- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02211989
Safety, Tolerability, Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Single Rising Oral Doses of BI 14332 CL Powder in Healthy Male Subjects
7. August 2014 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim
Safety, Tolerability, Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Single Rising Oral Doses (0.5 mg to 200 mg) of BI 14332 CL as Powder in the Bottle Reconstituted With 0.1% Tartaric Acid Administered to Healthy Male Subjects. A Randomised and Placebo-controlled Trial, Double Blinded Within Dose Groups
To investigate safety, tolerability and pharmacokinetics, and pharmacodynamics of BI 14332 CL
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
53
Phase
- Phase 1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Healthy males were included based on a complete medical history, including the physical examination, vital signs (BP, HR), 12-lead ECG, and clinical laboratory tests
- Age ≥18 and Age ≤50 years
- Body Mass Index (BMI) ≥18.5 and BMI ≤29.9 kg/m2
- Signed and dated written informed consent prior to admission to the study in accordance with GCP and the local legislation
Exclusion Criteria:
- Any finding of the medical examination (including BP, HR and ECG) deviating from normal and of clinical relevance
- Any evidence of a clinically relevant concomitant disease
- Gastrointestinal, hepatic, renal, respiratory, cardiovascular, metabolic, immunological or hormonal disorders
- Diseases of the central nervous system (such as epilepsy) or psychiatric disorders or neurological disorders
- History of relevant orthostatic hypotension, fainting spells or blackouts
- Chronic or relevant acute infections
- History of relevant allergy/hypersensitivity (including allergy to drug or its excipients)
- Intake of drugs with a long half-life (>24 hours) within at least one month or less than 10 half-lives of the respective drug prior to administration or during the trial
- Use of drugs which reasonably influenced the results of the trial based on the knowledge at the time of protocol preparation within 10 days prior to administration or during the trial
- Participation in another trial with an investigational drug within two months prior to administration or during the trial
- Smoker (>10 cigarettes or >3 cigars or >3 pipes/day)
- Inability to refrain from smoking on trial days
- Alcohol abuse (more than 60 g/day)
- Drug abuse
- Blood donation (more than 100 mL within four weeks prior to administration or during the trial)
- Excessive physical activities (within one week prior to administration or during the trial)
- Any laboratory value outside the reference range and of clinical relevance
- Inability to comply with the dietary regimen of the study centre
- Any ECG value outside the reference range and of clinical relevance including, but not limited to QRS interval >120 ms or a marked baseline prolongation of QT/QTc interval (e.g., repeated demonstration of a QTc interval >450 ms or QT >500 ms)
- A history of additional risk factors for Torsades des Pointes (e.g., heart failure, hypokalemia, family history of Long QT Syndrome)
- The use of concomitant medications that prolong the QT/QTc interval
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Placebo
|
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|
Experimental: BI 14332 CL
single rising dose
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Number of patients with adverse events
Zeitfenster: up to day 16
|
up to day 16
|
|
Number of patients with clinically significant findings in vital signs (blood pressure, heart rate)
Zeitfenster: up to day 16
|
up to day 16
|
|
Number of patients with clinically significant findings ECG
Zeitfenster: up to day 16
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up to day 16
|
|
Number of patients with clinically significant findings laboratory tests
Zeitfenster: up to day 16
|
up to day 16
|
|
Assessment of global tolerability by investigator on a 4-point scale
Zeitfenster: within 9 to 16 days after drug administration
|
within 9 to 16 days after drug administration
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
AUC0-∞ (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 extrapoliert bis unendlich)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
AUC0-tz (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 bis zum Zeitpunkt des letzten quantifizierbaren Datenpunkts)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
λz (Endgeschwindigkeitskonstante im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
t1/2 (terminale Halbwertszeit des Analyten im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
MRTpo (mittlere Verweildauer des Analyten im Körper nach oraler Gabe)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
Vz/F (scheinbares Verteilungsvolumen während der terminalen Phase λz nach einer extravaskulären Dosis)
Zeitfenster: bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
bis zu 192 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
|
|
Cmax (maximum concentration of the analyte in plasma)
Zeitfenster: up to 192 hours after drug administration
|
up to 192 hours after drug administration
|
|
tmax (time from dosing to maximum concentration)
Zeitfenster: up to 192 hours after drug administration
|
up to 192 hours after drug administration
|
|
%AUCtz-∞ (the percentage of the AUC0-∞ that is obtained by extrapolation)
Zeitfenster: up to 192 hours after drug administration
|
up to 192 hours after drug administration
|
|
CL/F (total clearance of the analyte in the plasma after extravascular administration)
Zeitfenster: up to 192 hours after drug administration
|
up to 192 hours after drug administration
|
|
Aet1-t2 (amount of analyte that is eliminated in urine from the time point t1 to time point t2)
Zeitfenster: up to 120 hours after drug administration
|
up to 120 hours after drug administration
|
|
fet1-t2 (fraction of analyte eliminated in urine from time point t1 to time point t2)
Zeitfenster: up to 120 hours after drug administration
|
up to 120 hours after drug administration
|
|
CLR,t1-t2 (renal clearance of the analyte from the time point t1 until the time point t2)
Zeitfenster: up to 120 hours after drug administration
|
up to 120 hours after drug administration
|
|
Change in Dipeptidyl peptidase IV (DDP-IV) activity
Zeitfenster: up to 192 hours after drug administration
|
up to 192 hours after drug administration
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2006
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2006
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. August 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. August 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. August 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
8. August 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. August 2014
Zuletzt verifiziert
1. August 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 1233.1
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