- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04944680
Dual Channel Rehabilitation Technology Promotes Rapid Recovery of Upper Limbs After Stroke
2. August 2022 aktualisiert von: Ran Li, Fu Xing Hospital, Capital Medical University
Effects of Transcranial Direct Current Stimulation and Motor Imagery for the Recovery of Upper Limb Function of Stroke Patients
The injury and remodeling mechanism about upper extremity motor network after stroke is not clear.
There are few studies on the motor network covering cortex, white matter and blood perfusion at the time.
Some studies have shown that metal imagery activates the cortex through active mental simulation.
Our previous study has shown that passive application of transcranial direct current stimulation causes subthreshold polarization and promotes the effective integration of residual brain high-level network.
This study proposes a hypothesis: transcranial Direct Current Stimulation + Motor Imagery combines active and passive neuromodulation techniques to produce dual channel effect, which can synergistically excite motor cortex, remodel the motor network and optimize cerebral perfusion.
The research contents include clarify the effect of transcranial Direct Current Stimulation + Motor Imagery neuromodulation therapy through comprehensive randomized controlled trial study; present the process of brain injury and secondary neural plasticity through the motor network construction, functional connectivity strength and cerebral perfusion with Blood Oxygen Level Dependent, Diffusion Tensor Imaging and Arterial Spin Labeling multimodal magnetic resonance technology; calculate the correlation between motor score and brain functional network, extract the key nodes that can promote the motor network remodeling.
The research results are expected to provide preliminary theoretical foundations for further research on the injury and remodeling mechanism about upper extremity motor network after stroke.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
80
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ran Li, Doctor
- Telefonnummer: +86-010-88062907
- E-Mail: liran817@sina.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Yong Wang, Doctor
- Telefonnummer: +86-010-88062908
- E-Mail: li20140821@yeah.net
Studienorte
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Beijing
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Beijing, Beijing, China, 100000
- Rekrutierung
- Fu Xing Hospital, Capital Medical University
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Kontakt:
- Ran Li, Doctor
- Telefonnummer: +86-010-88062907
- E-Mail: liran817@sina.com
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-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- First stroke with upper limb motor dysfunction
- No rapid natural recovery in the last week
- Greater than 1 month since stroke onset
- Pass the motor imagery test
Exclusion Criteria:
- Severe cognitive disorder
- Severe spasm or joint contracture
- Mental implants in vivo
- Do not sign the informed consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Kein Eingriff: Control group
Stroke patients accept the traditional rehabilitation alone.
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Aktiver Komparator: Transcranial Direct Current Stimulation group
Stroke patients accept the Transcranial Direct Current Stimulation alone.
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Transcranial Direct Current Stimulation with two saline-soaked electrodes (5cm x 7cm) is applied by our occupational therapist.
The anode is placed on the ipsilesional primary motor cortex (C3/C4).
The cathode is placed on the contralesional shoulder.
The current is 1.5 milliampere and lasts 20 minutes.
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Aktiver Komparator: Motor imagery group
Stroke patients do the motor imagery alone.
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Stroke patients are asked to watch a video about the upper extremity movement.
The video lasts 20 minutes.
The contents are as follows: the patients are asked to relax the muscles for the first 2 minutes; the action refers to shoulder flexion and extension, elbow flexion and extension, forearm pronation and supination, wrist flexion and extension, finger flexion and extension, and corresponding daily functional activities for 16min; the patients are asked to relax their mind and body for the last 2 minutes.
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Experimental: Transcranial Direct Current Stimulation and motor imagery group
Stroke patients accept the Transcranial Direct Current Stimulation and do the motor imagery at the same time.
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The treatment parameters are the same as the above.
It should be emphasized that the participants sit and perform the motor imagery task while receiving Transcranial Direct Current Stimulation.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Behavioral assessment by Fugl-Meyer Assessment for Upper Limb
Zeitfenster: Baseline
|
Complete the scale at baseline
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Baseline
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Behavioral assessment by Fugl-Meyer Assessment for Upper Limb change
Zeitfenster: Immediately after intervention
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Change from baseline Action Research Arm Test immediately after intervention is obtained by subtracting the baseline from the later Fugl-Meyer Assessment score.
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Immediately after intervention
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Behavioral assessment by Action Research Arm Test
Zeitfenster: Baseline
|
Complete the above scale at baseline
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Baseline
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Behavioral assessment by Action Research Arm Test change
Zeitfenster: Immediately after intervention
|
Change from baseline Action Research Arm Test immediately after intervention is obtained by subtracting the baseline from the later Action Research Arm Test score.
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Immediately after intervention
|
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Motor network construction
Zeitfenster: Baseline
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Construct the motor network with the bilateral primary motor cortices, supplementary motor cortices, premotor cortices, thalami and cerebellums et al. as the nodes of the network.
Motor network analysis consists the network strength, global efficiency and local efficiency.
The software used is PANDA and GRETNA.
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Baseline
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Motor network change
Zeitfenster: Immediately after intervention
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Change from baseline motor network immediately after intervention is obtained by subtracting the baseline from the later network strength, global efficiency and local efficiency.
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Immediately after intervention
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Cerebral perfusion calculation
Zeitfenster: Baseline
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The volume of interest covers the motor related territory including bilateral primary motor cortices, supplementary motor cortices, premotor cortices, thalami and cerebellums et al.
The mean Cerebral Blood Flow value is calculated.
The software used is Function Tool.
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Baseline
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Cerebral perfusion change
Zeitfenster: Immediately after intervention
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Change from baseline cerebral perfusion immediately after intervention is obtained by subtracting the baseline from the later Cerebral Blood Flow value.
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Immediately after intervention
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienleiter: Lirong Huo, Doctor, Office of academic research, Fu Xing Hospital, Capital Medical University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Lee J, Lee A, Kim H, Shin M, Yun SM, Jung Y, Chang WH, Kim YH. Different Brain Connectivity between Responders and Nonresponders to Dual-Mode Noninvasive Brain Stimulation over Bilateral Primary Motor Cortices in Stroke Patients. Neural Plast. 2019 Apr 7;2019:3826495. doi: 10.1155/2019/3826495. eCollection 2019.
- Marquez JL, Conley AC, Karayanidis F, Miller J, Lagopoulos J, Parsons MW. Determining the benefits of transcranial direct current stimulation on functional upper limb movement in chronic stroke. Int J Rehabil Res. 2017 Jun;40(2):138-145. doi: 10.1097/MRR.0000000000000220.
- Kaneko F, Shibata E, Hayami T, Nagahata K, Aoyama T. The association of motor imagery and kinesthetic illusion prolongs the effect of transcranial direct current stimulation on corticospinal tract excitability. J Neuroeng Rehabil. 2016 Apr 15;13:36. doi: 10.1186/s12984-016-0143-8.
- Lioi G, Butet S, Fleury M, Bannier E, Lecuyer A, Bonan I, Barillot C. A Multi-Target Motor Imagery Training Using Bimodal EEG-fMRI Neurofeedback: A Pilot Study in Chronic Stroke Patients. Front Hum Neurosci. 2020 Feb 18;14:37. doi: 10.3389/fnhum.2020.00037. eCollection 2020.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
9. Juni 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2023
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2024
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. Juni 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
21. Juni 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Juni 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. August 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
2. August 2022
Zuletzt verifiziert
1. August 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2021FXHEC-KSKY002
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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