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Interventions to Improve Hypertension Control and Reduce Cardiovascular Disease Risk (HIP)

11. Oktober 2015 aktualisiert von: Duke University

Hypertension Improvement Project (HIP)

This study will test the separate and combined effects of a continuous quality improvement (CQI) intervention for physicians (MDs) and a behavioral intervention for patients on blood pressure control.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Hypertension affects 25% of adults in the United States and remains a leading cause of heart disease, stroke, and kidney failure. Despite numerous effective treatments, only 25% of people with hypertension are at goal blood pressure (BP). The chronic care model suggests that BP control can be achieved by improving patient self-care and the systems through which care is delivered. Patient self-care efforts should be directed at counteracting the effects of obesity, physical inactivity, poor dietary pattern, and non-adherence to prescribed medications on BP. In addition, efforts should be directed at the use of quality improvement systems that can counteract the well-documented non-adherence of primary care MDs to established clinical practice guidelines. In addition to improving BP control, these approaches can also reduce costs associated with hypertension and its consequences. However, given the resources that would be required to implement such approaches, it is critical that their effectiveness be rigorously established. This controlled study will test the separate and combined effects of a behavioral intervention for patients and a CQI intervention for MDs on BP control. The patient intervention will employ proven behavioral methods for promoting a healthy lifestyle and adherence to medication regimens. The MD intervention will use a CQI approach to provide training, motivation, and feedback on performance in a non-threatening way to promote continuous self-improvement and adherence to clinical practice guidelines.

DESIGN NARRATIVE:

The Hypertension Improvement Project (HIP) is a randomized, controlled study that will test the separate and combined effects of a CQI intervention for MDs and a behavioral intervention for patients on BP control. MDs will be selected from practices in the Duke Primary Care Research Consortium that serve low-income and minority populations. Practices will be randomly assigned to the MD intervention or to the MD control condition. Within these practices, all MDs will receive the same intervention and their patients will be individually randomized to the patient intervention or to the patient usual care condition. The MD intervention consists of the following three main elements: 1) on-line training modules; 2) an evaluation and treatment algorithm for use in the clinic; and 3) a CQI procedure involving assessment of clinical performance measures and feedback to MDs on their adherence to guidelines. The performance data will be collected for 18 months and feedback will be provided to MDs every 3 months. Patients from these practices (approximately 50% women, at least 40% African American, and 90% low-income) will be randomly assigned to patient intervention or usual care. The patient intervention consists of a 6-month behavioral intervention aimed at lifestyle changes to lower BP and promote adherence to prescribed BP medications. BP and other follow-up measurements will be performed at the end of the intervention and a year later (at 6 and 18 months post-randomization). The primary outcome will be the proportion of patients in each treatment group that have adequate BP control at 6 months. BP control is defined by the Joint National Committee 6 (JNC-6) goals (systolic BP less than 140 mm Hg and diastolic BP less than 90 mm Hg for most patients; lower goals for patients with cardiovascular or renal disease, or diabetes). Other outcomes of this study will include BP control at 18 months, MD adherence to national guidelines, and patient adherence to lifestyle recommendations and medication regimens. A cost analysis will also be done. The study will enroll 500 patients in 10 practices (approximately 20 MDs), and will have 80% power to detect an effect size of 0.3 for the primary outcome. The HIP study will test practical interventions for improving hypertension control that can be broadly implemented and can reduce CVD risk.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

574

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • North Carolina
      • Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27710
        • Duke University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Receiving primary care from participating physicians from practices in the Duke Primary Care Research Consortium
  • Hypertension

Exclusion Criteria:

  • Primary care doctor advises against enrollment
  • Pregnant, nursing, or planning pregnancy
  • Recent CVD event
  • Chronic kidney or liver disease
  • Active cancer

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: MD-C/PT-C
Physician and patient control group.
Experimental: MD-I/PT-C
MD CQI-type intervention; Patient control
CQI-type intervention for MD adherence to JNC guidelines for BP management
Experimental: MD-C/Pt-I
MD control; patient behavioral intervention
Weight loss, DASH dietary pattern, increased physical activity, reduced salt intake, moderation of alchohol intake.
Experimental: MD-I/Pt-I
MD CQI-type intervention; Patient behavioral intervention
CQI-type intervention for MD adherence to JNC guidelines for BP management
Weight loss, DASH dietary pattern, increased physical activity, reduced salt intake, moderation of alchohol intake.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change in systolic blood pressure
Zeitfenster: 6 months
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Change in diastolic BP
Zeitfenster: 6 months
6 months
Change in BP at 18 months
Zeitfenster: 18 months
18 months
Patient and MD adherence to intervention
Zeitfenster: 6 and 18 months
6 and 18 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Laura P. Svetkey, Duke University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

14. Oktober 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Oktober 2015

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Pro00013310
  • R01HL075373 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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