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Mobilising Lower Limb Fluid for Hemodynamic Stability in Haemodialysis

18. Mai 2015 aktualisiert von: The Leeds Teaching Hospitals NHS Trust

Pilot Evaluation of Intermittent Pneumatic Compression and Neuromuscular Electrical Stimulation for Enhancing Vascular Refilling in Haemodialysis

Cardiovascular disease is the leading cause of death of dialysis patients and poor fluid management is associated with the increased risk. One of the principal limitations in avoiding chronic fluid overload in this patient group is the refilling rate the rate at which fluid is transferred from tissues into the vascular system. If this rate cannot match the prescribed rate of fluid removal during dialysis the patient will end up with chronic fluid overload.

Two proposed methods of increasing the rate of refilling are intermittent pneumatic compression (IPC) devices, which increase the pressure of the fluid in tissue, and neuromuscular electrical stimulation (NMES) which activates the muscle pump and lymphatic drainage.

This investigation will trial the use of these two methods in patients suspected of having inadequate refilling rates. Outcome measures will be based on fluid status, presence of oedema and quality of life.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

12

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Presence of lower limb oedema as defined by pitting
  • Average post dialysis fluid overload in relation to target weight greater than 0.5 litres
  • Greater than one dialysis session that included an intradialytic hypotensive episode in the previous month, defined by saline influsion or nursing intervention

Exclusion Criteria:

  • Less than 18 years of age
  • Less than 3 months dialysis vintage
  • Presence of metal implants, amputations or the inability to be weighed

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: A: baseline - IPC

A: baseline - IPC - washout - NMES - washout - follow up

The baseline phase, washout phase and follow up phase will consist of treatment as normal. IPC phase will consist of normal care plus IPC of the lower limbs for the duration of each dialysis session.

Flowtron, Circulation Booster and Sports XL devices will be used.
Flowtron, Circulation Booster and Sports XL devices will be used.
Sonstiges: B: baseline - NMES

B: baseline - NMES - washout - IPC - washout follow up

The baseline phase, washout phase and follow up phase will consist of treatment as normal. NMES phase will consist of normal care plus stimulation of the foot and calf muscles for a period of one hour during dialysis.

Flowtron, Circulation Booster and Sports XL devices will be used.
Flowtron, Circulation Booster and Sports XL devices will be used.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fluid Status (Body composition monitor measurement of fluid status)
Zeitfenster: Weekly
Body composition monitor measurement of fluid statu
Weekly
Quality of Life (Validated Kidney Disease Quality of Life (KDQOL36) quality of life measurement questionnaire and patient symptom questionnaire)
Zeitfenster: Weekly
Validated KDQOL36 quality of life measurement questionnaire and patient symptom questionnaire
Weekly

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Dezember 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Mai 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Mai 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Mai 2015

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • RL14/11224

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nierenversagen

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