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Cardiac Arrest and Intra Osseous Infusion (ACCIO)

21. Mai 2026 aktualisiert von: University Hospital, Bordeaux

Obtaining Vascular Access (Venous or Intraosseous) During Cardiac Arrest in Out-of-hospital Care: Delays and Failure Risk Factors

the international recommendations don't explain the place of the intraosseous infusion in the reanimation of adult cardiac arrest; the goal of this preliminary study is to inform the delay for obtaining a vascular access by evaluation of a current strategy (using intraosseous infusion after one peripheral venous access failure) and to determine the potential failure risk factors of venous access.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

In 2010, the European Resuscitation Council and the International Liaison Commitee on Resuscitation have made new recommendations about management of cardiac arrest. The intraosseous infusion was described as an alternative to the peripheral venous access, before the intra tracheal way for adrenaline administration. But this work doesn't specify the delay and the circumstance for this use: time to obtain a vascular access, number of failure, difficulty to obtain a venous access. Furthermore the recent improvements in intraosseous devices may make it relevant to compare intra osseous infusion and venous access in first intention in adult's cardiac arrest in view of the significant number of venous failures and of the subsequent delay of adrenaline administration.

The goal of this preliminary study is to inform the delay to obtain a vascular access by evaluation of a current care (using intravenous infusion after one peripheral venous access failure) and to determine the potential failure's risk factors of venous access.

Main objective: estimate the delay to obtain an effective vascular access (peripheral venous access, intra osseous infusion, central venous access) in resuscitation of adult's cardiac arrest by out of hospital care unit according to the international recommendations.

Study design: monocentric prospective cohort of consecutive patients presenting with out-of-hospital cardiac arrest.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years old or over
  • patients insured by social security
  • cardiac arrest (all causes) with mobilisation of a intensive mobile care unit in primary intervention
  • medical resuscitation indicated

Exclusion Criteria:

  • pregnancy
  • contraindication osseous infusion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: vascular access in out-of-hospital cardiac arrest patients
Obtention of vascular access according to the current strategy, ie after one unsuccessful attempt to obtain a peripheral venous access, use of an intra osseous device
Current strategy of obtention of a vascular access : first attempt by peripheral venous access and if failure switch to intraosseous route

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
functional vascular access
Zeitfenster: at inclusion (day 0)
time for obtaining a functional vascular access from the beginning of out-of-hospital cardiac arrest management
at inclusion (day 0)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Paul PEREZ, MD, PhD, University Hospital Bordeaux, France
  • Hauptermittler: Bruno SIMONNET, MD, University Hospital Bordeaux, France

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Januar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. März 2013

Zuerst gepostet (Geschätzt)

4. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. September 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHUBX 2011/13
  • 2010/080 (Andere Kennung: USMR / Edelweiss)
  • 2011-A01248-33 (Andere Kennung: ANSM)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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