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The Effect-site Concentration of Remifentanil for Preventing Cough During Emergence From Balanced Anesthesia for Nasal Surgery

8. Februar 2011 aktualisiert von: Yonsei University
After nasal surgery, emergence cough or straining will produce venous engorgement and increase bleeding from the surgical site, so the necessity for smooth extubation without severe cough during emergence provides a challenge for the anesthetists. Recently, remifentanil is commonly used short-acting opioid, and several studies have demonstrated the antitussive effect of remifentanil via effect-site target-controlled infusion during emergence. However, there may be gender difference in response to opioid, and the previous studies about antitussive effect of remifentanil are targeted at female patients and there is no investigation of effect site concentration of remifentanil for male patients undergoing nasal surgery. The purpose of this study is to evaluate the effect-site concentration of remifentanil via target-controlled infusion for preventing cough in man after sevofluorane balanced anesthesia.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • all male aged 18-60 years
  • ASA(American Society of Anesthesiologists)physical status I or II
  • who underwent ESS(endoscopic sinus surgery)or septoplasty under sevoflurane-remifentanil balanced anesthesia

Exclusion Criteria:

  • predicted difficult airway,
  • BMI(Body Mass Index) of more than 30 kg/m2,
  • chronic respiratory disease,
  • recent respiratory track infection,
  • chronic coughing,
  • significant cardiovascular,
  • hepatic or renal disease,
  • current smokers
  • medical history of medication of opioid or ACEI(angiotensin covering enzyme inhibitor)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: remifentanil for intranasal surgery
The target Ce of remifentanil was determined by the response of the previous patient using Dixon's up-and-down method. If the patients did not cough throughout peri-extubation period, the extubation was defined as a smooth emergence, and the predetermined concentration of remifentanil for the subsequent patient was decreased by 0.5 ng ml-1. Similarly, if the patient cough anytime around extubation it was considered as failed smooth emergence and the predetermined concentration was increased by 0.5 ng ml-1 for the next patient. The patients were enrolled until getting at least six cross-over pairs in Dixon sequential allocation method.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
cough incidence
Zeitfenster: from sevoflurane discontinuation (at the end of anesthesia) to 5 min after extubation
Cough is defined as a strong and sudden contraction of the abdomen or forced exhalation movement.
from sevoflurane discontinuation (at the end of anesthesia) to 5 min after extubation
cough grade
Zeitfenster: from sevoflurane discontinuation (at the end of anesthesia) to 5 min after extubation
Cough occurrence and number are recorded according to the grading system as follow; Grade 0 - no cough Grade 1 - light (single) cough Grade 2 - moderate cough (more than 1 episode of non-sustained cough) Grade 3 - sustained and repetitive cough movement and head lift.
from sevoflurane discontinuation (at the end of anesthesia) to 5 min after extubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Februar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Februar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Februar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. Februar 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Februar 2011

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4-2009-0578

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Klinische Studien zur Dixon up-and-down method

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