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Respiratory Function at Preschool Age of Children Detected of Cystic Fibrosis in Neonatal Period (REVOLMUCO)

9. April 2020 aktualisiert von: University Hospital, Montpellier

The widespread neonatal detection of cystic fibrosis in France since 2002 permits to treat children from birth. New treatments used for young children involve to assess efficacy criteria specific to this population. Standard respiratory function criteria for older children and adults is forced expiratory volume/second.

This technique is not suited for preschool aged children (3 to 6 years old) because they are too old to be sedated and too young and immature to be able to make forced expiration technique that are correct, reproducible and prolonged during more than 1 second.

For preschool aged children, in order to assess distal damage and her consequence, the evaluations are: airway resistance by debit interruption technic (Rint), plethysmographic measure of specific resistance (sRaw), functional residual capacity by Helium dilution technique (CRF He), arterial blood gas measurement, pulmonary clearance index.

All these methods have a better success rate and can be used in alternative or with forced spirometry. However, each of them gives only a part of information on airway and lung damage of detected children. It is necessary to combine them for a better information on overall respiratory damage.

In France, each respiratory function test laboratory uses one or any of these methods in addition to flow-volume curve, in function of his practices and his equipment.

So, respiratory function test of preschool aged children is going to diversify more and more to the detriment of an homogeneity of practices between different centers.

A referent population during a longitudinal multicenter monitoring on large cohorts that describe the evolution of pulmonary function, obtained by a standardized methodology is necessary to assess the efficacy of any new treatment. And, with the homogenization of care of children detected of cystic fibrosis in different centers, the description of natural evolution of pulmonary function by a standardized methodology will improve the discriminative power of measure of respiratory function to assess the presence of a worsening in preschool-aged children.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Montpellier, Frankreich, 34295
        • University Hospital of Montpellier, Arnaud de Villeneuve

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient suffering from cystic fibrosis
  • Height between 90 et 130cm
  • No respiratory exacerbation since 4 weeks
  • Benefit from an insurance disease regime

Exclusion Criteria:

  • Law-protected patient
  • Patient's parent don't understand french language
  • Opposition to participation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Preschool aged children detected of CF in neonatal period
Preschool aged children detected of Cystic Fibrosis in neonatal period

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Time evolution of functional residual capacity by Helium dilution technique (CRF He)
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
airway resistance by debit interruption technique (Rint)
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
plethysmographic measure of specific resistance (sRaw)
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
arterial blood gas measurement
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
pulmonary clearance index
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
flow-volume curve
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
measurement of organ damage
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
measurement of tobacco exposition
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
at each four yearly routine visits
measure of administration antibiotics and antiasthmatics treatments
Zeitfenster: at each four yearly routine visits
Comparison of the evolution of these parameters to changing those of a historical cohort evaluated before the introduction of neonatal screening.
at each four yearly routine visits

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: MATECKI SM Stephan, MD, University Hospital, Montpellier

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. August 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

17. Januar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

17. Januar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Januar 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Februar 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Februar 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. April 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. April 2020

Zuletzt verifiziert

1. April 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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