Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

EVERolimus and LenvAtinib Versus Everolimus for Bone Sarcoma

26. Mai 2026 aktualisiert von: Yonsei University

EVERolimus and LenvAtinib Versus Everolimus for Bone Sarcoma Progressing After Standard Treatmen : a Randomized, Phase 2, Multi-center Trial [EVERLAST]

Those studies demonstrate strong rationale to combine a multikinase inhibitor targeting VEGFR, PDGFR with mTOR inhibitor. Moreover, another multi-targeted TKI, lenvatinib monotherapy showed promising activity in osteosarcoma. Therefore, clinical trial with Lenvatinib in combined with everolimus is ongoing for solid tumors (NCT03245151). Considering lenvatinib and everolimus (18 mg/day and 5 mg/day) already approved as standard treatment for renal cell carcinoma based on the powerful ORR, PFS, and OS14, these noteworthy findings advance the treatment paradigm for bone sarcoma patients.

Because all those trials for sarcoma were done in the absence of a control group, based on such clinical studies, a confirmatory trial comparing mTOR inhibitor and a multi-targeted tyrosine kinase inhibitor (multi-TKI) combination versus monotherapy is essential. Therefore, we planned to conduct the randomized phase II trial of everolimus in combination with lenvatinib for advanced/metastatic bone sarcomas. In addition, we will explore predictive biomarkers by repeated biopsies and blood samplings during the treatment.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

94

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Hyo Song Kim, Professor
  • Telefonnummer: +82-2-2228-8123
  • E-Mail: hyosong77@yuhs.ac

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Histologically confirmed advanced Osteosarcoma, Ewing sarcoma, Chondrosarcoma with 1-2 prior chemotherapy

    : neoadjuvnat or adjuvant chemotherapy is counted as one regimen

  2. Age ≥19 years, <80 years
  3. ECOG performance status of 0-1
  4. Has at least 1 measurable lesion (as defined by Response Evaluation Criteria in Solid Tumors Version 1.1).
  5. Has adequate organ function defined by the following criteria:

    • Hb ≥ 9.0 g/dL
    • Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1000 /µL
    • Platelet ≥ 75,000/ µL
    • Serum Creatinine: ≥ 50 mL/min
    • Total Bilirubin: ≤ 1.5 × UNL (upper normal limit)
    • AST(SGOT)): ≤ 3.0 × UNL or ≤ 5.0 × UNL (in patients with liver metastasis)
    • ALT(SGPT): ≤ 3.0 × UNL or ≤ 5.0 × UNL (in patients with liver metastasis)
  6. Female patient of childbearing potential has a negative serum or urine pregnancy test for β-hCG
  7. Able to provide written informed consent and comply with the protocol requirements

    Exclusion Criteria:

    • Any concurrent chemotherapy, biologic, or hormonal therapy for cancer treatment within 2 weeks prior to entering the study. Concurrent use of hormonal therapy for non-cancer-related conditions (e.g., hormone replacement therapy) is acceptable

      • Any previous treatment to lenvatinib or mTOR inhibitor

        • Any unresolved toxicity NCI CTCAE Grade ≥2 from previous anticancer therapy with the exception of alopecia, vitiligo, and the laboratory values defined in the inclusion criteria

          • Major surgical procedure (as defined by the Investigator) within 14 days prior to the first dose of IP ⑤Active or prior documented autoimmune or inflammatory disorders

            -including inflammatory bowel disease [e.g., colitis or Crohn's disease], diverticulitis [with the exception of diverticulosis], systemic lupus erythematosus, Sarcoidosis syndrome, or Wegener syndrome [granulomatosis with polyangiitis, Graves' disease, rheumatoid arthritis, hypophysitis, uveitis, etc.

            • History of the following conditions within the past 6 months.

              • coronary angioplasty or stent placement, myocardial infarction, unstable angina, coronary artery bypass grafting, peripheral arterial disease (Grade III) or congestive heart failure (Grade IV) according to the New York Heart Association classification, thromboembolism (patients on stable anticoagulation for ≥6 weeks are eligible), hemoptysis, intracranial hemorrhage, or clinically significant gastrointestinal bleeding ⑦Has an active infection requiring parenteral treatment

                • History of another primary malignancy.

    However, enrollment is permitted in the following cases:

    • Basal cell or squamous cell carcinoma of the skin after curative resection
    • Cervical carcinoma in situ after at least 1 year following successful treatment
    • Patients who have been disease-free for at least 3 years after completion of treatment

      ⑨Known or active CNS metastasis and/or carcinomatous meningitis

    • Participants with previously treated brain metastases are eligible if radiologically stable.

      • female patients who are pregnant or breastfeeding or male or female patients of reproductive potential who are not willing to emply effective birth control from screening to 90 days after the last dose

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Combo
Everolimus (5 mg) and Lenvatinib (14 mg)
Everolimus (5 mg) and Lenvatinib (14 mg) will be administered orally once daily (QD) in continuous 28-day cycles. In subjects who maintain toxicity at Grade ≤2 during the initial 4-week period (Cycle 1), the Lenvatinib dose may be escalated to 18 mg QD beginning in Cycle 2, at the discretion of the investigator
Aktiver Komparator: Mono
Lenvatinib (24 mg) after Everolimus (10 mg)
Everolimus (10 mg) will be administered orally once daily (QD) as monotherapy in continuous 28-day cycles. Upon radiologic or clinical disease progression, subjects may switch to Lenvatinib (24 mg) monotherapy, administered orally once daily (QD) in 28-day cycles.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression free rate (PFR6)
Zeitfenster: up to 3 years
Progression free rate (PFR-6) at 24 weeks will be based on RECIST version 1.1
up to 3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: up to 3 years
The earlier of the date of first documented progressive disease or death from the date of enrollment
up to 3 years
Overall survival (OS)
Zeitfenster: up to 3 years
From the date of treatment initiation to the date of death or last follow-up
up to 3 years
Number of participants with treatment-related adverse events
Zeitfenster: up to 3 years
Number of participants with treatment-related adverse events: Adverse events considered related to study treatment will be assessed according to CTCAE version 5.0.
up to 3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. November 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

30. November 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Everolimus and Lenvatinib

Abonnieren