- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01372553
Guilford Genomic Medicine Initiative (GGMI) (GGMI)
15. April 2014 aktualisiert von: The Moses H. Cone Memorial Hospital
- Genomic medicine, using genetic information to improve health outcomes, is heralded as the answer to rising medical costs by focusing on prevention and tailored care. Despite its potential, little investigation has focused on how genomic medicine can be applied in health care. To be effective, it requires new ways to learn, deliver, and communicate medical information. It will also raise new ethical questions.
- The overall goal of Guilford Genomic Medicine Initiative (GGMI) is to identify the specific challenges in "re-structuring" an existing medical system to integrate genomic medicine, and create solutions that can be used by other medical systems, such as the extensive military medical care system. To accomplish this goal, GGMI includes the development of a large-scale genomic medicine education initiative targeted at the community, providers, and patients, and a clinical systems model to implement strategies to facilitate the integration of genomic medicine into several pilot practices.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
1184
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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North Carolina
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Greensboro, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27401
- Cone Health
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
The study takes place in two Primary care practices.
Patient's that come in for well-visits are invited to participate in the study.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All patients scheduled for an upcoming well or new visit within the next 3 weeks with their primary care physician (at the two implementation clinics).
Exclusion Criteria:
- Non-english speaking
- not consentable
- adopted
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Family history risk stratification
primary care patients who receive risk stratification and clinical decision support based upon the family health history they entered in to MeTree
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Evaluate effectiveness of family history collection and decision support for increasing appropriate referrals to genetic counselors for patients at risk of hereditary cancer syndromes
Zeitfenster: 1 year
|
change in appropriate referal to genetic counseling one year before using MeTree compared to one year after.
|
1 year
|
Evaluate effectiveness of family history collection and decision support for increasing appropriate screening for breast, colon, and ovarian cancer
Zeitfenster: 1 year
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Compare rate of appropriate screening for breast, colon, and ovarian cancer one year prior to using the family history decision support tool and one year after
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1 year
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Evaluate effectiveness of family history collection and decision support for appropriate risk-based management of thrombosis
Zeitfenster: one year
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Evaluate rate of appropriate genetic counseling and/or genetic testing one year prior to using the family history collection and decision support tool and one year after
|
one year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Measure patient-related outcomes associated with using the MeTree tool
Zeitfenster: Day 1
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We assess satisfaction, comfort, anxiety, and preparedness associated with using the MeTree tool via survey immediately after completing the family history collection.
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Day 1
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Measure physician experience with the MeTree system
Zeitfenster: 3 months
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Evaluate physicians' perceptions of satisfaction, the tool's impact on work load and its effectiveness via survey and informal interviews at 3 months.
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3 months
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Implementation parameters for MeTree
Zeitfenster: up to 2 years
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Part of the formative evaluation of the implementation process which includes other secondary measures as well as those related to impact on the clinic such as time to use the tool, questions asked while taking the tool, and resources and support that will be needed to implement the tool in a non-study environment
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up to 2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Geoffrey S Ginsburg, MD, PhD, Duke University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Orlando LA, Buchanan AH, Hahn SE, Christianson CA, Powell KP, Skinner CS, Chesnut B, Blach C, Due B, Ginsburg GS, Henrich VC. Development and validation of a primary care-based family health history and decision support program (MeTree). N C Med J. 2013 Jul-Aug;74(4):287-96.
- Orlando LA, Hauser ER, Christianson C, Powell KP, Buchanan AH, Chesnut B, Agbaje AB, Henrich VC, Ginsburg G. Protocol for implementation of family health history collection and decision support into primary care using a computerized family health history system. BMC Health Serv Res. 2011 Oct 11;11:264. doi: 10.1186/1472-6963-11-264.
- Orlando LA, Wu RR, Beadles C, Himmel T, Buchanan AH, Powell KP, Hauser ER, Henrich VC, Ginsburg GS. Implementing family health history risk stratification in primary care: impact of guideline criteria on populations and resource demand. Am J Med Genet C Semin Med Genet. 2014 Mar;166C(1):24-33. doi: 10.1002/ajmg.c.31388. Epub 2014 Mar 10.
- Wu RR, Himmel TL, Buchanan AH, Powell KP, Hauser ER, Ginsburg GS, Henrich VC, Orlando LA. Quality of family history collection with use of a patient facing family history assessment tool. BMC Fam Pract. 2014 Feb 13;15:31. doi: 10.1186/1471-2296-15-31.
- Beadles CA, Ryanne Wu R, Himmel T, Buchanan AH, Powell KP, Hauser E, Henrich VC, Ginsburg GS, Orlando LA. Providing patient education: impact on quantity and quality of family health history collection. Fam Cancer. 2014 Jun;13(2):325-32. doi: 10.1007/s10689-014-9701-z.
- Wu RR, Orlando LA, Himmel TL, Buchanan AH, Powell KP, Hauser ER, Agbaje AB, Henrich VC, Ginsburg GS. Patient and primary care provider experience using a family health history collection, risk stratification, and clinical decision support tool: a type 2 hybrid controlled implementation-effectiveness trial. BMC Fam Pract. 2013 Aug 6;14:111. doi: 10.1186/1471-2296-14-111.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Juni 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
10. Juni 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
14. Juni 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. April 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. April 2014
Zuletzt verifiziert
1. April 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- W81XWH-05-1-0383
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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