Tato stránka byla automaticky přeložena a přesnost překladu není zaručena. Podívejte se prosím na anglická verze pro zdrojový text.

Intraindividuální skutečné účinky kakaových flavanolů na krevní tlak a arteriální ztuhlost

4. července 2022 aktualizováno: University of Surrey

Intraindividuální reálné účinky kakaových flavanolů na krevní tlak a arteriální ztuhlost pomocí osobních zařízení u zdravých lidí: Řada opakovaných zkřížených náhodně kontrolovaných dvojitě zaslepených pilotních studií typu N-z-1

Velmi kontrolované dietní intervenční studie podporují, že jednotlivé potraviny bohaté na polyfenoly a izolované polyfenoly mohou zvýšit endoteliální funkci a HDL cholesterol a snížit krevní tlak, arteriální ztuhlost a LDL cholesterol i u zdravých jedinců. Příjem (-)-epikatechinu, hlavního polyfenolu v kakau, byl dříve mechanicky spojen s akutním zlepšením endoteliální funkce a dostupnosti oxidu dusnatého. Hluboké porozumění inter- a intra-individuální variabilitě reakcí v reálném životě je důležitou oblastí výzkumu ve světě, který se zaměřuje na personalizovanou výživu a medicínu. N-of-1 studií je mocný nástroj, který umožňuje studovat malé účinky i u menšího počtu subjektů a pomáhá zohlednit intraindividuální rozdíly v odpovědích. Celkovým cílem této pilotní studie je vyhodnotit intra- a interindividuální variabilitu odpovědí na kakaové flavanoly v každodenním životě pomocí paradigmatu N-of-1. V této pilotní studii budou mladí zdraví lidé monitorovat krevní tlak, rychlost pulzních vln, srdeční frekvenci, stravu a fyzickou aktivitu po dobu 8 dnů pomocí osobních a nositelných zařízení. Každý subjekt podstoupí 8 studijních dnů; 4 dny s kapslemi kakaového flavanolu (CF; obsahující 750 mg (1500 mg na den)) a 4 dny s kaloricky odpovídajícími kapslemi placeba (P; 0 mg kakaových flavanolů) užívanými ve stejnou dobu ráno se snídaní a večer před odchodem do postele. Subjekty budou randomizovány do různých sekvencí přidělení léčby, aby bylo umožněno zaslepení dobrovolníků a výzkumného pracovníka; buď CF-P-CF-P-CF-P-CF-P nebo P-CF-P-CF-P-CF-P-CF.

Přehled studie

Detailní popis

Pozadí: Velmi kontrolované dietní intervenční studie podporují, že jednotlivé potraviny bohaté na polyfenoly a izolované polyfenoly mohou zvýšit endoteliální funkci a HDL cholesterol a snížit krevní tlak, arteriální ztuhlost a LDL cholesterol dokonce i u zdravých jedinců. Příjem (-)-epikatechinu, hlavního polyfenolu v kakau, byl dříve mechanicky spojen s akutním zlepšením endoteliální funkce a dostupnosti oxidu dusnatého. Klinické intervenční studie však byly prováděny v přísně kontrolovaných experimentálních podmínkách a variabilita individuálních odpovědí nebyla zkoumána. Hluboké porozumění inter- a intra-individuální variabilitě reakcí v reálném životě je důležitou oblastí výzkumu ve světě, který se zaměřuje na personalizovanou výživu a medicínu. N-of-1 studií je mocný nástroj, který umožňuje studovat malé účinky i u menšího počtu subjektů a pomáhá zohlednit intraindividuální rozdíly v odpovědích. Studie N-of-1 v klinické medicíně jsou vícenásobné zkřížené studie, obvykle randomizované a často zaslepené, prováděné u jednoho pacienta.

