- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04405232
Coagulopathy in COVID19 - A Multi-Centre Observational Study in UK (COVID19)
30. Juli 2020 aktualisiert von: Imperial College London
Coagulopathy Associated With Coronavirus disease19 (CA-COVID19) A Multi-Centre Observational Study in UK
A novel Coronavirus (COVID-19) infection leading to pneumonia and severe acute respiratory failure [acute respiratory distress syndrome (ARDS)] and death is a global threat.
On 11/03/2020, WHO declared the Covid-19 outbreak a global pandemic.
As of 18th of March, there are 202,309 confirmed cases with 8,013 deaths.
Patients with severe illness may develop dyspnoea and hypoxemia within 1week after onset, which may quickly progress to ARDS or end-organ failure 1.
Based on Chinese data abnormal coagulation parameters (Prolonged Prothrombin time [PT] and raised D dimer) are reported to predict a poor prognosis and may therefore be important therapeutic targets.
The number of patients with infected with COVID- 19 in UK is rapidly rising as with many other European countries.
Eventually >50% of people will have become infected and COVID-19 will remain a public health threat in the long term.
It is therefore very important to understand every aspect of this disease, including the associated coagulopathy leading bleeding, blood clots (thrombosis) and death.
Emerging data from Europe and some centres in UK, indicates that venous thromboembolism (VTE), mainly pulmonary embolism (PE), is major problem in COVID patients.
In this retrospective-prospective: multicentre study, investigators will document the patient characteristics, presenting haematological parameters and associated comorbidities and their association with bleeding, thrombosis and mortality in patients admitted for hospital treatment.
Determining the predictive value of patient characteristics and presenting laboratory measurements for clinical outcomes in these patients will allow us to optimise management of these patients in the future.
Furthermore, by comparing these data with data from patients without Covid-19, investigators will be able to modify existing protocols and tailor them to the management of COVID -19.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
5000
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
London, Vereinigtes Königreich
- Rekrutierung
- Imperial College Healthcare NHS Trust
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adult patients (>18 years) admitted hospitals with suspected COVID-19 infection
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult patients (>18 years) admitted hospitals with COVID 19 infection (COVID RNA+ +/- radiological change +/- clinical suspicion in absence of RNA)
Exclusion Criteria:
- No exclusions
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Prevalence and characteristics of coagulation abnormalities and their predictive value for respiratory failure requiring ventilation, multiorgan failure and death in patients presenting with COVID 19 infection
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Incidence of respiratory failure requiring CPAP or mechanical ventilation
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of thrombosis (clinical or radiological diagnosis) including thrombosis within 90 days after hospital admission (hospital associated thrombosis) 4. Incidence of minor bleeding 5. Heparin induced thrombocytopenia 6. Acute coronary syndrome
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of major bleeding 8. Multiorgan failure 9. Development of DIC 10. Duration of hospital stay (days) 11. Hospital mortality
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of clinically relevant non-major bleeding
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of Heparin induced thrombocytopenia
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of Acute coronary syndrome
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of renal failure requiring renal replacement therapy
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of Multiorgan failure
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Incidence of Development of DIC
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Duration of hospital stay (days)
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
|
Hospital mortality
Zeitfenster: 12 months
|
12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Dr Deepa Jayakody Arachchillage, FRCPath, MD, Imperial College London
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
25. Mai 2020
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
25. April 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
25. Juni 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. Mai 2020
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. Mai 2020
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
28. Mai 2020
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
31. Juli 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
30. Juli 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20SM5934
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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