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Expanded Access Protocol of 68Ga-PSMA-11 for PET Imaging

21. Juni 2021 aktualisiert von: Jonsson Comprehensive Cancer Center

Expanded Access Protocol of 68Ga-PSMA-11 for Prostate Cancer PET Imaging

To provide expanded access to 68Ga-PSMA-11 PET imaging for eligible participants to detect and localize prostate cancer for initial and subsequent treatment strategy.

Studienübersicht

Status

Für die Vermarktung zugelassen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Prostate-specific membrane antigen (PSMA) targeted Positron Emission Tomography (PET) imaging has been embraced enthusiastically worldwide. Given the unmet clinical need for accurately diagnosing and staging prostate cancer and the encouraging results of 68Ga-PSMA-11 PET worldwide, University of California Los Angeles (UCLA) and University of California San Francisco (UCSF) conducted pivotal registration trials to assess 68Ga-PSMA-11's safety and efficacy profile in detecting prostate cancer in adult patients. To gap the unmet clinical need of 68Ga-PSMA-11 PET during the period prior to FDA approval, UCLA Nuclear Medicine offers expanded access of this investigational PET drug to eligible participants.

Studientyp

Erweiterter Zugriff

Erweiterter Zugriffstyp

  • Einzelne Patienten
  • Population mittlerer Größe

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095
        • University of California at Los Angeles

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Biochemical recurrent (i. Inclusion/Exclusion) and preprostatectomy (ii. Inclusion/Exclusion) staging patients will be eligible for the expanded access protocol. In order to be eligible to participate in this study, an individual must meet the following criteria:

Biochemical Recurrence Population:

i. Inclusion Criteria:

  • Histopathological proven prostate adenocarcinoma.
  • Rising prostatic specific antigen(PSA) after definitive therapy with prostatectomy or radiation therapy.

    • Post radical prostatectomy (RP)
    • PSA equals to or greater than 0.2 ng/mL measured more than 6weeks after RP
    • Post-radiation therapy -ASTRO-Phoenix consensus definition
    • Nadir + greater than or equal to 2 ng/mL rise in PSA
  • Karnofsky performance status of ≥ 50 (or Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG)/ World Health Organization (WHO) equivalent).
  • Age > 18.
  • Ability to understand a written informed consent document, and the willingness to sign it.

    i. Exclusion Criteria:

  • Concomitant investigational therapy.
  • Known inability to lie flat, remain still or tolerate a PET scan.
  • Patient undergoing active treatment for non-prostate malignancy, other than skin basal cell or cutaneous superficial squamous cell carcinoma that has not metastasized and superficial bladder cancer.

Preprostatectomy Staging Population:

ii. Inclusion criteria:

  • Biopsy proven prostate adenocarcinoma.
  • Considered for prostatectomy with lymph node dissection.
  • Intermediate to high-risk disease (as determined by elevated PSA [PSA>10], T-stage [T2b or greater], Gleason score [Gleason score > 6] or other risk factors).
  • Able to provide written consent.
  • Karnofsky performance status of ≥50 (or ECOG/WHO equivalent).

ii. Exclusion criteria:

  • Patients not capable of getting PET study due to weight, claustrophobia, or inability to lay still for the duration of the exam.
  • Neoadjuvant chemotherapy, radiation therapy or any definitive local therapy prior to prostatectomy including focal ablation techniques (HiFu).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeremie Calais, M.D., University of California at Los Angeles

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. März 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. April 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. April 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. Juni 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 19-001868

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Positron Emission Tomography (PET) Imaging

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