Cíl, hypotéza, cíle: Celkovým cílem této pilotní studie je vyhodnotit intra- a interindividuální variabilitu odpovědí na kakaové flavanoly v každodenním životě pomocí paradigmatu N-of-1. Je hypotézou, že kakaové flavanoly snižují krevní tlak a ztuhlost tepen v každodenním životě zdravých jedinců. Cíle zkoumat cíl jsou (1) otestovat účinek CF pomocí nositelných zařízení opakovaně měřících krevní tlak, arteriální tuhost a srdeční frekvenci u zdravých jedinců účastnících se každodenního života, (2) prozkoumat intra- a inter- individuální variabilitu odpovědí opakovaným testováním odpovědí u stejných jedinců a (3) testování různých statistických modelů, které berou v úvahu opakovaná měření u stejného subjektu.

Metody: V této pilotní studii budou mladí zdraví lidé monitorovat krevní tlak, rychlost pulzních vln, srdeční frekvenci, stravu a fyzickou aktivitu po dobu 8 dnů pomocí osobních a nositelných zařízení. Každý subjekt podstoupí 8 studijních dnů; 4 dny s kapslemi kakaového flavanolu (CF; obsahující 750 mg (1500 mg na den)) a 4 dny s kaloricky odpovídajícími kapslemi placeba (P; 0 mg kakaových flavanolů) užívanými ve stejnou dobu ráno se snídaní a večer před odchodem do postele. Subjekty budou randomizovány do různých sekvencí přidělení léčby, aby bylo umožněno zaslepení dobrovolníků a výzkumného pracovníka; buď CF-P-CF-P-CF-P-CF-P nebo P-CF-P-CF-P-CF-P-CF. Krevní tlak a srdeční frekvence budou měřeny standardní manžetou na měření krevního tlaku v horní části paže a odhadnuty pomocí fitness náramku a rychlosti pulzní vlny pomocí prstového zařízení ve 30minutových intervalech po dobu 3 hodin počínaje ranním požitím léčby, po kterých následují hodinové intervaly až do ulehnutí. .

Typ studie

Intervenční

Zápis (Aktuální)

12

Fáze

  • Nelze použít

Kontakty a umístění

Tato část poskytuje kontaktní údaje pro ty, kteří studii provádějí, a informace o tom, kde se tato studie provádí.

Studijní místa

Kritéria účasti

Výzkumníci hledají lidi, kteří odpovídají určitému popisu, kterému se říká kritéria způsobilosti. Některé příklady těchto kritérií jsou celkový zdravotní stav osoby nebo předchozí léčba.

Kritéria způsobilosti

Věk způsobilý ke studiu

18 let až 45 let (DOSPĚLÝ)

Přijímá zdravé dobrovolníky

Ano

Pohlaví způsobilá ke studiu

Všechno

Popis

Kritéria pro zařazení:

  • Zdravý
  • Index tělesné hmotnosti <30 kg/m2
  • Věk <45 let

Kritéria vyloučení:

  • Diabetes mellitus
  • Příznaky akutní infekce
  • Srdeční arytmie
  • Aktivní malignita
  • Klinické známky nebo příznaky kardiovaskulárního onemocnění včetně:

    1. Angina pectoris
    2. Dušnost
    3. Palpitace
    4. Synkopy
    5. Klaudikace
  • Aktivní vazoaktivní léky
  • Vitamínové doplňky.

Studijní plán

Tato část poskytuje podrobnosti o studijním plánu, včetně toho, jak je studie navržena a co studie měří.

Jak je studie koncipována?

