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Fortified Hospital Food as Nutritional Support (DHH)

12. Dezember 2012 aktualisiert von: Copenhagen University Hospital at Herlev

Positive Effect of Fortified Hospital Food on Nutritional Intake in Patients at Nutritional Risk. A Randomized Controlled Trial.

Background:

The investigators have previously documented that patients at nutritional risk lack sufficient energy and protein intake. In 2009 the investigators conducted a non-randomized historically controlled intervention study of 40 patients at nutritional risk. The study indicated that a tailored food concept increased nutritional intake in this patient group.

The objective of the current study is therefore to investigate these findings in a randomized clinical trial. Our target is for 75% of patients in the intervention group to reach 75% of their energy and protein requirements.

Methods:

The study will compare standard nutritional care (control group) with tailored nutritional care (the possibility to order small energy and protein-enriched dishes called "Delights of Herlev Hospital"). 96 patients at nutritional risk, according to the NRS-2002 criteria, will be included in the study.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

84

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Copenhagen
      • Herlev, Copenhagen, Dänemark, 2730
        • Herlev University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients at nutritional risk, according to the NRS-2002 system
  • patients must be able to understand the information and be able to give a written informed consent (sufficient cognitive functioning)
  • well-functioning gastrointestinal tract
  • anticipated length of hospitalization of more than 3 days

Exclusion Criteria:

  • terminal patients
  • dysphagia
  • food allergy or intolerance

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Nutritional intervention
The study will compare standard nutritional care (control group) with tailored nutritional care (the possibility to order small energy and protein-enriched dishes called "Delights of Herlev Hospital")(intervention group).
The study is af 12 week randomized clinical trail with inclusion of 96 patients at nutritional risk, according to the NRS-2002 system. The intervention group is is given a tailored nutritional care(the possibility to order small energy and protein-enriched dishes called "Delights of Herlev Hospital").

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The primary endpoint was the percentage of patients reaching >75% of their protein and energy requirements.
Zeitfenster: Energy and protein intake will be calculated on an average of 3 and up to 7 days of dietary. Number of days of food intake recording depends on how long the patient is hospitalized.

The patients energy requirement will be estimated both from the factorial method and by Harris and Benedicts formula. Protein requirement will be 18E% of the energy requirement.

Recording of the dietary intake will be carried out on a daily basis over a periode of minimum 3 days and maxium 7 days

Energy and protein intake will be calculated on an average of 3 and up to 7 days of dietary. Number of days of food intake recording depends on how long the patient is hospitalized.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
handgrip strength
Zeitfenster: at day 3, 5 and 7
Handgrip strength (HGS)will be measured with a Jamar Digital Hand Dynanometer. HGS will only be measured in the right hand because the right hand i significantly stronger in right-handed subjects and there is no significant difference between the two sides in left-handed subjects. Subjects will be encouraged to perform maximal contractions three times with a 15-s interval and the average value will be recorded.
at day 3, 5 and 7
average daily energy and protein intake
Zeitfenster: Patient und energy and protein intake will be followed during hospitalization from enrollment in the study and until discharge or up to 7 days
Patient und energy and protein intake will be followed during hospitalization from enrollment in the study and until discharge or up to 7 days
Use of tube feeding
Zeitfenster: The patients use of tube feeding will be followed from enrollment in the study and until discharge, an expected average of 9 days.
Use of tube feeding will be registrated (yes or no and amount (ml.)
The patients use of tube feeding will be followed from enrollment in the study and until discharge, an expected average of 9 days.
use of parenteral nutrition
Zeitfenster: The patients use of parenteral nutrition will be followed from enrollment in the study and until discharge, an expected average of 9 days.
Registration of use of parenteral nutrition (yes or no). If yes how much (ml.).
The patients use of parenteral nutrition will be followed from enrollment in the study and until discharge, an expected average of 9 days.
length of stay
Zeitfenster: an expected average of 9 days.
an expected average of 9 days.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Tina Munk, MSc., Herlev University Hospital, Denmark

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Juli 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Dezember 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Dezember 2012

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • H-1-2011-048

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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