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Effects of Infusion Timing on Treatment Response in Solid Tumors (TIMED)

1. Juni 2026 aktualisiert von: UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center

Timing of Immunotherapy and Effective Administration (TIMED): Effects of Infusion Timing on Treatment Response in Solid Tumors

This study evaluates whether the time of day when immunotherapy is given affects clinical outcomes. It includes patients eligible for PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor treatment who have either advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) or locally advanced, resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).The study tests the hypothesis that outcomes differ based on infusion timing (morning versus afternoon). Patients are divided into two cohorts by disease type: Cohort 1 includes NSCLC and Cohort 2 includes HNSCC. Within each cohort, patients are randomly assigned to receive infusions in the morning or afternoon, using a 2:1 ratio for NSCLC and a 1:1 ratio for HNSCC. All treatment and disease assessments follow standard medical care, and outcomes such as survival and treatment response are collected from medical records. Patients will be followed for up to 2 years.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

238

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • North Carolina
      • Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599
        • University of North Carolina at Chapel Hill, Department of Radiation Oncology
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Shetal A Patel, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Cohort 1A and 1B:

  • Participants with metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
  • Written informed consent obtained to participate in the study and HIPAA authorization for release of personal health information.
  • Subject is willing and able to comply with study procedures based on the judgement of the investigator.
  • Age ≥ 18 years at the time of consent.

Cohort 2A and 2B:

  • Participants with resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC)
  • Written informed consent obtained to participate in the study and HIPAA authorization for release of personal health information.
  • Subject is willing and able to comply with study procedures based on the judgement
  • of the investigator.
  • Age ≥ 18 years at the time of consent.

Exclusion Criteria: For All Cohorts (1A,1B, 2A, 2B)

  • Subject is currently using steroids (prednisone ≥10 mg or its equivalent) and that cannot be discontinued at least 7 days before starting standard of care treatment.
  • Prior ICI (PD-1/PD-L1/CTLA4) treatment received less than 6 months from the time of screening.
  • Subject is participating in another treatment clinical trial.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cohort 1A: NSCLC received Anti- PD-1/PD-L1 start prior 12:00 PM
Patients with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) therapy received treatment before 12:00 PM.
PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor monotherapy will be administered before 12:00PM for 4 cycles.
Experimental: Cohort 1B: NSCLC received Anti- PD-1/PD-L1 start after 3:00 PM
Patients with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) therapy received treatment after 3:00 PM.
PD-1 (programmed cell death protein 1) or PD-L1 (programmed death-ligand 1) inhibitor monotherapy will be administered after 3 PM for 4 cycles.
Experimental: Cohort 2A: HNSCC received Anti- PD-1 start prior 12:00 PM
Patients with advanced or metastatic locally advanced, resectable HNSCC eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) therapy received treatment before 12:00 PM.
PD-1 (programmed cell death protein 1) inhibitor monotherapy will be administered before 12:00PM for 2 cycles.
Experimental: Cohort 2B: HNSCC received Anti- PD-1 start after 3:00 PM
Patients with advanced or metastatic locally advanced, resectable HNSCC eligible for standard-of-care anti-PD-1 (programmed cell death protein 1) therapy received treatment after 3:00 PM.
PD-1 (programmed cell death protein 1) inhibitor monotherapy will be administered after 3 PM for 2 cycles.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression free survival (PFS) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
Progression free survival (PFS) will be measured as the time from the date of randomization to the earliest date of radiographic disease progression (PD), as determined by RECIST 1.1, or death from any cause in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
Up to 2 years
Major Pathologic Response (MPR) -head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).
Zeitfenster: Up to 3 months
Major Pathologic Response (MPR) is defined as participant with ≤10% viable tumor in resected tumor tissue in patients with resectable head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).
Up to 3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival (OS) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
Overall survival (OS) is defined as the time from randomization to death from any cause in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
Up to 2 years
Objective Response Rate (ORR) - non-small cell lung cancer (NSCLC)
Zeitfenster: Up to 2 years
Objective Response Rate defined as the proportion of patients achieving a Complete Response (CR) or Partial Response (PR) as determined by RECIST 1.1 To determine if time of day of immune checkpoint inhibitor administration impacts treatment response in subjects with advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC).
Up to 2 years
Timing of surgery
Zeitfenster: Up to 3 months
Timing of surgery is defined as the time from the last neoadjuvant dose to the date of surgery.
Up to 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shetal A Patel, MD, UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Januar 2033

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Januar 2033

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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