- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03709095
Sprint Interval Training During Rehabilitation After Spinal Cord Injury (SprintSCI)
15. Oktober 2018 aktualisiert von: McMaster University
Immediately following a spinal cord injury (SCI), patients are admitted to inpatient rehabilitation where they undergo physical reconditioning in preparation for a return to home setting.
The current standard of practice for aerobic training is performing arm-ergometry for 25 mins at a frequency of three times per week.
Given the move towards shortened length of stay during inpatient rehabilitation, performing MICT can consume a considerable amount of therapy time.
Sprint interval training (SIT) has been shown to elicit similar improvements in physical capacity, despite a reduced time commitment to MICT.
However, there are no controlled trials comparing the effects of SIT to MICT in individuals with SCI undergoing inpatient rehabilitation.
The primary aim of this study was to investigate the efficacy of a five-week, thrice weekly 10 min SIT program and compare outcome measures to a traditional 25 minute MICT program on the arm-ergometer in individuals with SCI undergoing inpatient clinical rehabilitation.
It was hypothesized that five weeks of SIT and MICT would induce similar changes in maximal and sub-maximal exercise performance, self-efficacy for exercise, and exercise enjoyment, despite large differences in training volume and time commitment.
It was also hypothesized that SIT would be well tolerated and elicit higher levels of cardiovascular strain than MICT.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
20
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Hamilton, Ontario, Kanada, L8S 4L8
- McMaster University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Participants with sub-acute spinal cord injury (time since injury: 14 - 182 days)
- Undergoing inpatient rehabilitation
- Aged 18-65 years
- Injury level at the second cervical vertebrae (C2) or below
Exclusion Criteria:
- Unable to perform arm-ergometry training
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Moderate Intensity Continuous Training
Training was performed three times a week for five weeks.
Each session began with a 2 minute warm up, and concluded with a 3 minute cool down.
Following the warm-up, participants performed 20 minutes of arm cycling at a self-selected cadence at 45-65% of their peak power output.
Total training duration was 25 mins.
|
Participants utilized the arm ergometer for improving aerobic exercise capacity
|
|
Experimental: Sprint Interval Training
The SIT protocol was adopted from Gillen and colleagues (See Ref), and consisted of 3 x 20 second "all-out" efforts at ≥ 100% of an individuals peak power output.
Each sprint was interspersed by 120 seconds of active recovery at 10% of an individuals peak power output.
Total training duration was 10 mins.
|
Participants utilized the arm ergometer for improving aerobic exercise capacity
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in peak power output
Zeitfenster: Change in peak power output from baseline to 5 weeks
|
maximum amount of power produced during a graded exercise test on the arm-ergometer
|
Change in peak power output from baseline to 5 weeks
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Change in sub-maximal arm-ergometry
Zeitfenster: Change in sub-maximal arm-ergometry from baseline to 5 weeks
|
Participants performed three 5-minute steady state workloads on the arm-ergometer at power outputs corresponding to RPE's of 8, 10 and 12. Participants were given a minimum of 2 minutes, and a maximum of 5 minutes of rest in between each workload.
|
Change in sub-maximal arm-ergometry from baseline to 5 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cardiovascular Responses
Zeitfenster: Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
|
Monitored heart rate throughout each training session
|
Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
|
|
Perceptual Responses
Zeitfenster: Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
|
Monitored ratings of perceived exertion throughout each training session
|
Throughout each week of training (Week 1,Week 2, Week 3, Week4, Week 5)
|
|
Change in self-efficacy for exercise
Zeitfenster: Change in self-efficacy from baseline to 5 weeks
|
Using a self-reported questionnaire, participants rated how confident they are with regards to performing and carrying out regular physical activities and exercises.
|
Change in self-efficacy from baseline to 5 weeks
|
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Exercise Satisfaction
Zeitfenster: Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
|
Participants completed the Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) in order to asses the level of enjoyment with the training intervention they received.
|
Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
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Pain perceptions
Zeitfenster: Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
|
Through a questionnaire, participants rated how much shoulder pain, bodily pain, and physical discomfort they typically experience throughout the day and how much pain they experienced with the intervention they were allocated to.
|
Measured only at the end of the intervention (5 weeks)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Audrey L Hicks, PhD, McMaster University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Nightingale TE, Metcalfe RS, Vollaard NB, Bilzon JL. Exercise Guidelines to Promote Cardiometabolic Health in Spinal Cord Injured Humans: Time to Raise the Intensity? Arch Phys Med Rehabil. 2017 Aug;98(8):1693-1704. doi: 10.1016/j.apmr.2016.12.008. Epub 2017 Jan 13.
- Hicks AL, Martin KA, Ditor DS, Latimer AE, Craven C, Bugaresti J, McCartney N. Long-term exercise training in persons with spinal cord injury: effects on strength, arm ergometry performance and psychological well-being. Spinal Cord. 2003 Jan;41(1):34-43. doi: 10.1038/sj.sc.3101389.
- Gillen JB, Martin BJ, MacInnis MJ, Skelly LE, Tarnopolsky MA, Gibala MJ. Twelve Weeks of Sprint Interval Training Improves Indices of Cardiometabolic Health Similar to Traditional Endurance Training despite a Five-Fold Lower Exercise Volume and Time Commitment. PLoS One. 2016 Apr 26;11(4):e0154075. doi: 10.1371/journal.pone.0154075. eCollection 2016.
- Astorino TA, Thum JS. Within-session responses to high-intensity interval training in spinal cord injury. Disabil Rehabil. 2018 Feb;40(4):444-449. doi: 10.1080/09638288.2016.1260648. Epub 2016 Dec 8.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juni 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Oktober 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Oktober 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. Oktober 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Oktober 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Oktober 2018
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SprintSCI
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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