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Sprint Interval Training During Rehabilitation After Spinal Cord Injury (SprintSCI)

15. Oktober 2018 aktualisiert von: McMaster University
Immediately following a spinal cord injury (SCI), patients are admitted to inpatient rehabilitation where they undergo physical reconditioning in preparation for a return to home setting. The current standard of practice for aerobic training is performing arm-ergometry for 25 mins at a frequency of three times per week. Given the move towards shortened length of stay during inpatient rehabilitation, performing MICT can consume a considerable amount of therapy time. Sprint interval training (SIT) has been shown to elicit similar improvements in physical capacity, despite a reduced time commitment to MICT. However, there are no controlled trials comparing the effects of SIT to MICT in individuals with SCI undergoing inpatient rehabilitation. The primary aim of this study was to investigate the efficacy of a five-week, thrice weekly 10 min SIT program and compare outcome measures to a traditional 25 minute MICT program on the arm-ergometer in individuals with SCI undergoing inpatient clinical rehabilitation. It was hypothesized that five weeks of SIT and MICT would induce similar changes in maximal and sub-maximal exercise performance, self-efficacy for exercise, and exercise enjoyment, despite large differences in training volume and time commitment. It was also hypothesized that SIT would be well tolerated and elicit higher levels of cardiovascular strain than MICT.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8S 4L8
        • McMaster University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participants with sub-acute spinal cord injury (time since injury: 14 - 182 days)
  • Undergoing inpatient rehabilitation
  • Aged 18-65 years
  • Injury level at the second cervical vertebrae (C2) or below

Exclusion Criteria:

- Unable to perform arm-ergometry training

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Moderate Intensity Continuous Training
Training was performed three times a week for five weeks. Each session began with a 2 minute warm up, and concluded with a 3 minute cool down. Following the warm-up, participants performed 20 minutes of arm cycling at a self-selected cadence at 45-65% of their peak power output. Total training duration was 25 mins.
Participants utilized the arm ergometer for improving aerobic exercise capacity
Experimental: Sprint Interval Training
The SIT protocol was adopted from Gillen and colleagues (See Ref), and consisted of 3 x 20 second "all-out" efforts at ≥ 100% of an individuals peak power output. Each sprint was interspersed by 120 seconds of active recovery at 10% of an individuals peak power output. Total training duration was 10 mins.
Participants utilized the arm ergometer for improving aerobic exercise capacity

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in peak power output
Zeitfenster: Change in peak power output from baseline to 5 weeks
maximum amount of power produced during a graded exercise test on the arm-ergometer
Change in peak power output from baseline to 5 weeks
Change in sub-maximal arm-ergometry
Zeitfenster: Change in sub-maximal arm-ergometry from baseline to 5 weeks
Participants performed three 5-minute steady state workloads on the arm-ergometer at power outputs corresponding to RPE's of 8, 10 and 12. Participants were given a minimum of 2 minutes, and a maximum of 5 minutes of rest in between each workload.
Change in sub-maximal arm-ergometry from baseline to 5 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cardiovascular Responses
Zeitfenster: Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
Monitored heart rate throughout each training session
Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
Perceptual Responses
Zeitfenster: Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
Monitored ratings of perceived exertion throughout each training session
Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
Change in self-efficacy for exercise
Zeitfenster: Change in self-efficacy from baseline to 5 weeks
Using a self-reported questionnaire, participants rated how confident they are with regards to performing and carrying out regular physical activities and exercises.
Change in self-efficacy from baseline to 5 weeks
Exercise Satisfaction
Zeitfenster: Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
Participants completed the Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) in order to asses the level of enjoyment with the training intervention they received.
Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
Pain perceptions
Zeitfenster: Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
Through a questionnaire, participants rated how much shoulder pain, bodily pain, and physical discomfort they typically experience throughout the day and how much pain they experienced with the intervention they were allocated to.
Measured only at the end of the intervention (5 weeks)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Audrey L Hicks, PhD, McMaster University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Oktober 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. Oktober 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Oktober 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur moderate intensity continuous training

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