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Adjuvant Therapy With Thalidomide After Curative Resection of Hepatocellular Carcinoma

15. August 2013 aktualisiert von: The First Affiliated Hospital of Xiamen University

Adjuvant Therapy With Thalidomide After Curative Resection of Hepatocellular Carcinoma.: a Randomized Controlled Trial

Postoperative recurrence of hepatocellular carcinoma (HCC) is a major problem after surgical resection. To date, adjuvant chemotherapy or other adjuvant modalities have not been proven effective in preventing or delaying recurrence. The aim of this prospective randomized study was to evaluate the effectiveness of Thalidomide as a postoperative adjuvant regimen in inhibiting the recurrence of HCC

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

A number of modalities for preventing HCC recurrence after resection have been proposed and analyzed. Both preoperative and adjuvant transcatheter arterial chemoembolization (TACE) were found to be unable to reduce the risk of postoperative recurrence significantly, or confer a survival advantage. Vitamin K (VK) is a fat-soluble vitamin that regulates clotting factor production by acting as a coenzyme for a VK dependent carboxylase that catalyzes carboxylation of glutamic acid residues into gamma-carboxyglutamic acid. The findings in vitro have indicated that VK2 has an antiproliferative effects against hepatoma cell lines, but its efficacy in suppressing HCC recurrence was not confirmed in human studies. Interferon has a variety of biologic properties, including antiviral, immunomodulatory, antiproliferative, antiangiogenic and tumoricidal effects. It is reported that interferon is effective in preventing the development of HCC recurrence after its curative treatment in HCV-related cirrhosis. However, interferon treatment also has side-effects, including flu-like symptoms, fatigue, neutropenia, thrombocytopenia, depression, bone marrow suppression, and unmasking or exacerbation of autoimmune illnesses, which lead either to treatment disruption or dose modification. Polyprenoic acid, an acyclic retinoid, reportedly is effective in prevention of second primary hepatomas, but long-term safety and efficacy data are lacking.

Thalidomide possesses immunomodulatory,anti-inflammatory, and antiangiogenic properties.It has successfully been applied for the treatment of various malignancies including HCC.To investigated whether postoperative adjuvant therapy with Thalidomide could inhibite the recurrence of HCC after radical resection,we planed to conduct this clinical trial.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

140

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Yan-Ming Zhou, MD
  • Telefonnummer: 8605922139908 8605932139708
  • E-Mail: zhouymsxy@sina.cn

Studienorte

    • Fujian
      • Xiamen, Fujian, China, 361003
        • Rekrutierung
        • First Affiliated Hospital of Xiamen University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Bin Li
        • Hauptermittler:
          • Lu-Peng Wu
        • Hauptermittler:
          • Xiu-Dong Li
        • Hauptermittler:
          • Xu Su

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. 18-75 years old,male and female
  2. Patients who did not receive any anti-tumor therapies prior to the surgery (including liver transplantation, TACE, local tumor ablation, chemotherapy, radiotherapy, molecular targeted therapy and other anti-tumor therapy) resection of hepatocellular carcinoma
  3. Patients who underwent radical resection of HCC, and 1 month after surgery,dynamic computed tomography showed on lesion in the liver and no signs of extrahepatic metastasis
  4. Sign the informed consent

Exclusion Criteria:

  1. Women who were pregnant or breast-feeding
  2. signs showing recurrence or metastasis one month after surgery
  3. Recurrent HCC
  4. Patients unable to take drug orally
  5. Patients inappropriate to participate in the trial upon the investigator's judgment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Thalidomide
Thalidomide 100mg per day after the radical resection HCC
Patients in the Adjuvant group were given oral Thalidomide(at a dose of 100 mg per day) continuously during the follow-up period
Andere Namen:
  • Contergan
Aktiver Komparator: Control
No adjuvant Thalidomide treatment after curative hepatic resection
Patients in the Adjuvant group were given oral Thalidomide(at a dose of 100 mg per day) continuously during the follow-up period
Andere Namen:
  • Contergan

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Krankheitsfreies Überleben
Zeitfenster: 5 Jahre
5 Jahre

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: 5 Jahre
5 Jahre

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Yanmng Zhou, MD, Xiamen University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. August 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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