- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03245294
Factors Contributing to the Pressure Wave Form Changes
Analysis of Factors Contributing to the Pressure Wave Form Changes During Lumbar Epidural Injections
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Loss of resistance (LOR) is the most commonly used method to confirm the epidural space. The advantage of LOR is its simplicity; only saline or air filled syringe is required. LOR is felt through the sudden decrease of pressure and this pressure gradient is generated when the needle is within the passage of interspinous ligament, ligamentum flavum and epidural space. The presence of ligamentum flavum is crucial for the identification of epidural space by LOR. However, gaps in ligamentum flavum, paravertebral muscle and cyst in interspinous ligament can modify this passage and a false LOR is generated consequentially. The false positive rate of the lumbar and cervical area was reported to be 8.3~17% and 30~68%, respectively. If the false positive rate is high, repeated attempts of epidural steroid injection (ESI) are required, with additional discomfort or pain to the patient.
The high rate of false LOR has prompted the design of adjunctive modalities. Among these, epidural pressure waveform analysis (EPWA) using pressure transducer has been reported. If the epidural needle or catheter is positioned accurately in the epidural space, a pulsatile wave coinciding with arterial pulsations can be seen through the monitor.
Recent study suggested that significant abrupt pressure decrease occurs when cervical epidural injection was done via paramedian approach rather than midline.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Daegu, Korea, Republik von, 700712
- Ji Hee Hong
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- lumbar herniated nucleus
- lumbar spinal stenosis
- internal disc disruption
- NRS > 5
- ODI > 20
Exclusion Criteria:
- coagulopathy
- allergy to contrast media
- infection at needle insertion site
- absence of lumbar MRI
- Pregnancy
- previous lumbar spine surgery
- neurological symptoms requiring prompt reevalution
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Lumbar ESI with paramedian approach
|
the pattern of pressure decrease from ligamentum flavum to epidural space
|
|
Aktiver Komparator: Lumbar ESI with midline approach
|
the pattern of pressure decrease from ligamentum flavum to epidural space
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
pattern of epidural pressure decrease
Zeitfenster: 1 second after the completion of entry from ligamentum flavum to epidural space
|
abrupt or gradual decrease of epidural pressure
|
1 second after the completion of entry from ligamentum flavum to epidural space
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
factors contributing the epidural pressure pattern
Zeitfenster: 60 minutes after the completion of entry from ligamentum flavum to epidural space
|
factors contributing the epidural pressure decrease(abrupt vs. gradual) pattern
|
60 minutes after the completion of entry from ligamentum flavum to epidural space
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 2017-05-039
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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