- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01793402
Vitamin D Status and the Adequacy of Vitamin D Intake in Early Preterm Infants
17. April 2013 aktualisiert von: Dr. Henry Akinbi, Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
Adequacy of Vitamin D Intake and Vitamin D Status in Early Preterm Infants
Vitamin D is an essential nutrient.
Deficiency of vitamin D is widespread.
The prevalence of vitamin D deficiency in early preterm infants is unknown.
The American Academy of Pediatrics recommends a daily intake of 400 IU in order to achieve a serum concentration of 20 ng/ml of vitamin D. This recommendation presumes exposure to sunlight, the best source of vitamin D. This study assesses vitamin D status at birth and during hospital stay in infants delivered delivered at earlier than or at 32 weeks gestation.
We also assess the adequacy of intake relative to the target set by the American Academy of Pediatrics for children.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Vitamin D is important for bone health.
Deficiency of vitamin D is widespread and is associated with a variety of diseases.
Preterm infants are susceptible osteopenia of prematurity (OP).
Vitamin D deficiency may contribute to OP.
The American Academy of Pediatrics (AAP) recommends a daily intake of 400 IU in order to achieve a serum concentration of 20 ng/ml of vitamin D. This recommendation presumes exposure to sunlight, the best source of vitamin D. Whether this level of intake or target serum concentration are achieved in early preterm infants is unknown.
We hypothesize that because early preterm infants are sequestered in the Newborn Intensive Care Units for an extended period of time, they will be deficient in vitamin D and that the current nutritional intake may not be adequate in meeting the AAP recommendation.
We assessed the concentration of serum 25-hydroxyvitamin-D in parturient mothers and in their newborns if they were less than 32 week gestation.
We monitored vitamin D intake during hospitalization in the Newborn Intensive Care Unit and serum 25-hydroxyvitamin-D at discharge.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
120
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45229
- University of Cincinnati Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
1 Tag bis 1 Woche (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
All infants born at or less than 32 weeks postmenstrual age admitted to the Newborn Intensive Care Unit at University of Cincinnati Medical Center were eligible.
Intake of vitamin D and serum 25-hydroxyvitamin-D concentrations were assessed during stay in the Newborn Intensive Care Unit.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All neonates delivered at or less than 32 weeks gestation were eligible.
Exclusion Criteria:
- Infants with lethal congenital malformation
- Infants that were not expected to survive to discharge
- Infants delivered from multiple gestation
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
Preterm infants born at or less than 32 weeks gestation
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Serum 25-hydroxyvitamin-D concentration at the time of birth and at discharge from the hospital.
Zeitfenster: 6 weeks
|
This is a longitudinal study that assessed vitamin D status at birth in infants as well as in their mothers.
Daily intake of vitamin D was analyzed.
The serum concentration of 25-hydroxyvitamin-D at discharge was assessed.
We correlated maternal vitamin D with infants' vitamin D concentrations at birth.
We also correlated vitamin D concentration at birth with the concentration at discharge.
|
6 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienleiter: Henry T Akinbi, M.D., Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Februar 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. Februar 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. Februar 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
19. April 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. April 2013
Zuletzt verifiziert
1. April 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- VitD_Preterm#1
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