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Celecoxib, Capecitabine, and Irinotecan in Treating Patients With Recurrent or Metastatic Colorectal Cancer

5. April 2013 aktualisiert von: Barbara Ann Karmanos Cancer Institute

Phase II Study of Celecoxib, Capecitabine, and Irinotecan in Patients With Metastatic Colorectal Cancer

RATIONALE: Celecoxib may stop the growth of tumor cells by blocking some of the enzymes needed for cell growth. Drugs used in chemotherapy, such as capecitabine and irinotecan, work in different ways to stop the growth of tumor cells, either by killing the cells or by stopping them from dividing. Giving celecoxib together with capecitabine and irinotecan may kill more tumor cells.

PURPOSE: This phase II trial is studying how well giving celecoxib together with capecitabine and irinotecan works in treating patients with recurrent or metastatic colorectal cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • Determine the objective response rate in patients with locally recurrent or metastatic colorectal cancer treated with celecoxib, capecitabine, and irinotecan.

Secondary

  • Determine the time to progression in patients treated with this regimen.
  • Determine the toxicity of this regimen in these patients.
  • Determine the overall survival of patients treated with this regimen.
  • Determine the time to treatment failure in patients treated with this regimen.

OUTLINE: This is a multicenter study.

Patients receive oral celecoxib twice daily on days -7 to 21 during course 1 and on days 1-21 in all subsequent courses. Patients also receive oral capecitabine twice daily on days 1-14 and irinotecan IV over 30 minutes on days 1 and 8. Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity. Patients achieving a complete or partial response after 4 courses may temporarily discontinue treatment for no more than 4 weeks.

After completion of study treatment, patients are followed every 6 months for survival.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 21-44 patients will be accrued for this study within 7-18 months.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109-0944
        • University of Michigan Comprehensive Cancer Center
      • Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48201-1379
        • Barbara Ann Karmanos Cancer Institute
    • Ohio
      • Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43210-1240
        • Arthur G. James Cancer Hospital and Solove Research Institute at Ohio State University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically confirmed adenocarcinoma of the colon or rectum

    • Locally recurrent or metastatic disease
  • Measurable disease, defined as ≥ 1 measurable lesion ≥ 20 mm by conventional CT scan OR ≥ 10 mm by spiral CT scan

    • Bone metastases, ascites, and pleural effusion are not considered measurable disease
    • Measurable lesions must be located outside a previously irradiated field

PATIENT CHARACTERISTICS:

Performance status

  • SWOG 0-2

Life expectancy

  • Not specified

Hematopoietic

  • Absolute neutrophil count ≥ 1,500/mm^3
  • Platelet count ≥ 100,000/mm^3

Hepatic

  • Bilirubin normal
  • No Gilbert's disease

Renal

  • Creatinine clearance > 50 mL/min

Cardiovascular

  • No clinically significant cardiac disease that is not well controlled by medication, including any of the following conditions:

    • Congestive heart failure
    • Symptomatic coronary artery disease
    • Cardiac arrhythmias
  • No myocardial infarction within the past year

Gastrointestinal

  • Must have a physically intact upper gastrointestinal tract
  • Able to swallow tablets
  • No history of peptic ulcer disease or gastroesophageal reflux
  • No malabsorption syndrome

Other

  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception
  • No known HIV positivity
  • No asthma, urticaria, or allergic-type reaction after prior treatment with aspirin or other nonsteroidal anti-inflammatory drugs
  • No other malignancy except curatively treated cancer with no evidence of active disease
  • No unresolved bacterial infection requiring antibiotics
  • No other serious infection
  • No known allergy to study drugs or sulfa drugs

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy

  • Not specified

Chemotherapy

  • No prior chemotherapy for colorectal cancer

    • Patients relapsing > 6 months after completion of prior adjuvant chemotherapy allowed
  • No other concurrent anticancer chemotherapy

Endocrine therapy

  • Not specified

Radiotherapy

  • See Disease Characteristics
  • At least 3 weeks since prior radiotherapy
  • No concurrent anticancer radiotherapy

Surgery

  • Recovered from prior surgery
  • No concurrent anticancer surgery

Other

  • Prior celecoxib for nonmalignant disorders allowed
  • No other concurrent cyclooxygenase-2 inhibitors or nonsteroidal anti-inflammatory drugs, including any of the following:

    • Rofecoxib
    • Ibuprofen
    • Naproxen
    • Etodolac
    • Oxaprozin
    • Diflunisal
    • Nabumetone
    • Tolmetin

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Response rate by RECIST criteria at every other course

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Toxizität
Zeit zum Fortschritt
Zeit bis zum Therapieversagen
Gesamtüberleben

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Philip A. Philip, MD, PhD, FRCP, Barbara Ann Karmanos Cancer Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

  • El-Rayes BF, Venkat R, Heilbrun LK: A dose attenuated schedule of irinotecan and capecitabine in combination with celecoxib in advanced colorectal cancer. [Abstract] American Society of Clinical Oncology 2006 Gastrointestinal Cancers Symposium, 26-28 January 2006, San Francisco, California. A-254, 2006.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. November 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. November 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. November 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. April 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. April 2013

Zuletzt verifiziert

1. April 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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