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Impact of Intraventricular Electrical Activation in Resynchronization Therapy (CARTO-CRT)

5. März 2015 aktualisiert von: University Hospital, Bordeaux

Study of the Role of Intraventricular Electrical Activation in the Treatment of Congestive Heart Failure by Cardiac Resynchronization Therapy: Invasive Evaluation and Validation of Non-Invasive Strategy Using CardioInsight ®

Impact of intraventricular electrical activation in resynchronization therapy. We seek to evaluate the impact of Cardiac Resynchronization Therapy (CRT) on electrical activation of the Left Ventricle (LV). The first goal of the study is to evaluate if CRT is able to decrease the heterogeneity of LV activation in heart failure patients. A second goal is to evaluate the electrical determinant of clinical response to CRT using invasive and non-invasive mapping technology.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Comprehensive study, prospective, monocentric and cohort study.

Biventricular pacing is an effective therapy to improve end stage heart failure patients, however up to 30% of patients are unresponsive to this therapy. Among others, optimization of Left Ventricle (LV) pacing site location is critical to optimize response to Cardiac Resynchronization Therapy (CRT). Whether a better comprehension of baseline LV electrical activation can help to determine optimal LV lead location remains to be investigated.

After informed consent patients are included in the sudy. Day 1: CRT device is implanted under general anesthesia in a conventional fashion. The coronary sinus leads will be implanted guided by the acute hemodynamic response (+(dP/dt)max) using a RADI guide wire. After device implantation, a steerable mapping catheter will be inserted in the LV cavity to build a tridimensional activation map of the LV. This map will be obtained with and without CRT. From these maps different parameters describing LV activation will be measured and compared between patients with and without CRT. Quantitative parameters: Global LV activation time (LVATG) (primary outcome); septal activation time (LVTAS); Global intra-LV dispersion time and Qualitative parameters: presence of intraLV line of block, area of late activation. Day 5±2: A non-invasive map of the LV will be recorded with the CardioInsight ® system with and without CRT. The same parameters will be measured and compared with those obtained with invasive mapping. A 3 and 6 months follow-up visit including clinical, biological evaluation (NYHA status, 6-min walking test, BNP) of the patients will be performed with an additional transthoracic echocardiography at 6 months.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

18

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Pessac, Frankreich, 33604
        • Hôpital cardiologique du Haut-Lévêque, Pr. Haïssaguerre's department, 3rd Floor

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult (aged 18 or above)
  • Sinus rhythm
  • Patient must have signed informed consent
  • Cardiac insufficiency of whatever cause (ischemic or non-ischemic)
  • Patient eligible for implantation of a ventricular resynchronization device or patient with a ventricular resynchronization device having a procedure of ventricular tachycardia ablation
  • Left ventricular ejection fraction <35%
  • NYHA Class II to IV with optimal medical treatment
  • Patient covered by national healthcare insurance

Exclusion Criteria:

  • Pregnant woman
  • Sequel of transmural myocardial infarction

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intraventricular Electrical Activation

Day 1: CRT device is implanted under general anesthesia in a conventional fashion. The coronary sinus leads will be implanted guided by the acute hemodynamic response (+(dP/dt)max) using a RADI guide wire. After device implantation, a steerable mapping catheter will be inserted in the Left Ventricle (LV) cavity to build a tridimensional activation map of the LV. This map will be obtained with and without CRT. From these maps different parameters describing LV activation will be measured and compared between patients with and without CRT.

Day 5±2: A non-invasive map of the LV will be recorded with the CardioInsight ® system with and without CRT. The same parameters will be measured and compared with those obtained with invasive mapping.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Evolution of the Global Left Ventricle activation time (LVATG) with and without Cardiac Resynchronization Therapy (CRT).
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number, area and location of line of conduction block in the Left Ventricle
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation
Area of the latest activated region of the Left Ventricle
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation
Number, area and location of LV region activated after the end of surface QRS
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation
Septal activation time (LVTAS)
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation
Global intra-Left Ventricular dispersion time
Zeitfenster: Day 1 : End of CRT device implantation
Day 1 : End of CRT device implantation
Determination of the electrical parameters associated with good clinical response to CRT at 6 months.
Zeitfenster: 6 months after CRT device implantation
6 months after CRT device implantation
Non-invasive mapping: Same criteria evaluated non-invasively using CardioInsight ® with and without Cardiac Resynchronization Therapy activated.
Zeitfenster: Between 3 to 7 days after CRT device implantation
Between 3 to 7 days after CRT device implantation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Januar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Januar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. Januar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. März 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. März 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

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