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Comprehensive HIV Prevention Package for MSM in Port Elizabeth

4. Juli 2017 aktualisiert von: Patrick S Sullivan, Emory University
The purpose of this study is to evaluate the acceptability and uptake of a combination package of biomedical, behavioral and community-level HIV prevention interventions and services for men who have sex with men (MSM) in South Africa.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The objective of the Sibanye Health Project is to develop and evaluate a combination package of biomedical, behavioral and community-level HIV prevention interventions and services for men who have sex with men (MSM) in Africa. Experience implementing the prevention interventions and preliminary data collected regarding the acceptability of the HIV prevention package will be used to develop a proposal to design a larger efficacy trial to test the combination HIV prevention package for MSM.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

101

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Port Elizabeth, Südafrika
        • Human Sciences Research Council

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male sex at birth
  • Anal sex with another man in the past 12 months
  • 18 years of age or older
  • Resident of the study city, Port Elizabeth
  • Able to complete study instruments, with or without assistance, in English, Xhosa or Afrikaans
  • Willing to provide contact information
  • Has a phone

Exclusion Criteria:

  • Not male sex at birth
  • No self-reported anal sex with a man in the past 12 months
  • Less than 18 years of age
  • Not a resident of the study city
  • Plans to move from the study city within the year after enrollment
  • Not able to complete study instructions, with or without assistance, in English, Xhosa or Afrikaans
  • Not willing to provide contact information
  • Does not have a phone

Additional Inclusion and Exclusion Criteria for participants on PrEP:

PrEP Inclusion Criteria:

  • Identified as high-risk for HIV by the provider by meeting one or more of the criteria below:
  • Have multiple partners
  • Engage in transactional sex, including sex workers
  • Use or abuse drugs
  • Drink alcohol heavily
  • Had more than 1 episode of a STI in the last year
  • Is the HIV-negative partner in a discordant relationship, especially if the HIV-positive partner is not on antiretroviral therapy (ART)
  • Is in a non-monogamous concordant relationship with a HIV-negative partner
  • Is unable or unwilling to achieve consistent use of male condoms
  • No contra-indications to Emtricitabine/Tenofovir Disoproxil Fumarate (FTC/TDF)
  • Calculated creatinine clearance of at least 60 mL/min
  • Alanine aminotransferase (ALT) and aspartate aminotransferase (AST) < 2 x upper limit of normal (ULN)
  • Hepatitis B surface antigen (HBsAg) negative
  • Motivated to follow PrEP prescribing guidelines
  • Willing to adhere to daily oral dosing
  • Willing to attend PrEP maintenance visits every 3 months

PrEP Exclusion Criteria:

  • HIV positive
  • Signs or symptoms suggestive of acute HIV infection
  • Have baseline creatinine clearance <60 ml/min
  • Are unwilling to follow PrEP prescribing guidelines
  • Are unwilling to attend PrEP maintenance visits every 3 months
  • Are known to have hypertensives or diabetes
  • Are hepatitis B susceptible (test HBsAg and HBsAb negative) and refuse to take a hepatitis B vaccine series
  • Any contraindication to taking FTC/TDF
  • Proteinuria 2+ or greater at screening
  • Glucosuria 2+ or greater at screening
  • Use of antiretroviral (ARV) therapy (e.g., for PEP or PrEP) in the 90 days prior to study entry

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: HIV+ subjects
Men who test positive for HIV will receive a comprehensive package of HIV prevention services, including condom choices, condom-compatible lubricant choices, risk-reduction counseling, couples HIV counseling and testing, and linkage to care
Männer erhalten das Kondompaket, das eine Auswahl an Stilen, Größen, Merkmalen und Farben enthält, bei ihrem Basisbesuch und können nach diesem Besuch jederzeit kostenlos weitere Kondome erhalten, indem sie während der Öffnungszeiten der Klinik in eine Studienklinik kommen, oder während eines geplanten Studienbesuchs.
Männer erhalten bei ihrem Basisstudienbesuch ein kondomkompatibles Gleitmittel, das verschiedene Arten von Gleitmitteln (z Schmiermittel jederzeit nach diesem Besuch, indem Sie während der Öffnungszeiten der Klinik oder während eines geplanten Studienbesuchs in eine Studienklinik kommen.
Die Teilnehmer werden eingeladen, freiwillige HIV-Beratungs- und Testtermine (CVCT) für Paare mit einem Klinikberater zu vereinbaren, nachdem sie ihren Basisstudienbesuch abgeschlossen haben.
Men will be linked to needed services including HIV care and treatment for positives identified at baseline or during the study, including antiretroviral medications, and mental health services. At the end of their baseline visit, participants will receive service referral handouts for HIV care and treatment, mental health services, and other resources, as appropriate. Men who test positive for sexually transmitted infections (STIs )will be treated at the clinic site.
Risk-reduction counseling will be provided to all men at baseline and additionally at 3, 6, and 12 month visits, with an additional counseling session for men on PrEP at their initiation visit (either month 1 or 4), their 1-month follow-up visit (either month 2 or 5) and at their 9 month visit. Risk reduction counseling will be client-centered counseling, according to CDC's Fundamentals of HIV Prevention Counseling protocol.
Experimental: HIV- subjects

Men who test negative for HIV will receive a comprehensive package of HIV prevention services, including condom choices, condom-compatible lubricant choices, enhanced HIV testing options, risk-reduction counseling, couples HIV counseling and testing, linkage to care, and screening for and offering of pre-exposure prophylaxis (PrEP) and post-exposure prophylaxis (PEP).

