- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01348906
Intermittent Normoxia Reduces Myocardial Reperfusion Injury (INCPB)
Effect of Intermittent Normoxic Cardiopulmonary Bypass on Myocardial Reperfusion Injury in Adult Valve Replacement
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Methods:Patients meeting the requirement will be randomized into 2 groups: the control group received hyperoxic reperfusion (PaO2 180-250 mmHg) throughout CPB as routine; the treatment group underwent 3 cycles of 5/5 min normal/high oxygenation (PaO2 80-150/180-250 mmHg) during cardioplegia arrest, and maintained the same hyperoxia as the control group in the rest time of CPB. The clinical data of inotropes requirement, drainage, ventilation and intensive care time will be recorded. Venous blood samples will be taken perioperatively for detecting concentration of troponin I (cTnI), tumor necrosis factor-α , interleukin-6, 10, and malondialdehyde (MDA). Atrial biopsies will be removed before cardioplegia arrest and 30min after aortic de-clamping to determine the extent of neutrophil infiltration (myeloperoxidase activity), NFkB binding DNA activity, and gene expression of inflammatory factors (TNF-α, IL-6, 10).
Statistical analysis:A sample size of at least 32 patients in each group was needed to have a power of 90%, significance at the two-side 5% level, on the basis that a SD of 0.2 ng/ml and a difference in peak serum cTnI release of about 0.15 ng/ml between control and conditioned patients was determined.
Expected Results: The treatment group will have significantly lower release of cTnI, inflammatory factors, and MDA during CPB and afterwards. Intermittent normoxia may be related to less myocardial inflammation characterized by decreased myeloperoxidase activity, gene expression of inflammatory factors, the later may result from reduced activity of NFkB binding to DNA after reperfusion.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Hunan
-
Changsha City, Hunan, China, 410008
- Rekrutierung
- Department of Cardiothoracic Surgery, Xiangya Hospital, Central South University
-
Kontakt:
- Wanjun, Luo
- Telefonnummer: 86-731-89753703
- E-Mail: luowanjun@yahoo.com
-
Unterermittler:
- Li Li, M.D.
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- rheumatic heart valve disease requiring selective aortic or double valve(aortic and mitral valve) replacement
Exclusion Criteria:
- infective endocarditis congenital valve disease previous cardiac surgery complicated with diabetes, coronary artery disease, hypertension or peripheral vascular disease.
receiving aspirin, corticosteroids, angiotensin-converting enzyme inhibitors or statin perioperatively
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Intermittent normoxia
Repeated brief normoxic reperfusion during cardioplegia arrest in adult valve replacement
|
3 cycles of 5/5 min normoxia/hyperoxic reperfusion during cardioplegia arrest in adult valve replacement
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
plasma concentration of troponin I
Zeitfenster: within the first 24h after cardiac surgery
|
within the first 24h after cardiac surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
gene expression of TNFa, IL-6, and IL-10 in myocardium
Zeitfenster: 30 min after aotic de-clamping
|
30 min after aotic de-clamping
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- INCPB
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur intermittent normoxia
-
Gümüşhane UniversıtyAbgeschlossenVeränderung der maximalen Sauerstoffaufnahme (VO₂Max)Türkei (türkiye)
-
Dokuz Eylul UniversityEge UniversityAbgeschlossenMMP9 | TIMP1 | MMP9 -1562 C/T | TIMP1 372 T/CTruthahn
-
Centre Hospitalier Universitaire de Saint EtienneBeendetChronisch obstruktive Lungenerkrankung mit akuter Exazerbation, nicht näher bezeichnetFrankreich
-
Centre Hospitalier Universitaire de Saint EtienneRekrutierungInfantile spinale Muskelatrophie | Wirbelsäulenamyotrophie | Juvenile spinale MuskelatrophieFrankreich
-
Spaulding Rehabilitation HospitalFoundation Wings For LifeAktiv, nicht rekrutierendVerletzungen des RückenmarksVereinigte Staaten
-
University of FloridaBrooks RehabilitationRekrutierungRückenmarksverletzungen (SCI)Vereinigte Staaten
-
University of ExtremaduraAbgeschlossen
-
Ain Shams UniversityRekrutierungLungenatelektase | Krankhafte Fettsucht | LungenkomplikationÄgypten
-
Spaulding Rehabilitation HospitalBeendetVerletzungen des RückenmarksVereinigte Staaten
-
University of Trás-os-Montes and Alto DouroAbgeschlossen