Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Coagulopathy in COVID19 - A Multi-Centre Observational Study in UK (COVID19)

30. Juli 2020 aktualisiert von: Imperial College London

Coagulopathy Associated With Coronavirus disease19 (CA-COVID19) A Multi-Centre Observational Study in UK

A novel Coronavirus (COVID-19) infection leading to pneumonia and severe acute respiratory failure [acute respiratory distress syndrome (ARDS)] and death is a global threat. On 11/03/2020, WHO declared the Covid-19 outbreak a global pandemic. As of 18th of March, there are 202,309 confirmed cases with 8,013 deaths. Patients with severe illness may develop dyspnoea and hypoxemia within 1week after onset, which may quickly progress to ARDS or end-organ failure 1. Based on Chinese data abnormal coagulation parameters (Prolonged Prothrombin time [PT] and raised D dimer) are reported to predict a poor prognosis and may therefore be important therapeutic targets. The number of patients with infected with COVID- 19 in UK is rapidly rising as with many other European countries. Eventually >50% of people will have become infected and COVID-19 will remain a public health threat in the long term. It is therefore very important to understand every aspect of this disease, including the associated coagulopathy leading bleeding, blood clots (thrombosis) and death. Emerging data from Europe and some centres in UK, indicates that venous thromboembolism (VTE), mainly pulmonary embolism (PE), is major problem in COVID patients. In this retrospective-prospective: multicentre study, investigators will document the patient characteristics, presenting haematological parameters and associated comorbidities and their association with bleeding, thrombosis and mortality in patients admitted for hospital treatment. Determining the predictive value of patient characteristics and presenting laboratory measurements for clinical outcomes in these patients will allow us to optimise management of these patients in the future. Furthermore, by comparing these data with data from patients without Covid-19, investigators will be able to modify existing protocols and tailor them to the management of COVID -19.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

5000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Adult patients (>18 years) admitted hospitals with suspected COVID-19 infection

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients (>18 years) admitted hospitals with COVID 19 infection (COVID RNA+ +/- radiological change +/- clinical suspicion in absence of RNA)

Exclusion Criteria:

  • No exclusions

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Prevalence and characteristics of coagulation abnormalities and their predictive value for respiratory failure requiring ventilation, multiorgan failure and death in patients presenting with COVID 19 infection
Zeitfenster: 12 months
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of respiratory failure requiring CPAP or mechanical ventilation
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of thrombosis (clinical or radiological diagnosis) including thrombosis within 90 days after hospital admission (hospital associated thrombosis) 4. Incidence of minor bleeding 5. Heparin induced thrombocytopenia 6. Acute coronary syndrome
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of major bleeding 8. Multiorgan failure 9. Development of DIC 10. Duration of hospital stay (days) 11. Hospital mortality
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of clinically relevant non-major bleeding
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of Heparin induced thrombocytopenia
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of Acute coronary syndrome
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of renal failure requiring renal replacement therapy
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of Multiorgan failure
Zeitfenster: 12 months
12 months
Incidence of Development of DIC
Zeitfenster: 12 months
12 months
Duration of hospital stay (days)
Zeitfenster: 12 months
12 months
Hospital mortality
Zeitfenster: 12 months
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Dr Deepa Jayakody Arachchillage, FRCPath, MD, Imperial College London

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

25. Mai 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

25. April 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

25. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Mai 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. Mai 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 20SM5934

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Non-interventional

Abonnieren