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Intranasal Dexmedetomidine Sedation for Pediatric CT Imaging

11. Juli 2013 aktualisiert von: Eduardo Mekitarian Filho, University of Sao Paulo

Intranasal Dexmedetomidine Sedation for Pediatric Computerized Tomography Imaging

This study has the objective to determine if intranasal dexmedetomidine, a sedative, is suitable for pediatric sedation in children undergoing tomographic scans.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Invasive procedures for diagnosis in children are a routine part of an emergency care department. Most of these procedures are painful and uncomfortable for both the child and for their families, and impossible to be performed without patient immobilization. Thus, procedural sedation is critical to this end. Procedural sedation can be defined as the use of sedatives, analgesics, or dissociative drugs for anxiolysis, analgesia, sedation and motor control during painful procedures.

The increasing demand of pediatric emergency services and, consequently, the performance of procedures that require sedation, made it impossible for universal coverage of anesthesiologists in such procedures. As a result, a wide variety of drugs, sedation techniques and different degrees of effectiveness and adverse effects of sedation, such as irritability and sedation failure are described.

Particularly in children who need CT scan, there is usually no need for venous access for sedation. However, our most used drug, chloral hydrate, was abandoned in most centers outside the country. When administered orally, the drug produces malaise and vomiting, and gastric mucosal irritation, in addition, the rectal absorption is unpredictable. Additionally, in recent years increasing importance has been given to the fact that the drug be related, in vitro, the increased carcinogenicity in mice by cellular structural change, which is leading to the ban of same drug in the United States and in some european countries.

Dexmedetomidine is a highly selective alpha-2 agonist receptors, which has the advantage of mimicking natural sleep, according to electroencephalographic studies, with low incidence of adverse events. Its application as a sedative in pediatric procedures, as well as pre-anesthetic medication, has been increasingly described according to recent studies. The intranasal route has been used with the advantage of avoiding a venous line or intramuscular injection, with good results; however, it hasn't been described yet in children undergoing CT scans.

Thus, this work is justified to describe, in a pioneering way, the use of intranasal dexmedetomidine for sedation for CT, documenting its efficacy and safety in a specific cohort of patients sedated for this purpose.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • SP
      • Sao Paulo, SP, Brasilien, 05508000
        • Rekrutierung
        • University Hospital, University of Sao Paulo
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Eduardo Mekitarian Filho, MD, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Monat bis 15 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The University Hospital of University of Sao Paulo is a secondary teaching hospital. The Pediatric Emergency Department has over 6,000 consultations per month, mainly in children without underlying diseases. Respiratory diseases are the leading causes of hospital admission. During the study period, any children presented to the emergency department with indication for a CT scanning will be recruited for IN dexmedetomidine, respecting the exclusion criteria displayed below.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children between 1 month to 15 years old undergoing CT scans in the pediatric emergency department

Exclusion Criteria:

  • Glasgow coma scale < 13
  • Epistaxis or suspected base skull fracture
  • Use of contrast or need for an IV line before sedation
  • Uncontrolled gastroesophageal reflux or vomiting
  • Current (or within past 3 months) history of apnea of prematurity requiring an apnea monitor
  • Acute, unstable respiratory disease
  • Unstable cardiac status
  • Craniofacial anomaly
  • Medication use: digoxin
  • Moya Moya Disease
  • New onset stroke
  • American Society of Anesthesiologists physical status ≥3

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Dexmedetomidine
All children undergoing
Andere Namen:
  • Präzedenz (Markenname)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rates of sedation failure with intranasal dexmedetomidine for sedation for pediatric CT imaging
Zeitfenster: Failure to sedate will be defined as non-completion of CT imaging after 2 nasal doses of dexmedetomidine (2.5 mcg/kg at admission; 0.5 mcg/kg after 15 minutes if not sedated).
Main outcome for this research is to know if IN dexmedetomidine is effective for adequate sedation in children undergoing CT scannings. This will be reported as percentage of failed sedations, if they occur. Failed sedations will be defined if after a initial 2.5 mcg/kg dose along with another 0.5 mcg/kg dose after 15 minutes, the child does not sedate.
Failure to sedate will be defined as non-completion of CT imaging after 2 nasal doses of dexmedetomidine (2.5 mcg/kg at admission; 0.5 mcg/kg after 15 minutes if not sedated).

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety of IN dexmedetomidine for pediatric CT imaging
Zeitfenster: At admission and every 5 minutes after sedation
Patients will be fully monitored every five minutes after IN dexmedetomidine administration, with heart rate, respiratory rate, non-invasive blood pressure and pulse oximetry. Any adverse events will be reported.
At admission and every 5 minutes after sedation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Keira Mason, MD, Boston Children's Hospital, Harvard Medical School

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Juli 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Juli 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Dexmedetomidin

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