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One-year Prognostic Impact of Microcirculation Assessed by NH IMR Angio in Patients Hospitalized for Acute Myocarditis (MICROMYOC)

23. Juni 2026 aktualisiert von: University Hospital, Grenoble

The goal of this observational study is to evaluate the association between post-coronary angiography IMR and medium-term clinical prognosis in patients with acute myocarditis. The main question it aims to answer is:

Is there a correlation between impaired microcirculation and the occurrence of serious clinical events in this population of patients?

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

106

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients hospitalized in the cardiology department at CHUGA between 2015 and 2025 who had a diagnosis of myocarditis confirmed by cardiac MRI.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or female patients over the age of 18.
  • Patients hospitalized between June 2015 and July 2025.
  • Patients who presented with chest pain and at least 1 diagnostic criterion; or, in the absence of chest pain, at least 2 of the following diagnostic criteria:

    • Electrocardiographic abnormalities (ST-segment elevation or depression, T-wave inversions, conduction disturbances such as type 3 atrioventricular block),
    • Elevated troponin levels,
    • Abnormal kinematics on echocardiography.
  • Associated with MRI findings of ≥2 tissue abnormalities (edema, hyperemia, myocardial fibrosis).
  • Coronary angiography performed during the initial hospitalization
  • Patient enrolled in or eligible for a social security program.
  • Patient who has expressed consent to participate.

Exclusion Criteria:

  • Absence of coronary artery disease confirmed by coronary angiography
  • Myocarditis secondary to immunotherapy
  • Presence of documented coronary artery disease (coronary angiography or cardiac CT)
  • Presence of cardiomyopathy (hypertrophic cardiomyopathy, dilated cardiomyopathy)
  • Infiltrative heart disease (sarcoidosis or cardiac amyloidosis)
  • Severe valvular heart disease
  • Takotsubo syndrome
  • Constrictive or chronic pericarditis
  • Loeffler's endocarditis
  • Left ventricular noncompaction
  • Cardiac tumor
  • Pulmonary embolism
  • Coronary spasm
  • Patients covered by Articles L1121-5 through L1121-8 of the Public Health Code (pregnant women, women in labor, and breastfeeding women; persons deprived of their liberty by judicial or administrative decision; adults under guardianship)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
MACE
Zeitfenster: From the time of the coronary angiography up to one year
The primary endpoint is the 1-year incidence rate of MACE. MACE is defined by a composite endpoint comprising: 1) all-cause mortality, 2) cardiac decompensation requiring readmission, 3) heart transplantation, 4) documented sustained ventricular arrhythmia lasting >30 seconds, and 5) recurrence of myocarditis.
From the time of the coronary angiography up to one year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Individual components of the 12-month MACE: cardiovascular death, transplantation, hospitalization for heart failure, and persistent heart failure (reported separately)
Zeitfenster: From the time of the coronary angiography up to one year
From the time of the coronary angiography up to one year
Correlation between IMR angiographic NH (continuous variable) and: a) MRI imaging criteria (LVEF, fibrosis, septal involvement, edema); b) biological markers (maximum troponin, CRP)
Zeitfenster: From the time of the coronary angiography up to one year
From the time of the coronary angiography up to one year
Predictive value of MRI angiography: diagnostic performance in predicting the primary endpoint (ROC, optimal cut-off values, sensitivity/specificity)
Zeitfenster: From the time of the coronary angiography up to one year
From the time of the coronary angiography up to one year
Assessment of inter- and intra-observer reproducibility of the MR angiography NH calculation (if a subsample is reanalyzed)
Zeitfenster: From the time of the coronary angiography up to one year
From the time of the coronary angiography up to one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

15. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

15. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

15. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 38RC26.0180

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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