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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01257360
Panitumumab in Combination With Radiotherapy in Patients With Locally Advanced RAS Wildtype Rectal Cancer (Clinical Stages II and III) (NEO-RIT)
12. Januar 2016 aktualisiert von: WiSP Wissenschaftlicher Service Pharma GmbH
NEO-RIT - Panitumumab in Combination With Radiotherapy in Patients With Locally Advanced RAS Wildtype Rectal Cancer (Clinical Stages II and III)
The objective of this trial is to obtain evidence that, in patients with RAS wildtype tumors, a chemotherapy-free combined modality treatment with panitumumab is clearly superior to radiotherapy alone and achieves a pCR rate comparable to that after radiochemotherapy including two-drug combinations while reducing the toxicity compared to these two-drug regimens.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
59
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Esslingen, Deutschland, 73780
- Klinikum Esslingen Klinik für Onkologie, Gastroenterologie und Allgemeine Innere Medizin
-
Frankfurt/Main, Deutschland, 60590
- Klinik für Strahlentherapie und Onkologie, Universitätsklinikum Frankfurt am Main
-
Heilbronn, Deutschland, 74078
- SLK-Kliniken Heilbronn GmbH Medizinische Klinik III
-
Mannheim, Deutschland, 68167
- Tagestherapiezentrum am ITM & III. Medizinische Klinik, Universitätsmedizin Mannheim
-
Recklinghausen, Deutschland, 45659
- Prosper Hospital Medizinische Klinik I
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically confirmed diagnosis of locally advanced rectal cancer (stage II or III) localised 0 - 12 cm ab ano as measured by rigid rectoscopy (i.e. lower and middle third of the rectum)
- Staging requirements: trans-rectal endoscopic ultrasound (EUS) and magnetic resonance imaging (MRI)
- Sufficient representative sample material for RAS analysis
Wild-type RAS (determined by an accredited local laboratory, if not available by pathology of Mannheim university)
RAS wild-type tested in
- KRAS exon 2 (codons 12/13)
- KRAS exon 3 (codons 59/61)
- KRAS exon 4 (codons 117/146)
- NRAS exon 2 (codons 12/13)
- NRAS exon 3 (codons 59/61)
- NRAS exon 4 (codons 117/146)
- Informed consent of the patient
- Aged at least 18 years
- WHO Performance Status 0-2
- Life expectancy of al least 12 weeks
Adequate haematological, hepatic, renal and metabolic function parameters:
- Leukocytes > 3000/mm³
- ANC ≥ 1500/mm³
- Platelets ≥ 100,000/mm³
- Hb > 9 g/dl
- Creatinine clearance ≥ 50 ml/min and serum creatinine ≤ 1.5 x upper limit of normal
- Bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal
- GOT-GPT ≤ 2.5 x upper limit of normal
- AP ≤ 5 x upper limit of normal
- Magnesium ≥ lower limit of normal
- Calcium ≥ lower limit of normal
Exclusion Criteria:
- Lower border of the tumor localised more than 12 cm ab ano as measured by rigid rectoscopy
- Distant metastases (to be excluded by CT scan of the thorax and abdomen)
- cT4 tumor (as determined by MRI and/or endorectal ultrasound)
- Risk of tumor involvement of the circumferential resection margin, according to the MRI assessment
- Sphincter sparing is the major reason for choosing the neoadjuvant treatment approach
- Prior antineoplastic therapy for rectal cancer
- Prior radiotherapy of the pelvic region
- Major surgery within the last 4 weeks prior to inclusion
- Subject pregnant or breast feeding, or planning to become pregnant within 6 months after the end of treatment
- Subject (male or female) is not willing to use highly effective methods of contraception (per institutional standard) during treatment and for 6 months (male or female) after the end of treatment (adequate: oral contraceptives, intrauterine device or barrier method in conjunction with spermicidal jelly)
- Serious concurrent diseases
- On-treatment participation in a clinical study in the period 30 days prior to inclusion
- Clinically significant cardiovascular disease in (incl. myocardial infarction, unstable angina, symptomatic congestive heart failure, serious uncontrolled cardiac arrhythmia) ≤ 1 year before enrolment
- History of interstitial lung disease, e.g. pneumonitis or pulmonary fibrosis or evidence of interstitial lung disease on baseline chest CT scan
- History of HIV infection
- Prior or concurrent malignancy (≤ 5 years prior to enrolment in study) except non-melanoma skin cancer or cervical carcinoma FIGO stage 0-1 if the patient is continuously disease-free
- Known allergic reactions on study medication
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Rate of pathological complete remissions
Zeitfenster: 15 weeks (average) after start of treatment (at surgery)
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The rate of pathological complete remissions is determined after tumor resection following neoadjuvant treatment.
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15 weeks (average) after start of treatment (at surgery)
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Toxicity according to NCI CTCAE
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Frequency of surgical morbidity and complications
Zeitfenster: Within four weeks after surgery
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Within four weeks after surgery
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pTNM findings in relation to initial cTNM staging
Zeitfenster: At surgery
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At surgery
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Regression grading according to Dworak
Zeitfenster: At surgery
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At surgery
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Clinical response rates (CR/PR/SD/PD) after neoadjuvant treatment
Zeitfenster: Before surgery
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Before surgery
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Correlative biomarker analyses
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Ralf Hofheinz, Prof. Dr. med., Tagestherapiezentrum am ITM & III. Medizinische Klinik, Universitätsmedizin Mannheim
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Dezember 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Dezember 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
9. Dezember 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
13. Januar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Januar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Darmerkrankungen
- Darmtumoren
- Rektale Erkrankungen
- Kolorektale Neubildungen
- Rektale Neoplasien
- Antineoplastische Mittel
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Panitumab
Andere Studien-ID-Nummern
- WISP_AG52
- 2009-016782-28 (EudraCT-Nummer)
- GMIHO 009/2009 (Andere Kennung: GMIHO mbH)
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