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Intelligent Cardiopulmonary Rehabilitation System for Patients With Chronic Stroke

16. Juli 2022 aktualisiert von: Yen-Nung Lin, Taipei Medical University WanFang Hospital

Intelligent Cardiopulmonary Rehabilitation System for Patients With Chronic Stroke: a Feasibility Study

By comparing with traditional aerobic exercise training (TAET), we investigate the effects of an intelligent cardiopulmonary rehabilitative system (ICRS) on cardiopulmonary fitness and patient satification among patients with chronic stroke.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Cycle ergometer training is one of the common indoor aerobic exercises for enhancing cardiorespiratory fitness in patients after stroke. However, studies had suggested that patients may be undertrained for reasons such as a tight time schedule for other rehabilitation programs and lack of objective evaluation on the training intensity.

To address the issue of inadequate cycle ergometer training in poststroke patients, in this study, an intelligent cardiopulmonary rehabilitation system was developed and incorporated into a bicycle ergometer, allowing dynamically auto-adjust paddling resistance considering the instant heart rate and cadence, with a goal to maintain the hear rate within the pre-determined heart rate zone. The purpose of the current study is to investigate the feasibility of the ICRS in stroke patients and whether it outweighs the traditional feedback on training intensity.

A single-blind crossover trial is adopted with 40 participants estimated to be recruited and randomly assigned to the group A and group B. Group A received training with ICRS while Group B received training with TAET at the beginning. The intensity of ICRS is set as 60%~80% heart rate reserve (HRR) which is obtained from cardiopulmonary exercise testing (CPET) at pretest. The intensity of TAET is set as subjective rating of perceived exertion at "somewhat hard" to "hard" level. Both groups will receive 30 minutes of training per session, 3 sessions a week for four weeks followed by a washout period of 4-week break. Subjects are crossed-over to the alternate treatment afterwards. CPET evaluations will be conducted in a total of 4 times before and after treatment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • New Taipei City, Taiwan
        • Rekrutierung
        • WanFang Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Aged 20-75 y/o
  • Healthy people
  • Chronic stroke > 6 months
  • Able to walk independently > 6 minutes with or without orthosis
  • Able to use stationary bike
  • MRS(Modified Rankin Scale) ranged 1 to 3

Exclusion Criteria:

  • Patients whose heart rate can not be used as the indicator of training intensity (eg, ar-rhythmia, atrial fibrillation, beta-blockers users)
  • With any reason that the patient is not suitable to undergo aerobic training
  • Patients who are unable to do cycling due to musculoskeletal problems
  • Patients who can not follow the instruction of trainers due to cognitive or emotional-problems.
  • Patients whose medical condition is not unstable.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intelligent cardiopulmonary rehabilitation system (ICRS)
The ICRS is very likely to the conventional stationary biking, but with an algorithm that automatically controls the resistance of pedalling, considering the instant heart rate and cadence, to keep the heart rate within the targeted heart rate zone.
Patients undergo 30-minute aerobic training with ICRS, 3 sessions a week, for 4 weeks.
Aktiver Komparator: Traditional aerobic exercise training (TAET)
The TAET is performed with stationary biking, with intensity being set as subjective rating of perceived exertion at a "somewhat hard" to "hard" level. The resistance of pedaling is ad-justed by the user or physical therapist.
Patients undergo 30-minute aerobic training with TAET, 3 sessions a week, for 4 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
relative VO2-peak (mL/kg/min)
Zeitfenster: 4 weeks
oxygen consumption (VO2- peak) is measured during a the cardiopulmonary exercise test with a ramped stationary biking.
4 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
6-min walk test
Zeitfenster: 4 weeks
The 6-minute walk test measures the distance covered while walking at a tolerable pace for 6 minutes.
4 weeks
absolute VO2-peak (mL/min)
Zeitfenster: 4 weeks
oxygen consumption (VO2- peak) is measured during a the cardiopulmonary exercise test with a ramped stationary biking.
4 weeks
workload-peak (Watt)
Zeitfenster: 4 weeks
The peak workload is measured during a the cardiopulmonary exercise test with a ramped stationary biking.
4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

25. Januar 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Januar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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