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Comparing the Effects of Manual Cross Friction Massage Versus Instrument-Assisted Soft Tissue Mobilization on Pain, Range of Motion, And Functional Disability in Patients With Chronic Lateral Epicondylitis: A Randomized Controlled Trial

6. Juli 2026 aktualisiert von: Ibadat International University, Islamabad
This was a randomized controlled trial done to to compare the effect of manual Cross Friction Massage and IASTM in reducing pain , range of motion and functional disability in patients with chronic lateral epicondylitis

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • KPK
      • Peshawar, KPK, Pakistan, 25000
        • Ibadat International University, Islamabad

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Both male and female aged between 18 to 60 years with a clinical diagnosis of lateral elbow pain lasting for≥ 6 months duration VAS score ≥ 4 during resisted wrist extension or grip activity ≥1 of the following tests being positive . Mill's test pain on passive wrist flexion and elbow extension Cozen's test pain on resisted wrist extension, elbow extended, wrist in flexion and medial deviation .

Painful palpation at the origin of the ECRB or lateral epicondyle

Exclusion Criteria:

  • Participants will be excluded as:

History of recent fracture,dislocation,or surgery near the elbow joint in the last 3 month Neurological or systemic inflammatory conditions (e.g., rheumatoid arthritis) Current use of corticosteroid injections in the elbow region within the past 6 weeks Previous physiotherapy interventions for the same complaint in the last 3 months.

Skin disorders or open wounds near the treatment area.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Manual Cross Friction Massage (CFM)
Arm Description: Patient seated , elbow flexed ~90 degree , forearm pronated , extensor tendon exposed and released. Thumb / index finger applies firm transverse pressure .
Patient seated , elbow flexed ~90 degree , forearm pronated , extensor tendon exposed and released. Thumb / index finger applies firm transverse pressure . Short , deep ,rhythmic strokes perpendicular to ECRB tendon fibers (5 to 10 min ).Total duration 35 - 40 mins. 3 sessions per week for 6 weeks.
Aktiver Komparator: Group B: Instrument-Assisted Soft Tissue Mobilization (IASTM)
Seated,Elbow flexed ~ 90 degree , forearm pronated, extensor tendon exposed and relaxed. Stainless steel IASTMCurve bar S shape , dual grip tool was used with moderate ,tolerable pressure .
Seated,Elbow flexed ~ 90 degree , forearm pronated, extensor tendon exposed and relaxed. Stainless steel IASTMCurve bar S shape , dual grip tool was used with moderate ,tolerable pressure . Longitudinal sweeping (1-2 min ) , Cross fiber stokes (1-2 min), Fanning over tender point ( 1- 2min). Flushing stokes (1min).40 -45 mins total time . 3 sessions per week for 6 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visual Analog Scale.
Zeitfenster: Assessments were performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).
A Visual Analogue Scale (VAS) was used to measure pain intensity during rest. The level of pain was recorded on a 10 cm line where 0 was classified as "no pain" and 10 was classified as "worst possible pain". Subjects were asked to indicate their pain level by placing a mark along this horizontal line
Assessments were performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).
Goniometer
Zeitfenster: Assessments was performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).
ROM measured was used a standard universal goniometer, which is considered a valid, reliable, and widely accepted clinical tool for assessing joint angles in musculoskeletal conditions. Measurements were taken for wrist flexion, wrist extension, and elbow movements, following standardized positioning and landmark alignment to ensure consistency and accuracy.
Assessments was performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).
Patient-Rated Tennis Elbow Evaluation (PRTEE) questionnaire
Zeitfenster: Assessments was performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).
Patient-Rated Tennis Elbow Evaluation (PRTEE) questionnaire The Patient-Rated Tennis Elbow Evaluation (PRTEE) questionnaire is an instrument that has been developed specifically for use with this disorder [16]. It takes the form of a 15-item questionnaire, with five items addressing pain and 10 concerned with functional deficit. For each item, the respondent uses a 0- 10 numerical scale to rate the average pain or difficulty they have experienced over the previous week while carrying out various activities that are commonly painful in tennis elbow. The marking system ensures that pain and function are weighted equally in the total score. Higher scores represent greater se- verity and the maximum score is 100
Assessments was performed at baseline (week 0) and post intervention (week 6).

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

11. Januar 2026

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. Juni 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. Juli 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IIUI/RERC/ADT/2026/01/206

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Chronic Lateral Epicondylitis

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