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Flexible Endoscopy Biopsies for Submucous Tumors With a New Drill Instrument

30. Januar 2019 aktualisiert von: Bruno Walther, Region Skane

Flexible Endoscopy Biopsies With the New Drill Biopsy Instrument for Submucous Tumors

The purpose of this study is to determine whether the newly constructed CE (Conformité Européenne) marked drill biopsy instrument for flexible endoscopes can make possible representative biopsies of the increasing numbers of submucosal tumours in the gastrointestinal tract. The amount of submucous tissue ( micrograms and in % of all the biopsy) harvested with the new drill biopsy instrument used in flexible endoscopy investigations is measured in the study and compared to the amount of submucous tissue harvested with the existing biopsy forceps.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Background: With the existing biopsy instruments for flexible endoscopy it's only possible to achieve superficial biopsies comprising the mucosa and very seldom some small fragments of the submucosa. It is, however, increasingly important to get biopsies from the submucous tissues because the tumors that are on the increase more than any other in the stomach is the GIST (GastroIntestinal Stroma Tumours) that grows in the submucosa. Cytology is not enough for a reliable diagnosis and to often not representative. Furthermore there is a well-known risk for tract seeding when sampling through the abdominal wall with a fine needle instrument.

The investigators have invented a new biopsy instrument for flexible endoscopy that is a drill within a cylinder that can be used for biopsies of the submucous tissues, for instance GIST-tumours, see www.BIBBInstruments.com.

Hypothesis: Will it be possible to achieve representative submucous tissue from the gastrointestinal tract with the newly constructed drill biopsy instrument for flexible endoscopy. The investigators hypothesize that the amount of tissue harvested with the new drill biopsy instrument will give significantly more amount of tissue to evaluate for the pathologist than the existing biopsy forceps.

Method: Ten patients with tumours in the submucosa of the stomach are examined with a gastroscope. The investigator decides where the first biopsy should be taken and randomly the investigator blindly get the new drill instrument or the conventional biopsy forceps and take the biopsy on the decided localization. The next site of the tumour is decided and again blindly the investigator get one of the two biopsy instruments according to a previously decided scheme. Six biopsies (three with each of the two biopsy tools) in every patient are harvested in ten patients. With altogether 30 specimen for each biopsy instrument and a difference of 1/3 which is a low calculated difference 10 patients as above will give a 80 % Power (Chi-2 = 5.40, p = 0.02*). The amount of submucous tissue harvested with the two biopsy instruments are measured in microgram and as percentage of all the biopsy and compared. The quality of the specimens are also calculated.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Lund, Schweden, SE-22185
        • Department of Surgery, Lund University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Submucous gastrointestinal tumours

Exclusion Criteria:

  • No gastrointestinal submucous tumor
  • Submucosal hemangioma

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: New drill biopsy instrument
To take biopsies from gastric submucosal tumors with a new drill biopsy instrument used with flexible endoscopes.
Biopsies taken with the new drill biopsy instrument for flexible endoscopy
Andere Namen:
  • Endodrill (=Internal code name)
Aktiver Komparator: Conventional biopsy instrument
To take biopsies from gastric submucosal tumors with conventional biopsy forceps used with flexible endoscopes
Biopsies taken with conventional biopsy forceps for flexible endoscopic instruments

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Amount of submucous tissue in gastrointestinal submucosal tumors harvested with a new drill biopsy instrument used with flexible endoscopes.
Zeitfenster: Within 30 days for each patient
Amount of submucous tissue adequate for histological examination harvested with the new drill biopsy instrument for flexible endoscopy and compared to the amount harvested with the existing biopsy forceps in a randomized setting.
Within 30 days for each patient

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Bruno S Walther, MD, Professor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. Juli 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

27. März 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

27. März 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. März 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juni 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Juni 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Januar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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