If men test positive for HIV during the study, they will be transitioned into the HIV+ subjects arm.

Männer erhalten das Kondompaket, das eine Auswahl an Stilen, Größen, Merkmalen und Farben enthält, bei ihrem Basisbesuch und können nach diesem Besuch jederzeit kostenlos weitere Kondome erhalten, indem sie während der Öffnungszeiten der Klinik in eine Studienklinik kommen, oder während eines geplanten Studienbesuchs.
Männer erhalten bei ihrem Basisstudienbesuch ein kondomkompatibles Gleitmittel, das verschiedene Arten von Gleitmitteln (z Schmiermittel jederzeit nach diesem Besuch, indem Sie während der Öffnungszeiten der Klinik oder während eines geplanten Studienbesuchs in eine Studienklinik kommen.
Die Teilnehmer werden eingeladen, freiwillige HIV-Beratungs- und Testtermine (CVCT) für Paare mit einem Klinikberater zu vereinbaren, nachdem sie ihren Basisstudienbesuch abgeschlossen haben.
Men will be linked to needed services including HIV care and treatment for positives identified at baseline or during the study, including antiretroviral medications, and mental health services. At the end of their baseline visit, participants will receive service referral handouts for HIV care and treatment, mental health services, and other resources, as appropriate. Men who test positive for sexually transmitted infections (STIs )will be treated at the clinic site.
Risk-reduction counseling will be provided to all men at baseline and additionally at 3, 6, and 12 month visits, with an additional counseling session for men on PrEP at their initiation visit (either month 1 or 4), their 1-month follow-up visit (either month 2 or 5) and at their 9 month visit. Risk reduction counseling will be client-centered counseling, according to CDC's Fundamentals of HIV Prevention Counseling protocol.

FTC/TDF is a once daily oral tablet taken with or without food. The tablet includes 200 mg of emtricitabine (FTC) and 300 mg of tenofovir disoproxil fumarate (TDF).

For men who meet eligibility criteria, Pre-exposure prophylaxis (PrEP) with Emtricitabine/Tenofovir Disoproxil Fumarate (FTC/TDF) will be made available beginning one month into the study. Men who express interest and meet eligibility criteria at their baseline visit can initiate PrEP at 1 month if they test negative for HIV. For men with extenuating circumstances, whose risk profile changes, of those who become more comfortable with the PrEP intervention through enrollment in the study, PrEP will be available to initiate at the 4 month visit.

Andere Namen:
  • Truvada
Rapid HIV testing at multiple time points
Two to three antiretroviral medicines as soon as possible (recommended is emtricitabine/tenofovir disoproxil fumarate plus either raltegravir or dolutegravir), but no more than 72 hours (3 days) after one may have been exposed to HIV, to try to reduce the chance of becoming HIV-positive. They must be taken for 28 days.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Retention in the cohort
Zeitfenster: 12 months
Will assess the ability of the study to retain participants for full study period. This will be measured by the proportion of enrolled participants who attend all subsequent study visits through the 12-month visit.
12 months
Use of PrEP
Zeitfenster: 6 months
Will assess uptake of PrEP by study participants. This will be measured as the proportion of enrolled participants eligible for PrEP at the 3 and 6-month study visits who choose to initiate PrEP at those visits.
6 months
Incident HIV infection
Zeitfenster: 12 months
This will be measured as the number of seroconversions during follow-up among those who are HIV-uninfected at baseline.
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Condom use
Zeitfenster: 3 months
Measured as the proportion of anal intercourse that is protected by condoms in the prior 3 months as self-reported reported in the questionnaire at each study visit.
3 months
Lubricant use
Zeitfenster: 3 months
Measured as the proportion of condom-protected anal intercourse in the prior for 3 months for which condom-compatible lubricant is used as self-reported in the questionnaire at each study visit.
3 months
VCT and CVCT uptake
Zeitfenster: 12 months
Measured as the number of times participants report HIV testing in the study period as part of the study visits and outside study visits compared to the number of time participants reported HIV testing in the year prior at baseline.
12 months
Serodiscordant unprotected anal intercourse (UAI)
Zeitfenster: 3 months
Measured as self-reported UAI in the last 3 months with a partner of positive or unknown HIV status as self-reported in the questionnaire at each study visit, pre- and post-intervention.
3 months
Acceptability of PEP
Zeitfenster: 12 months
Measured as the proportion of men who report an eligible exposure who accept and initiate PEP.
12 months
MSM-specific provider training
Zeitfenster: 12 months
Measured as the proportion of providers who are offered training who accept the training.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Stefan Baral, MD, MPH, CCFP, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health
  • Hauptermittler: Nancy Phaswanamafuya, PhD, Human Sciences Research Council

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Mai 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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