- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07569068
Neoadjuvant Tislelizumab + LM-302 + S-1 or Tislelizumab + SOX for CLDN18.2-Positive Gastric/GEJ Adenocarcinoma
1. Mai 2026 aktualisiert von: Zhongyin Yang, M.D., Ph.D, Ruijin Hospital
Tislelizumab Combined With LM-302 and S-1 Versus Tislelizumab Combined With SOX for Neoadjuvant Treatment of Claudin 18.2-positive Locally Advanced Gastric or Gastroesophageal Junction Adenocarcinoma: a Prospective, Randomized, Exploratory Study
In this study, the investigators will use Tislelizumab combined with LM-302 and S-1 versus Tislelizumab combined with SOX to treat Claudin 18.2-positive locally advanced gastric or gastroesophageal junction adenocarcinoma.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
88
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Zhongyin Yang
- Telefonnummer: 8621-64370045
- E-Mail: jeffreyyong@163.com
Studienorte
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Huangpu District
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Shanghai, Huangpu District, China, 200025
- Rekrutierung
- Ruijin Hospital Shanghai Jiao Tong University School of Medicine
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients voluntarily participate in this study and sign the informed consent form;
- Age ≥ 18 years;
- Histopathologically confirmed gastric adenocarcinoma or gastroesophageal junction adenocarcinoma;
- HER2 negative;
- Determined by contrast-enhanced CT and laparoscopy to have radically resectable disease with clinical stage T3-4 N+ M0 (according to the AJCC 8th edition);
- Claudin 18.2 positive (≥25% of tumor cells showing moderate-to-strong membrane staining);
- No prior receipt of other targeted therapies against claudin 18.2;
- ECOG performance status 0-1;
- Life expectancy ≥ 12 months;
- Adequate major organ function.
Exclusion Criteria:
- Known HER2-positive gastric cancer;
- Gastroesophageal junction (EGJ) cancer involving the proximal stomach with the tumor center located ≤2 cm from the EGJ;
- Peritoneal metastasis, positive peritoneal cytology (CY1P0), or retroperitoneal lymph node metastasis (No. 16a2/b1) or other distant metastases;
- Presence of unresectable factors, including unresectability due to tumor characteristics, surgical contraindications, or patient refusal of surgery;
- Prior or concurrent other malignancy, except for cured basal cell carcinoma of the skin, carcinoma in situ of the cervix, and carcinoma in situ of the breast;
Presence of any of the following cardiac clinical symptoms or diseases:
- New York Heart Association (NYHA) class ≥2 heart failure or left ventricular ejection fraction (LVEF) <50% on color Doppler echocardiography;
- Unstable angina;
- Resting electrocardiogram (ECG) showing QTc >450 ms (male) or QTc >470 ms (female);
- Resting ECG showing clinically significant abnormalities (e.g., abnormalities in heart rate, conduction, morphology), complete left bundle branch block, third-degree atrioventricular block, second-degree atrioventricular block, or PR interval >250 ms.
- History of gastrointestinal perforation, intra-abdominal abscess, or intestinal obstruction within the past 3 months, or evidence of intestinal obstruction by imaging or clinical symptoms;
- Arterial/venous thrombotic events within 6 months before randomization, such as cerebrovascular accident (including transient ischemic attack, cerebral hemorrhage, cerebral infarction), deep vein thrombosis, or pulmonary embolism;
- Known hereditary or acquired bleeding or thrombotic predisposition (e.g., hemophilia, coagulation disorders, thrombocytopenia);
- Active peptic ulcer, unhealed wound, or bone fracture;
- Active infection requiring antimicrobial therapy (e.g., antibacterial, antiviral, or antifungal treatment);
- Active hepatitis [hepatitis B: HBsAg positive and HBV DNA ≥500 IU/mL; hepatitis C: HCV antibody positive and HCV viral load > upper limit of normal]; 13. Congenital or acquired immunodeficiency (e.g., HIV-infected patients);
- Planned or prior organ or allogeneic bone marrow transplantation;
- Current interstitial pneumonia or interstitial lung disease, or a history of interstitial pneumonia/ lung disease requiring steroid therapy, or other pulmonary conditions that may interfere with the assessment and management of immune-related lung toxicity, including pulmonary fibrosis, organizing pneumonia (e.g., bronchiolitis obliterans), pneumoconiosis, drug-induced pneumonitis, idiopathic pneumonitis, or active pneumonia or severe pulmonary dysfunction on screening CT scan;
- Active pulmonary tuberculosis;
- Any active autoimmune disease or history of autoimmune disease with potential for relapse [including but not limited to autoimmune hepatitis, interstitial pneumonia, uveitis, enteritis, hypophysitis, vasculitis, nephritis, hyperthyroidism, hypothyroidism (patients controlled with hormone replacement therapy alone are eligible)];
- Known hypersensitivity to any study drug or excipient;
- Lactating women;
- Any other condition that, in the investigator's judgment, may affect the study results or necessitate premature termination of the study, such as alcohol or drug abuse, other serious diseases (including psychiatric disorders) requiring concomitant treatment, significant laboratory abnormalities, or family/social factors that could compromise patient safety.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Tislelizumab Combined With LM-302 and S-1
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Tislelizumab 200mg and LM-302 2.0mg/kg intravenous (IV) infusion on day 1 plus oral S-1: BSA<1.25 m2, 40mg twice/day; BSA1.25-1.5m2,
50mg twice/day; BSA≥1.5 m2, 60mg twice/day, po, d1-14, q3w.
|
|
Aktiver Komparator: Tislelizumab Combined With SOX
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Tislelizumab 200mg and oxaliplatin 130 mg/m2 intravenous (IV) infusion on day 1 plus oral S-1: BSA<1.25 m2, 40mg twice/day; BSA1.25-1.5m2,
50mg twice/day; BSA≥1.5 m2, 60mg twice/day, po, d1-14, q3w.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pathological complete response (pCR) rate
Zeitfenster: up to 24 months
|
pCR is defined as the absence of residual tumor based on evaluation of the resected stomach and lymph node specimen according to Becker remission criteria
|
up to 24 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
behandlungsbedingte unerwünschte Ereignisse
Zeitfenster: bis zu 24 Monate
|
bis zu 24 Monate
|
|
|
Major Pathological Response (MPR) rate
Zeitfenster: up to 24 months
|
Defined as tumor specimens resected after neoadjuvant therapy with residual tumor cells ≤10%
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up to 24 months
|
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R0 resection rate
Zeitfenster: up to 24 months
|
R0 resection rate was defined as the proportion of patients with complete resection of the tumor and negative margins, i.e. no residual tumors
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up to 24 months
|
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Event-free survival (EFS)
Zeitfenster: up to 36 months
|
Event-free survival (EFS) is defined as the time from treatment initiation until the occurrence of any predefined event, including disease progression preventing planned surgery, local or distant recurrence, or death from any cause
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up to 36 months
|
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Overall survival (OS)
Zeitfenster: up to 36 months
|
Overall survival (OS) is defined as the period from the initial date of neoadjuvant therapy to the date of death due to any cause.
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up to 36 months
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treatment related adverse events
Zeitfenster: up to 24 months
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It is defined according to the AJCC 8th edition ypN staging system, with the ypN0 rate and total number of positive lymph nodes in the two groups.
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up to 24 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
21. April 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. April 2028
Studienabschluss (Geschätzt)
30. April 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
6. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
6. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- DRAGON-18
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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