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Safety, Tolerability and Pharmacokinetics of BI 44370 TA Oral Drinking Solution in Healthy Male Volunteers

12. August 2014 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim

Safety, Tolerability and Pharmacokinetics of BI 44370 TA Oral Drinking Solution in Healthy Male Volunteers (Dose Range: 5 - 800 mg). A Double-blind (Within Dose Groups), Randomised, Placebo-controlled Within Dose Groups, Single Rising Dose Study, Including Re-dosing at 100 mg and 500 mg (Solution) and at 200 mg (Four 50 mg Tablets)

To evaluate the safety, tolerability and pharmacokinetics of single rising oral doses of BI 44370 TA in healthy male volunteers, to compare a drinking solution vs. a tablet formulation and to assess intra-individual pharmacokinetic (PK) variability by re-dosing two further doses.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

56

Phase

  • Phase 1

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Healthy males according to the following criteria:

    Based upon a complete medical history, including the physical examination, vital signs (BP, PR, RR and body temperature), 12-lead ECG, clinical laboratory tests

  2. Age ≥21 and Age ≤50 years
  3. Body Mass Index (BMI) ≥18.5 and BMI ≤29.9 kg/m2
  4. Signed and dated written informed consent prior to admission to the study in accordance with Good clinical practice (GCP) and the local legislation

Exclusion Criteria:

  1. Any finding of the medical examination (including Blood Pressure (BP), Pulse Rate (PR), Respiratory rate (RR) , body temperature and Electrocardiogram(ECG)) deviating from normal and of clinical relevance
  2. Any evidence of a clinically relevant concomitant disease
  3. Gastrointestinal, hepatic, renal, respiratory, cardiovascular, metabolic, immunological or hormonal disorders
  4. Surgery of the gastrointestinal tract (except appendectomy)
  5. Diseases of the central nervous system (such as epilepsy) or psychiatric disorders or neurological disorders
  6. History of relevant orthostatic hypotension, fainting spells or blackouts
  7. Chronic or relevant acute infections
  8. History of relevant allergy/hypersensitivity (including allergy to drug or its excipients)
  9. Intake of drugs with a long half-life (> 24 hours) within at least one month or less than 10 half-lives of the respective drug prior to administration or during the trial
  10. Use of drugs which might reasonably influence the results of the trial or that prolong the QT/QTc interval based on the knowledge at the time of protocol preparation within 10 days prior to administration or during the trial
  11. Participation in another trial with an investigational drug within two months prior to administration or during the trial
  12. Smoker (> 10 cigarettes or > 3 cigars or > 3 pipes/day)
  13. Inability to refrain from smoking on trial days
  14. Alcohol abuse (more than 60 g/day)
  15. Drug abuse
  16. Blood donation (more than 100 mL within four weeks prior to administration or during the trial)
  17. Excessive physical activities (within one week prior to administration or during the trial)
  18. Any laboratory value outside the reference range that is of clinical relevance
  19. Inability to comply with dietary regimen of trial site
  20. A marked baseline prolongation of QT/QTc interval (e.g., repeated demonstration of a QTc interval >450 ms);
  21. A history of additional risk factors for Torsade des Pointes (e.g., heart failure, hypokalemia, family history of Long QT Syndrome)
  22. Not willing to use adequate contraception (condom use plus another form of contraception e.g. spermicide, oral contraceptive taken by female partner, sterilisation, intrauterine device) during the whole study period from the time of the first intake of study drug until three months after the last intake

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo-Tablette
Placebo-Komparator: Placebo-Lösung
Experimental: BI 44370 TA solution
Experimental: BI 44370 TA tablet

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Anzahl der Patienten mit klinisch signifikanten Befunden im EKG
Zeitfenster: bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelgabe
bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelgabe
Anzahl der Patienten mit klinisch signifikanten Befunden in Labortests
Zeitfenster: bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelgabe
bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelgabe
Beurteilung der Verträglichkeit durch den Prüfer auf einer 4-Punkte-Skala
Zeitfenster: bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelverabreichung
bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelverabreichung
Anzahl der Patienten mit unerwünschten Ereignissen
Zeitfenster: bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelverabreichung
bis zu 10 Tage nach der letzten Arzneimittelverabreichung
Number of patients with clinically significant findings in vital signs
Zeitfenster: up to 10 days after last drug administration
up to 10 days after last drug administration

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Cmax (maximal gemessene Konzentration des Analyten im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
AUC0-tz (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 bis zum Zeitpunkt des letzten quantifizierbaren Datenpunkts)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
t1/2 (terminale Halbwertszeit des Analyten im Plasma)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
tmax (Zeit von der Dosierung bis zur maximal gemessenen Konzentration)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
AUC0-∞ (Fläche unter der Konzentrations-Zeit-Kurve des Analyten im Plasma über das Zeitintervall von 0 extrapoliert bis unendlich)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
CL/F (gesamte/scheinbare Clearance des Analyten im Plasma nach extravaskulärer Verabreichung)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
%AUCtz-∞ (der Prozentsatz der AUC0-∞, der durch Extrapolation erhalten wird)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
MRTp.o. (mittlere Verweildauer des Analyten im Körper nach oraler Gabe)
Zeitfenster: bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
bis zu 72 Stunden nach der Verabreichung des Arzneimittels
AUCt1-t2 (area under the concentration-time curve of the analyte in plasma over the time interval t1 to t2)
Zeitfenster: up to 72 hours after drug administration
up to 72 hours after drug administration
tz (time of last measurable concentration of the analyte in plasma)
Zeitfenster: up to 72 hours after drug administration
up to 72 hours after drug administration
Vz/F (apparent volume of distribution during the terminal phase tz following an extravascular dose)
Zeitfenster: up to 72 hours after drug administration
up to 72 hours after drug administration
λz (the terminal rate constant)
Zeitfenster: up to 72 hours after drug administration
up to 72 hours after drug administration
Aet1/t2 (total quantity of analyte excreted in the urine in the time interval from t1 to t2)
Zeitfenster: up to 24 hours after drug administration
up to 24 hours after drug administration
fet1/t2 (the fractional excretion of the analyte in the time interval from t1 to t2)
Zeitfenster: up to 24 hours after drug administration
up to 24 hours after drug administration
CLR,t1/t2 (the renal clearance of the analyte in the time interval from t1 to t2)
Zeitfenster: up to 24 hours after drug administration
up to 24 hours after drug administration

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. August 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. August 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. August 2014

Zuletzt verifiziert

1. August 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1246.1

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