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Fecal Microbiota Transplant (FMT) for Relapsing C. Difficile Infection in Adults and Children Using a Frozen Inoculum

18. Juni 2014 aktualisiert von: Elizabeth L. Hohmann, MD, Massachusetts General Hospital

Fecal microbiota transplantation (FMT) is the reconstitution of normal flora by a "stool transplant" from a healthy individual to a C. difficile-infected recipient, and has long been a successful approach to recurrent/refractory C. difficile. The purpose of this project is to generate a frozen FMT inoculum from well-screened healthy volunteer donors which can be used repeatedly, particularly in those who do not have a healthy intimate partner or other related donor. Delivery of FMT has been performed colonoscopically, by fecal retention enema, or by the nasogastric route. This study will evaluate the safety and secondarily the efficacy of a frozen inoculum administered by nasogastric tube vs administered by colonoscope.

Subjects with recurrent/relapsing C. difficile infection (10 per group) will receive FMT via either:

  • colonoscopy
  • NGT

The primary endpoint is assessment of safety as measured by clinical events (GI, procedural, systemic). Efficacy will be defined as a resolution of diarrhea off antibiotics for C. difficile, in the absence of a need for OTHER systemic antibiotics, i.e. resumption of a normal bowel status for the individual. Secondary efficacy endpoints include weight, subjective well-being and relative clinical improvement per standardized questionnaire, and subject qualitative assessment of, and satisfaction with, the transplant procedures. Subjects will be monitored for clinical safety by history and standard exams and the follow-up questionnaire as well as followed closely by phone and in person.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Massachusetts General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

7 Jahre bis 90 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with recurrent or relapsing CDI defined as EITHER(13):

    • At least three episodes of mild-to-moderate CDI and failure of a 6-8 week taper with vancomycin with or without an alternative antibiotic (e.g. rifaximin, nitazoxanide).
    • At least two episodes of severe CDI resulting in hospitalization and associated with significant morbidity.
  • Willingness to accept risk of unrelated donor stool
  • Willingness to be randomized to NGT vs. colonoscopic delivery.
  • Able to consent for self, or parental assent/child assent as age appropriate.

Exclusion Criteria:

  • Anatomic contraindication to NGT
  • Delayed gastric emptying syndrome
  • Known chronic aspiration
  • Contraindication to colonoscopy (ASA 4 or more)
  • High risk of bacterial translocation (Immunosuppression, cirrhosis etc)
  • Pregnant or breastfeeding women
  • Acute unrelated infection or comorbid illness exaccerbation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Colonoscopy
Fecal microbiota transplant ("stool transplant") from healthy, unrelated donor via colonoscopy
Reconstitution of normal flora by a "stool transplant" from a healthy individual to a C. difficile - infected recipient via colonoscopy or nasogastric tube
Experimental: Nasogastric Tube (NGT)
Fecal microbiota transplant ("stool transplant") from healthy, unrelated donor via NGT
Reconstitution of normal flora by a "stool transplant" from a healthy individual to a C. difficile - infected recipient via colonoscopy or nasogastric tube

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety
Zeitfenster: up to 6 mo post FMT
Safety is assessed by clinical symptoms, exam, signs (GI and systemic)
up to 6 mo post FMT

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Efficacy
Zeitfenster: 3 months
Efficacy is defined as resolution of C. Difficile signs and symptoms off antibiotics for C. difficile
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Elizabeth L Hohmann, MD, Massachusetts General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Oktober 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Oktober 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Oktober 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. Juni 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juni 2014

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Clostridium difficile-Infektion

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