- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07630168
Effects of Infusion Timing on Treatment Response in Solid Tumors (TIMED)
1. Juni 2026 aktualisiert von: UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center
Timing of Immunotherapy and Effective Administration (TIMED): Effects of Infusion Timing on Treatment Response in Solid Tumors
This study evaluates whether the time of day when immunotherapy is given affects clinical outcomes.
It includes patients eligible for PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor treatment who have either advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) or locally advanced, resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).The study tests the hypothesis that outcomes differ based on infusion timing (morning versus afternoon).
Patients are divided into two cohorts by disease type: Cohort 1 includes NSCLC and Cohort 2 includes HNSCC.
Within each cohort, patients are randomly assigned to receive infusions in the morning or afternoon, using a 2:1 ratio for NSCLC and a 1:1 ratio for HNSCC.
All treatment and disease assessments follow standard medical care, and outcomes such as survival and treatment response are collected from medical records.
Patients will be followed for up to 2 years.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
238
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Adrianna Warner
- Telefonnummer: 919-984-0000
- E-Mail: Adrianna_warner@med.unc.edu
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599
- University of North Carolina at Chapel Hill, Department of Radiation Oncology
-
Kontakt:
- Adrianna Warner
- Telefonnummer: 919-984-0000
- E-Mail: Adrianna_warner@med.unc.edu
-
Hauptermittler:
- Shetal A Patel, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Cohort 1A and 1B:
- Participants with metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
- Written informed consent obtained to participate in the study and HIPAA authorization for release of personal health information.
- Subject is willing and able to comply with study procedures based on the judgement of the investigator.
- Age ≥ 18 years at the time of consent.
Cohort 2A and 2B:
- Participants with resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC)
- Written informed consent obtained to participate in the study and HIPAA authorization for release of personal health information.
- Subject is willing and able to comply with study procedures based on the judgement
- of the investigator.
- Age ≥ 18 years at the time of consent.
Exclusion Criteria: For All Cohorts (1A,1B, 2A, 2B)
- Subject is currently using steroids (prednisone ≥10 mg or its equivalent) and that cannot be discontinued at least 7 days before starting standard of care treatment.
- Prior ICI (PD-1/PD-L1/CTLA4) treatment received less than 6 months from the time of screening.
- Subject is participating in another treatment clinical trial.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Cohort 1A: NSCLC received Anti- PD-1/PD-L1 start prior 12:00 PM
Patients with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) therapy received treatment before 12:00 PM.
|
PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor monotherapy will be administered before 12:00PM for 4 cycles.
|
|
Experimental: Cohort 1B: NSCLC received Anti- PD-1/PD-L1 start after 3:00 PM
Patients with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) therapy received treatment after 3:00 PM.
|
PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor monotherapy will be administered after 3 PM for 4 cycles.
|
|
Experimental: Cohort 2A: HNSCC received Anti- PD-1 start prior 12:00 PM
Patients with advanced or metastatic locally advanced, resectable HNSCC eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) therapy received treatment before 12:00 PM.
|
PD-1 (programmed cell death protein 1) inhibitor monotherapy will be administered before 12:00PM for 2 cycles.
|
|
Experimental: Cohort 2B: HNSCC received Anti- PD-1 start after 3:00 PM
Patients with advanced or metastatic locally advanced, resectable HNSCC eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) therapy received treatment after 3:00 PM.
|
PD-1 (programmed cell death protein 1) inhibitor monotherapy will be administered after 3 PM for 2 cycles.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progression free survival (PFS) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
|
Progression free survival (PFS) will be measured as the time from the date of randomization to the earliest date of radiographic disease progression (PD), as determined by RECIST 1.1, or death from any cause in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
|
Up to 2 years
|
|
Major Pathologic Response (MPR) -head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).
Zeitfenster: Up to 3 months
|
Major Pathologic Response (MPR) is defined as participant with ≤10% viable tumor in resected tumor tissue in patients with resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).
|
Up to 3 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall survival (OS) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
|
Overall survival (OS) is defined as the time from randomization to death from any cause in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
|
Up to 2 years
|
|
Objective Response Rate (ORR) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
|
Objective Response Rate defined as the proportion of patients achieving a Complete Response (CR) or Partial Response (PR) as determined by RECIST 1.1 To determine if time of day of immune checkpoint inhibitor administration impacts treatment response in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
|
Up to 2 years
|
|
Timing of surgery
Zeitfenster: Up to 3 months
|
Timing of surgery is defined as the time from the last neoadjuvant dose to the date of surgery.
|
Up to 3 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Shetal A Patel, MD, UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Januar 2033
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Januar 2033
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
5. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Lungenkrankheit
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Karzinom
- Neubildungen, Plattenepithelzellen
- Karzinom, bronchogen
- Bronchiale Neubildungen
- Lungentumoren
- Karzinom, Plattenepithel
- Karzinom, nicht-kleinzellige Lunge
- Kopf-Hals-Neubildungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LCCC2526-DCT
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur PD-1/PD-L1 inhibitor monotherapy - 4 cycles before 12:00PM
-
Beijing Tongren HospitalRekrutierungPrimäres Lymphom des zentralen Nervensystems (PCNSL) | Diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom (DLBCL)China
-
Centre Leon BerardNETRIS PharmaAktiv, nicht rekrutierendFortgeschrittene solide Tumoren | Metastatische solide TumoreFrankreich
-
Wuhan Union Hospital, ChinaAbgeschlossenNicht-kleinzelliger Lungenkrebs (NSCLC)
-
Shanghai Chest HospitalRekrutierungNicht-kleinzelligem LungenkrebsChina
-
Hunan Province Tumor HospitalNoch keine RekrutierungNicht-kleinzelligem Lungenkrebs
-
Xiaorong DongUnbekannt
-
Lei LiuNoch keine Rekrutierung
-
Second Affiliated Hospital, School of Medicine,...Westlake TherapeuticsRekrutierungFortgeschrittener LungenkrebsChina
-
Sun Yat-Sen Memorial Hospital of Sun Yat-Sen UniversityRekrutierungHepatozelluläres Karzinom | Transplantatabstoßung | Immuntherapie | Immun-Checkpoint-InhibitorChina
-
Fudan UniversityRekrutierung