Detaily designu

  • Primární účel: ZÁKLADNÍ_VĚDA
  • Přidělení: RANDOMIZOVANÝ
  • Intervenční model: CROSSOVER
  • Maskování: TROJNÁSOBNÝ

Zbraně a zásahy

Skupina účastníků / Arm
Intervence / Léčba
ACTIVE_COMPARATOR: Nejprve flavanol
Subjekty budou dostávat po dobu 8 dnů oba kakaové flavanoly (CF) a placebo (P) kapsle ve střídavých dnech. Sekvence tohoto ramene je: CF-P-CF-P-CF-P-CF-P
2krát denně 750 mg kakaových flavanolů (každá dodávána v 6 kapslích CocoaVia)
2krát denně 0 mg kakaových flavanolů kaloricky odpovídající kontrola (dodáváno v 6 stejných kapslích)
ACTIVE_COMPARATOR: Nejprve placebo
Subjekty budou dostávat po dobu 8 dnů oba kakaové flavanoly (CF) a placebo (P) kapsle ve střídavých dnech. Sekvence tohoto ramene je: P-CF-P-CF-P-CF-P-CF
2krát denně 750 mg kakaových flavanolů (každá dodávána v 6 kapslích CocoaVia)
2krát denně 0 mg kakaových flavanolů kaloricky odpovídající kontrola (dodáváno v 6 stejných kapslích)

Co je měření studie?

Primární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Změna systolického a diastolického krevního tlaku
Časové okno: Měření během 24 hodin
Standardní manžeta na paži (den) a pásek na zápěstí (den a noc)
Měření během 24 hodin
Změna tuhosti tepen
Časové okno: Měření během 24 hodin
Rychlost pulzní vlny klipem na prst (iHeart)
Měření během 24 hodin
Změna srdeční frekvence
Časové okno: Měření během 24 hodin
Fitness náramek
Měření během 24 hodin

Sekundární výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Fyzická aktivita
Časové okno: Vyhodnoceno během 24 hodin
Kroky měřené na fitness náramku
Vyhodnoceno během 24 hodin

Další výstupní opatření

Měření výsledku
Popis opatření
Časové okno
Složení stravy
Časové okno: Vyhodnoceno během 24 hodin
Dietní hodnocení na základě potravinového deníku
Vyhodnoceno během 24 hodin

Spolupracovníci a vyšetřovatelé

Zde najdete lidi a organizace zapojené do této studie.

Vyšetřovatelé

  • Vrchní vyšetřovatel: Christian Heiss, MD, University of Surrey

Termíny studijních záznamů

Tato data sledují průběh záznamů studie a předkládání souhrnných výsledků na ClinicalTrials.gov. Záznamy ze studií a hlášené výsledky jsou před zveřejněním na veřejné webové stránce přezkoumány Národní lékařskou knihovnou (NLM), aby se ujistily, že splňují specifické standardy kontroly kvality.

Hlavní termíny studia

Začátek studia (AKTUÁLNÍ)

22. dubna 2019

Primární dokončení (AKTUÁLNÍ)

1. února 2021

Dokončení studie (AKTUÁLNÍ)

1. února 2021

Termíny zápisu do studia

První předloženo

26. dubna 2019

První předloženo, které splnilo kritéria kontroly kvality

4. července 2022

První zveřejněno (AKTUÁLNÍ)

7. července 2022

Aktualizace studijních záznamů

Poslední zveřejněná aktualizace (AKTUÁLNÍ)

7. července 2022

Odeslaná poslední aktualizace, která splnila kritéria kontroly kvality

4. července 2022

Naposledy ověřeno

1. května 2021

Více informací

Termíny související s touto studií

Další identifikační čísla studie

  • FER-1819-040

Plán pro data jednotlivých účastníků (IPD)

Plánujete sdílet data jednotlivých účastníků (IPD)?

NE

Informace o lécích a zařízeních, studijní dokumenty

Studuje lékový produkt regulovaný americkým FDA

Ne

Studuje produkt zařízení regulovaný americkým úřadem FDA

Ne

Tyto informace byly beze změn načteny přímo z webu clinicaltrials.gov. Máte-li jakékoli požadavky na změnu, odstranění nebo aktualizaci podrobností studie, kontaktujte prosím register@clinicaltrials.gov. Jakmile bude změna implementována na clinicaltrials.gov, bude automaticky aktualizována i na našem webu .

Klinické studie na Kakaový flavanol (CF)

Předplatit