (MM) (PORYOU)
19. Februar 2020 aktualisiert von: Ho Sup Lee, Kosin University Gospel Hospital
The Safety and Efficacy of Pomalidomide in Combination With Cyclophosphamide and Dexamethasone (PCD) in the Transplant-ineligible Patients With Relapsed and/or Refractory Multiple Myeloma (MM) Who Had Lenalidomide Plus Dexamethasone (LD) Following Frontline Bortezomib Combined Chemotherapy, Open-labeled, Multicenter Phase II Study
In Korea, VMP is most commonly used as frontline treatment in patients with newly diagnosed MM who were ineligible for high-dose therapy.
Recently National Insurance began to reimburse the second-line LD when the bortezomib-containing treatment failed to salvage the patients.
Patients who have relapsed MM after exposure to the above agents and have progressive disease have a short life expectancy.
Third-line therapy is needed for retrieving the patients hereafter.
And substantial proportion of patients will attain an advanced age.
To examine if time to disease progression is maintained and tolerability is improved with lower dexamethasone dose, the dose of dexamethasone is reduced when at least a minimal response is achieved after 3 months of treatment with the initial dose.
Three months later (6 months after the initial treatment), the response remains in stable disease, 2nd dose reduction (dexamethasone 10mg or prednisone 50mg) will be carried out.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
55
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von
- Catholic University of Korea, Seoul ST. Mary's Hospital.
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients must have evaluable multiple myeloma with at least one of the following (within 21 days of starting treatment)
- Serum M-protein ≥ 0.5g/dL, or
- In subjects without detectable serum M-protein, Urine M-protein ≥ 200mg/24 hour, or serum free light chai (sFLC) > 100mg/L (involved light chain) and an abnormal kappa/Lambda ratio
- Patients were ineligible for autologous stem cell transplantation
- Must be relapse refractory to initial therapy with bortezomib, melphalan and prednison and then lenalidomide plus dexamethasone.
- Refractoriness is defined as disease progression on treatment or progression within 6 months after the last dose of a given therapy. Relapse is defined according to the criteria of IMWG
- Males and females ≥ 18 years of age or > country's legal age for adult consent
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Performance Status of 0 to 2
Patients must meet the following clinical laboratory criteria with 21 days of starting treatment:
- Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1,000/mm3 and platelet ≥ 50,000/mm3 (≥ 30,000/mm3 if myeloma involvement in the bone marrow is >50%)
- Total bilirubin ≤ 1.5 x the upper limit of the normal range (ULN). Alanine aminotransferase (ALT) and aspartate aminotransferase (AST) ≤ 3 x ULN.
- Calculated creatinine clearance ≥ 30mL/min or creatinine < 3mg/dL.
- Written informed consent in accordance with federal, local and institutional guidelines
Exclusion Criteria:
- Female patients who are lactating or pregnant
- Multiple Myeloma of IgM subtype
- Glucocorticoid therapy (prednisolone > 30mg/day or equivalent) within 14 days prior to informed consent obtained
- POEMS syndrome, plasma cell leukemia or circulating plasma cells ≥ 2 x 109/L, Waldenstrom's Macroglobulinaemia, or Patients with known amyloidosis
- Peripheral neuropathy grade > 2
- Chemotherapy with approved or investigation anticancer therapeutics within 21 days prior to starting pomalidomide treatment
- Focal radiation therapy within 7 days prior to start of pomalidomide. Radiation therapy to an extended field involving a significant volume of bone marrow within 21 days prior to start of pomalidomide
- Immunotherapy (excluding steroids) 21 days prior to start of pomalidomide
- Major surgery (excluding kyphoplasty) within 28 days prior to start of pomalidomide
- Active congestive heart failure (New York Heart Association [NYHA] Class III or IV), symptomatic ischaemia, or conduction abnormalities uncontrolled by conventional intervention. Myocardial infarction within 4 months prior to informed consent obtained
- Known HIV seropositive, hepatitis C infection, and/or hepatitis B (except for patients with hepatitis B surface antigen or core antibody receiving and responding to antiviral therapy directed at hepatitis B: these patients are allowed)
Second malignancy within the past 3 years except:
- Adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer
- Carcinoma in situ of the cervix
- Breast carcinoma in situ with full surgical resection
- Patients with steroid or lenalidomide hypersensitivity
- Patients with pleural effusions requiring thoracentesis or ascites requiring paracentesis within 14 days prior to starting pomalidomide treatment
- Any clinically significant medical disease or psychiatric condition that, in the investigator's opinion, may interfere with protocol adherence or a patient's ability to give informed consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Pomalidomide, Dexamethasone, Cyclophosphamide
Pomalidomide 4mg Days 1-21 Dexamethasone 20mg Days 1, 8, 15, 22 Cyclophosphamide 400mg Days 1, 8, 15
|
Pomalidomide 4mg Days 1-21
Andere Namen:
Dexamethasone 20mg Days 1, 8, 15, 22
Cyclophosphamide 400mg Days 1, 8, 15
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Median Progression-free Survival (PFS)
Zeitfenster: 2 years follow up
|
Kaplan-Meier method
|
2 years follow up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: 2 years follow up
|
International Myeloma Working Group,( IMWG)
|
2 years follow up
|
|
Overall survival (OS)
Zeitfenster: 2 years follow up
|
Kaplan-Meier method
|
2 years follow up
|
|
Safety evaluations assessed using Common Terminology Criteria for Adverse Events v4.0
Zeitfenster: 2 years follow up
|
Common Terminology Criteria for Adverse Events v4.0
|
2 years follow up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
12. Mai 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
24. April 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
2. Mai 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. August 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
6. August 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. August 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Februar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Februar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antiemetika
- Magen-Darm-Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Dexamethason
- Cyclophosphamid
- Pomalidomid
Andere Studien-ID-Nummern
- PORYOU
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Beschreibung des IPD-Plans
KMMWP
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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