- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07611045
CARE Qualitative Study (CARE)
3. Juni 2026 aktualisiert von: University Hospitals Bristol and Weston NHS Foundation Trust
Cardiac Surgery Aftercare and Recovery Evaluation (CARE) - Understanding Patients' and Carers' Views About the Care Received After Leaving Hospital Following Cardiac Surgery: a Qualitative Study
Over 30,000 people have heart surgery in the UK every year.
Heart surgery is safe, but around 1 in 5 people having heart surgery will be readmitted to hospital in the year after their operation.
There is no research that explains why they come back into hospital.
It may be because they have a complication from the heart surgery, such as an irregular heart rhythm.
Or it may be because they have other health problems which the heart surgery has made worse.
Researchers want to find out what care is provided to people after heart surgery and what participants and healthcare staff think should be offered to prevent people coming back to hospital.
The overall aim of this Programme Development Grant is to undertake preparatory work that will allow researchers to identify the best approach to improve care after hospital discharge for people having heart surgery.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Geschätzt)
24
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Elizabeth Lumley
- Telefonnummer: 07955404384
- E-Mail: e.lumley@sheffield.ac.uk
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Georgia Parker
- Telefonnummer: 01173425097
- E-Mail: georgia.parker@uhbw.nhs.uk
Studienorte
-
-
Bristol
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Bristol, Bristol, Vereinigtes Königreich, BS13NU
- Rekrutierung
- University Hospitals Bristol and Weston NHS Foundation Trust
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Any eligible participant/family/carer being seen as an outpatient at the study sites
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients who have had elective or urgent cardiac surgery such as coronary artery bypass graft (CABG) surgery, heart valve surgery, aortic surgery (thoracic aorta) within the last 12 months
- Family members/carers of patients who have had cardiac surgery in the last 12 months.
- Patients who are no longer undergoing inpatient or outpatient follow-up by their cardiac surgeon
Exclusion Criteria:
- Patients who have had cardiac transplantation
- Patients who are still undergoing follow-up by their cardiac surgery team
- People who are unable to provide informed consent
- Prisoners
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
What aftercare do patients undergoing cardiac surgery currently receive after discharge from hospital and what kind of aftercare do they want?
Zeitfenster: Through study completion, an average on 1 month
|
The aim of this study is to identify via questionnaire what aftercare patients, families/carers, want after cardiac surgery and what the barriers are to accessing it.
|
Through study completion, an average on 1 month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Iribarne A, Chang H, Alexander JH, Gillinov AM, Moquete E, Puskas JD, Bagiella E, Acker MA, Mayer ML, Ferguson TB, Burks S, Perrault LP, Welsh S, Johnston KC, Murphy M, DeRose JJ, Neill A, Dobrev E, Baio KT, Taddei-Peters W, Moskowitz AJ, O'Gara PT. Readmissions after cardiac surgery: experience of the National Institutes of Health/Canadian Institutes of Health research cardiothoracic surgical trials network. Ann Thorac Surg. 2014 Oct;98(4):1274-80. doi: 10.1016/j.athoracsur.2014.06.059. Epub 2014 Aug 28.
- Shawon MSR, Odutola M, Falster MO, Jorm LR. Patient and hospital factors associated with 30-day readmissions after coronary artery bypass graft (CABG) surgery: a systematic review and meta-analysis. J Cardiothorac Surg. 2021 Jun 10;16(1):172. doi: 10.1186/s13019-021-01556-1.
- Royal College of Surgeons: EDI Toolkit for Cardiovascular Research: https://leicesterbrc.nihr.ac.uk/cadio-ppi-event/
- Sahota O, Pulikottil-Jacob R, Marshall F, Montgomery A, Tan W, Sach T, Logan P, Kendrick D, Watson A, Walker M, Waring J. Comparing the cost-effectiveness and clinical effectiveness of a new community in-reach rehabilitation service with the cost-effectiveness and clinical effectiveness of an established hospital-based rehabilitation service for older people: a pragmatic randomised controlled trial with microcost and qualitative analysis - the Community In-reach Rehabilitation And Care Transition (CIRACT) study. Southampton (UK): NIHR Journals Library; 2016 Feb. Available from http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK344359/
- Mottram A. 'They are marvellous with you whilst you are in but the aftercare is rubbish': a grounded theory study of patients' and their carers' experiences after discharge following day surgery. J Clin Nurs. 2011 Nov;20(21-22):3143-51. doi: 10.1111/j.1365-2702.2011.03763.x. Epub 2011 Jul 18.
- Ritchie J, Spencer L: Qualitative data analysis for applied policy research., Analysing qualitative data, Routledge, 1994 - 2004
- Ogawa M, Satomi-Kobayashi S, Yoshida N, Tsuboi Y, Komaki K, Wakida K, Gotake Y, Izawa KP, Sakai Y, Okada K. Effects of acute-phase multidisciplinary rehabilitation on unplanned readmissions after cardiac surgery. J Thorac Cardiovasc Surg. 2021 May;161(5):1853-1860.e2. doi: 10.1016/j.jtcvs.2019.11.069. Epub 2019 Dec 9.
