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Gemcitabine With Oxaliplatin (GEMOX) in Patients With Advanced Hepatocellular Carcinoma After Failure of Sorafenib Treatment (PEACH)

25. August 2022 aktualisiert von: Yonsei University

Phase II Study of Gemcitabine With Oxaliplatin in Patients With Advanced Hepatocellular Carcinoma After Failure of Sorafenib Treatment

The purpose of this study is to test the safety of gemcitabine and oxaliplatin regimen and to see its effects on sorafenib treatment failed hepatocellular carcinoma patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Patients who progressed after or cannot tolerate sorafenib treatment. Patients who cannot receive sorafenib for other reason are also permitted. Treatment is given in cycles, each cycle is 2 weeks long. Tumor measurements by CT and/or MRI will be repeated every 3 cycles. Patients will continue to receive study treatment as long as there is no disease progression or unacceptable side affects.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von
        • Yonsei University Health System, Severance Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patient who signed informed consent.
  2. Male or female ≥ 20 years of age.
  3. Diagnosis of advanced HCC according to the AASLD.
  4. Unresectable HCC
  5. Advanced disease defined as extrahepatic metastasis or locally advanced disease not amenable to surgical resection or other local-regional therapies including transhepatic arterial (chemo) embolization (TACE or TAE) and local ablative therapy
  6. Patient who progressed after prior local-regional therapy (local-regional therapy must be completed at least 4weeks prior to the baseline).
  7. Patients who progressed after or cannot tolerate sorafenib treatment. Patients who cannot receive sorafenib for other reason are also permitted.

    • Documented radiological confirmation of disease progression during or after sorafenib treatment
    • Intolerance to sorafenib is defined as documented sorafenib-related grade 3 or 4 adverse events that led to sorafenib discontinuation
  8. Patients must have a life expectancy of at least 12 weeks.
  9. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance state ≤ 2
  10. Measurable lesion according to the RECIST 1.1 criteria
  11. Child Pugh Class A or B7
  12. Patients must have adequate organ and marrow function:

    • Absolute neutrophil count (ANC) ≥1.5X10^9/L
    • Platelets≥75X10^9/L
    • Aspartate aminotransferase (AST), Alanine aminotransferase (ALT) < 5 Upper Normal Limit(UNL)
    • Total Bilirubin≤1.5 X UNL
  13. Controlled brain metastasis is allowed(except brain metastasis to require treatment to control symptom-wash out of treatment for brain metastasis is not required.)

Exclusion Criteria:

  1. Imaging findings for HCC corresponding to any of the following

    • HCC with >60% liver occupation
    • Portal vein invasion at the main portal branch (Vp4)
  2. History of a secondary malignancy within 3 years

    - in situ cervical cancer, adequately treated basal cell or superficial bladder cancer

  3. History of chemotherapy or radiotherapy within 4 weeks

    - but, 2 weeks for sorafenib and radiotherapy site of bone lesion

  4. Patient who not recovered toxicity ≥ grade 2 related prior local-regional therapy or systemic therapy.
  5. Patients with any known severe allergy to Gemcitabine or platinum compound.
  6. Active gastro-Intestinal bleeding.
  7. Patients who are receiving any other chemotherapy or study treatments.
  8. Pregnant or lactating women or women of childbearing potential without proper contraceptive methods.
  9. Patients with active infections requiring an IV antibiotic.
  10. Neuropathy ≥ grade 2
  11. Patients with known interstitial lung disease or pulmonary fibrosis.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Gemcitabine, Oxaliplatin
Gemcitabine 1,000 mg/m2 infusion for 30minutes and followed by oxaliplatin 100mg/m2 infusion for 2hours on day1. All drugs were administered intravenously until progression, intolerance, patient withdrawal, or death.
Gemcitabine 1,000 mg/m2 infusion for 30minutes and followed by oxaliplatin 100mg/m2 infusion for 2hours on day1. All drugs were administered intravenously until progression, intolerance, patient withdrawal, or death.
Andere Namen:
  • Gemzar, Eloxatin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression free survival
Zeitfenster: 1 year
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 year.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of participants with treatment-related adverse events as assessed by CTCAE v4.0
Zeitfenster: From enrollment to 30 days follow-up after the end of treatment
Overall safety profile verified as relevance of adverse events and laboratory abnormality based on CTCAE v4.0.
From enrollment to 30 days follow-up after the end of treatment
Response rate
Zeitfenster: from enrollment to 1 year follow-up after the end of treatment
Assessed by RECIST 1.1
from enrollment to 1 year follow-up after the end of treatment
Overall survival
Zeitfenster: From enrollment to 1 year follow-up after the end of treatment
Estimated by the Kaplan-Meier method
From enrollment to 1 year follow-up after the end of treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hye Jin Choi, Division of Medical Oncology, Department of Internal Medicine, Yonsei Cancer Center, Yonsei University College of Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. September 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. August 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. August 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. August 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. August 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. August 2022

Zuletzt verifiziert

1. August 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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