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Treatment of Relapsed and/or Chemotherapy Refractory CD33 Positive Acute Myeloid Leukemia by CART-33 (CART33)

26. Januar 2016 aktualisiert von: Han weidong, Chinese PLA General Hospital

Clinical Study of Chimeric CD(Cluster of Differentiation)33 Antigen Receptor-modified T Cells in Relapsed and/or Chemotherapy Refractory Acute Myeloid Leukemias

RATIONALE: Placing a tumor antigen chimeric receptor that has been created in the laboratory into patient autologous or donor-derived T cells may make the body build immune response to kill cancer cells.

PURPOSE: This clinical trial is to study genetically engineered lymphocyte therapy in treating patients with CD33 positive acute myeloid leukemias that is relapsed (after stem cell transplantation or intensive chemotherapy) or refractory to further chemotherapy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

PRIMARY OBJECTIVES:

I. Determine the safety and feasibility of the chimeric antigen receptor T cells transduced with the anti-CD33 vector (referred to as CART-33 cells).

II. Determine duration of in vivo survival of CART-33 cells. RT-PCR (reverse transcription polymerase chain reaction) analysis of whole blood will be used to detect and quantify survival of CART-33 TCR zeta:CD137 and TCR (T-cell receptor) zeta cells over time.

SECONDARY OBJECTIVES:

I. For patients with detectable disease, measure anti-leukemia response due to CART-33 cell infusions.

II. To determine if the CD137 transgene is superior to the TCR zeta only transgene as measured by the relative engraftment levels of CART-33 TCR zeta:CD137 and TCR zeta cells over time.

III. Estimate relative trafficking of CART-33 cells in bone marrow.

IV. For patients with stored or accessible leukemia blasts, determine leukemia cell killing by CART-33 cells in vitro.

V. Determine if cellular or humoral host immunity develops against the murine anti-CD33, and assess correlation with loss of detectable CART-33 (loss of engraftment).

VI. Determine the relative subsets of CART-33 T cells (Tcm, Tem, and Treg).

OUTLINE: Patients are assigned to 1 group according to order of enrollment.

Patients receive anti-CD33-CAR (coupled with CD137 and CD3 zeta signalling domains)vector-transduced autologous T cells on days 0,1, and 2 in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

After completion of study treatment, patients are followed intensively for 6 months, every 3 months for 2 years, and annually thereafter for 13 years.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

10

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100853
        • Rekrutierung
        • Biotherapeutic Department and Pediatrics Department of Chinese PLA General Hospital, Hematological Department, Affiliated Hospital of Changzhi Medical College
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Ying Liu, Dr.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

5 Jahre bis 90 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male and female subjects with CD33+ acute myeloid leukemia in patients with no available curative treatment options (such as autologous or allogeneic SCT) who have limited prognosis (several months to < 2 year survival) with currently available therapies will be enrolled

    • CD33+ acute myeloid leukemia CR can not be achieved after at least 2 prior combination chemotherapy regimens.

AML in CR(complete remission)2 or CR3 and not eligible for allogeneic SCT because of age, comorbid disease, or lack of available family member or unrelated donor.

Less than 1 year between last chemotherapy and progression (i.e. most recent progression free interval < 1 year).

Relapsed after prior autologous or allogenic SCT. AML patients with relapsed or residual disease after at least 1 prior therapy and not eligible for allogeneic SCT.

Residual disease after primary therapy and not eligible for autologous SCT

  • Expected survival > 12 weeks
  • Creatinine < 2.5 mg/dl
  • ALT(alanine aminotransferase)/AST (aspartate aminotransferase)< 3x normal
  • Bilirubin < 2.0 mg/dl
  • Any relapse after prior SCT will make patient eligible regardless of other prior therapy
  • Adequate venous access for apheresis, and no other contraindications for leukapheresis
  • Voluntary informed consent is given

Exclusion Criteria:

  • Pregnant or lactating women

    • The safety of this therapy on unborn children is not known
    • Female study participants of reproductive potential must have a negative serum or urine pregnancy test performed within 48 hours before infusion
    • Uncontrolled active infection
    • Active hepatitis B or hepatitis C infection
    • Concurrent use of systemic steroids. Recent or current use of inhaled steroids is not exclusionary
    • Previously treatment with any gene therapy products
    • Feasibility assessment during screening demonstrates < 30% transduction of target lymphocytes, or insufficient expansion (< 5-fold) in response to CD3/CD137 costimulation
    • Any uncontrolled active medical disorder that would preclude participation as outlined
    • HIV infection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: anti-CD33 CAR T cells
Patients receive anti-CD33-CAR retroviral vector-transduced autologous or donor-derived T cells on days 0,1, 2 in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.
genetically modified lymphocyte therapy
Andere Namen:
  • chimeric antigen receptor T cells with specificity for CD33
Andere Namen:
  • CART33

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Auftreten von studienbezogenen unerwünschten Ereignissen
Zeitfenster: Bis Woche 24
definiert als Anzeichen/Symptome >= Grad 3, Labortoxizitäten und klinische Ereignisse), die möglicherweise, wahrscheinlich oder definitiv mit der Studienbehandlung zusammenhängen
Bis Woche 24

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Anti-leukemia responses to CART-33 cell infusions
Zeitfenster: up to 24 weeks
up to 24 weeks

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
in vivo existence of CART33
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. April 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Mai 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Mai 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Januar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Januar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHN-PLAGH-BT-006

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur CART33 cells

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