- Sanders J, Wynne R, Martorella G, Fredericks S: An International Focus on Cardiac Surgery Nursing: Patient Experience. British Journal of Cardiac Nursing 2020; 15: 1-4
- Helder MRK, Schaff HV, Hanson KT, Thiels CA, Dearani JA, Daly RC, Maltais S, Habermann EB. Patient Experience After Cardiac Surgery: Identifying Areas for Improvement. Ann Thorac Surg. 2019 Mar;107(3):780-786. doi: 10.1016/j.athoracsur.2018.09.049. Epub 2018 Nov 8.
- Sampson F, O'Cathain A, Goodacre S. Feeling fixed and its contribution to patient satisfaction with primary angioplasty: a qualitative study. Eur J Cardiovasc Nurs. 2009 Jun;8(2):85-90. doi: 10.1016/j.ejcnurse.2008.07.003. Epub 2008 Aug 9.
- Makino A, Nakata S, Yoshida T. Experiences and care needs of post-discharge patients who underwent cardiac surgery: A qualitative study. Jpn J Nurs Sci. 2024 Jan;21(1):e12561. doi: 10.1111/jjns.12561. Epub 2023 Sep 19.
- National Audit of Cardiac Rehabilitation 2022. NHS Digital. Available from: http://www.cardiacrehabilitation.org.uk/docs/2022%20Quality%20and%20Outcomes%20Report% 202022%20Final.pdf.
- Chan J, Narayan P, Dong T, Fudulu DP, Angelini GD; CVD-COVID-UK/COVID-IMPACT Consortium. Hospital readmission after heart valve surgery in the United Kingdom. JTCVS Open. 2025 Feb 10;24:239-255. doi: 10.1016/j.xjon.2025.02.001. eCollection 2025 Apr.
- O'Brien B, Campbell NG, Allen E, Jamal Z, Sturgess J, Sanders J, Opondo C, Roberts N, Aron J, Maccaroni MR, Gould R, Kirmani BH, Gibbison B, Kunst G, Zarbock A, Kleine-Bruggeney M, Stoppe C, Pearce K, Hughes M, Van Dyck L, Evans R, Montgomery HE, Elbourne D; TIGHT K investigators. Potassium Supplementation and Prevention of Atrial Fibrillation After Cardiac Surgery: The TIGHT K Randomized Clinical Trial. JAMA. 2024 Sep 24;332(12):979-988. doi: 10.1001/jama.2024.17888.
- Khoury H, Sanaiha Y, Rudasill SE, Mardock AL, Sareh S, Benharash P. Readmissions Following Isolated Coronary Artery Bypass Graft Surgery in the United States (from the Nationwide Readmissions Database 2010 to 2014). Am J Cardiol. 2019 Jul 15;124(2):205-210. doi: 10.1016/j.amjcard.2019.04.018. Epub 2019 Apr 23.
- Hirji SA, Percy ED, Zogg CK, Vaduganathan M, Kiehm S, Pelletier M, Kaneko T. Thirty-Day Nonindex Readmissions and Clinical Outcomes After Cardiac Surgery. Ann Thorac Surg. 2020 Aug;110(2):484-491. doi: 10.1016/j.athoracsur.2019.11.042. Epub 2020 Jan 21.
- Shawon MSR, Lujic S, Joshi Y, Jorm L. Readmission destination following cardiac surgery and its association with mortality outcomes: a population-based retrospective study. Lancet Reg Health West Pac. 2024 Sep 4;51:101189. doi: 10.1016/j.lanwpc.2024.101189. eCollection 2024 Oct.
- Lai FY, Gibbison B, O'Cathain A, Akowuah E, Cleland JG, Angelini GD, King C, Murphy GJ, Pufulete M. Inequalities in access to and outcomes of cardiac surgery in England: retrospective analysis of Hospital Episode Statistics (2010-2019). Heart. 2024 Oct 10;110(21):1262-1269. doi: 10.1136/heartjnl-2024-324292.
- Lai FY, Abbasciano RG, Tabberer B, Kumar T, Murphy GJ; Steering Group of the James Lind Alliance Heart Surgery Priority Setting Partnership. Identifying research priorities in cardiac surgery: a report from the James Lind Alliance Priority Setting Partnership in adult heart surgery. BMJ Open. 2020 Sep 3;10(9):e038001. doi: 10.1136/bmjopen-2020-038001.
- NHS England: National Adult Cardiac Surgery Audit, 2024 https://www.nicor.org.uk/interactive-reports/national-adult-cardiac-surgery-audit-nacsa
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
27. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. März 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
31. März 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
28. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- CS/2025/7856
- NIHR209618 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: NIHR)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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