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A Prospective Study of Response-adapted Low-dose Radiotherapy Combined With Orelabrutinib for Localized Mucosa-associated Lymphoid Tissue Extranodal Marginal Zone Lymphoma

10. Juli 2026 aktualisiert von: WANG SHUBEI, Ruijin Hospital
Multi center, randomized, controlled, prospective clinical trial to explore the clinical efficacy and safety of low-dose radiotherapy combined with targeted therapy for localized MALT lymphoma.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

140

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Shu-Bei Wang, MD
  • Telefonnummer: 602400 +86-021-64370045
  • E-Mail: wangshubei@163.com

Studienorte

    • Shanghai Municipality
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200000
        • Xin Hua Hospital Affiliated to Shanghai Jiao Tong University School of Medicine
        • Kontakt:
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China
        • Fudan University Affiliated Minhang Hospital
        • Kontakt:
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China
        • Huadong Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must meet all of the following criteria to be eligible for enrollment in this study:
  • The patient voluntarily agrees to participate in this study and provides written informed consent;
  • Age ≥ 18 years;
  • Histopathologically confirmed diagnosis of extranodal marginal zone B-cell lymphoma of the mucosa-associated lymphoid tissue (MALT) type;
  • Involved sites include but are not limited to: orbit, parotid gland, thyroid, Helicobacter pylori (H. pylori)-negative gastric MALT (in this study, H. pylori-negative gastric MALT is defined as negative results on both gastric mucosal tissue biopsy and serum H. pylori antibody test within the past 6 months; for patients with unknown prior H. pylori status who have received anti-H. pylori therapy, a positive serum H. pylori antibody test is permissible, provided that a subsequent gastroscopy or urea breath test confirms negativity);
  • Lugano stage I-II disease;
  • Able to swallow tablets normally;
  • Eastern Cooperative Oncology Group performance status (ECOG-PS) score of 0-2;
  • No prior radiotherapy, chemotherapy, targeted therapy, or immunotherapy for MALT lymphoma;
  • Life expectancy ≥ 12 months;
  • Adequate major organ function, meeting the following criteria:

    1. Hematological parameters: absolute neutrophil count ≥ 1.0 × 10⁹/L; platelet count ≥ 50 × 10⁹/L; hemoglobin ≥ 80 g/L;
    2. Biochemical parameters: total bilirubin < 1.5 × upper limit of normal (ULN); alanine aminotransferase (ALT) and aspartate aminotransferase (AST) ≤ 3 × ULN; serum creatinine ≤ 1.5 × ULN or calculated creatinine clearance > 50 mL/min;
  • Female patients of childbearing potential must have a negative serum pregnancy test within 72 hours prior to the first dose of study treatment and must agree to use highly effective methods of contraception during the study period and for 120 days after the last dose. Male patients with female partners of childbearing potential must be surgically sterile or agree to use highly effective methods of contraception during the study period and for 120 days after the last dose.

Exclusion Criteria:

  • Patients who meet any of the following criteria will be excluded from enrollment in this study:
  • Major surgery (excluding diagnostic surgery) within 4 weeks prior to enrollment;
  • Previous or concurrent diagnosis of another malignancy, with the exception of adequately treated basal cell carcinoma of the skin, carcinoma in situ of the cervix, or carcinoma in situ of the breast;
  • Active chronic hepatitis B infection, defined as detectable HBV DNA;
  • Active HIV or syphilis infection;
  • Presence of severe concomitant medical conditions or circumstances that may affect the patient's eligibility or safety during the study period;
  • Pregnant or breastfeeding women;
  • Presence of active psychiatric disorders or other psychological conditions that may impair the patient's ability to provide informed consent or understand the study procedures;
  • Patients considered by the investigator to have poor compliance; Pathologically or radiologically confirmed distant metastasis; Other factors that, in the investigator's judgment, may affect the study results or necessitate premature termination of the study, including but not limited to alcohol abuse, drug abuse, other severe diseases (including psychiatric disorders) requiring concomitant treatment, significant laboratory abnormalities, or family/social circumstances that may compromise patient safety.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: research arm
Patients will receive a total dose of 4 Gy, delivered as 2 consecutive daily fractions, encompassing all initially involved disease sites. Following radiotherapy, patients will then receive oral orelabrutinib at a dose of 150 mg once daily, administered in 4-week cycles for a total of 6 cycles.
4 Gy in 2 consecutive daily fractions subsequently with orelabrutinib
Andere Namen:
  • Gezielte Therapie
Aktiver Komparator: control arm
Patients will receive a total of 24 Gy in 12 fractions comprehensively to all initially involved sites of disease over 12 consecutive business days.
24 Gy in 12 Brüchen

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Complete response rate
Zeitfenster: 6 months
The disappearance of all target lesions and the normalization of tumor marker levels, with no new lesions identified.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate der akuten Toxizität (alle und über Grad 3)
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis 3 Monate nach der Behandlung
Toxizitäten gemäß CTCAE-Kriterien
Von der Einschreibung bis 3 Monate nach der Behandlung
Rate der späten Toxizität (beliebig und über Grad 3)
Zeitfenster: Nach 3 Monaten Anmeldung
Toxizitäten gemäß CTCAE-Kriterien
Nach 3 Monaten Anmeldung
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: 6 months
The proportion of patients who achieve either a complete response (CR) or partial response (PR) as their best overall response, according to predefined response criteria (e.g., Lugano criteria), relative to the total number of evaluable patients.
6 months
Duration of Response (DOR)
Zeitfenster: 6 months
The time from the first documented objective response (CR or PR) to the first documented disease progression (PD) or death from any cause, whichever occurs first.
6 months
2-year Event-Free Survival (EFS)
Zeitfenster: 2 years
The probability of remaining free from any predefined event (including disease progression, relapse, initiation of new anticancer therapy, or death from any cause) at 2 years from the start of treatment, as estimated by the Kaplan-Meier method.
2 years
2-year Overall Survival (OS)
Zeitfenster: 2 years
The probability of remaining alive at 2 years from the start of treatment, regardless of disease status, as estimated by the Kaplan-Meier method.
2 years
2-year Local Control Rate
Zeitfenster: 2 years
The probability of the absence of local progression or local recurrence at the irradiated site(s) at 2 years from the start of treatment, as estimated by the Kaplan-Meier method.
2 years
2-year Distant Metastasis Rate
Zeitfenster: 2 years
The proportion of patients who develop new lesions outside the initially involved sites or areas of irradiation within 2 years from the start of treatment. Alternatively, it can be expressed as the cumulative incidence of distant metastasis at 2 years, accounting for competing risks.
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Shu-Bei Wang, MD, Ruijin Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. August 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. August 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Mai 2031

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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