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The Effect of Dexmedetomidine on Prevention of Postoperative Acute Kidney Injury in Patients Undergoing Aortic Surgery

6. September 2019 aktualisiert von: Yonsei University

Acute kidney injury(AKI) is a common and severe complication after the cardiac surgery. Postoperative AKI increases the in-hospital stay, intensive care unit(ICU) stay and postoperative mortality. Aortic surgery is the most risky surgery that causes the postoperative AKI, and the incidence of AKI after aortic surgery is about 50%.

The α1- and α2-adrenergic receptors in the kidney modulate vasoconstrictor and vasodilatory effects, respectively. Agents that attenuate renal vasoconstriction may have potential as renoprotective drugs because vasoconstriction most likely contributes to the pathophysiology of AKI. Clonidine, an α2-agonist, has been shown experimentally to inhibit renin release and cause a diuresis, and it has been evaluated in an experimental AKI model, confirming its potential as a renoprotective agent. Furthermore, it has been already reported that dexmedetomidine, α2-agonist, reduce the impairment of renal function after cardiac operation.

The aim of this study is to examine the association between preoperative dexmedetomidine infusion and the incidence of postoperative acute kidney injury(AKI) in patients undergoing aortic surgery.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

108

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 03722
        • Department of Anesthesiology and Pain Medicine, Yonsei Cardiovascular Hospital, Yonsei University College of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. the patients undergoing ascending, arch and/or proximal descending aorta surgery with cardiopulmonary bypass
  2. 20 - 100 yrs old

Exclusion Criteria:

  1. having preoperative severe renal dysfunction (eGFR < 15 ml/min per 1.73m2)
  2. Left ventricular-ejection fraction < 30%
  3. Preexisting congestive heart failure
  4. Severe coronary artery disease
  5. Hemodynamically unstable arrhythmia
  6. Cardiogenic shock during perioperative period
  7. Ventricular assist device use
  8. cannot communication because of a language barrier or illiteracy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: dexmedetomidine
dexmedetomidine, 0.4 mcg/kg/h, IV, The infusion of study drug is started after anesthesia induction and continued until 24 hours after surgery.
Immediately after the induction of anesthesia, patients in the dexmedetomidine group received dexmedetomidine continuous intravenous (IV) infusion of 0.4 mcg/kg/h until 24 hours after surgery.
Placebo-Komparator: control
saline, same infusion rate (received equal volume of normal saline), IV, The infusion of study drug is started after anesthesia induction and continued until 24 hours after surgery.
same infusion rate (received equal volume of normal saline), IV, The infusion of study drug is started after anesthesia induction and continued until 24 hours after surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Acute kidney injury (AKI) after aortic surgery (AKI according to the Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) criteria)
Zeitfenster: up to 7 days after the aortic surgery
0.3 mg/dl increase in serum creatinine concentration within 48 hours OR, a 50% increase within 7 days postoperatively OR, urine volume < 0.5 ml/kg/h for 6 hours
up to 7 days after the aortic surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Acute kidney injury (AKI) after aortic surgery (AKI according to the Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) criteria)
Zeitfenster: up to 7 days after the surgery
KDIGO stage 2: Serum creatinine increase to 2-3-fold from baseline OR urine output < 0.5 ml/kg/h for 12h
up to 7 days after the surgery
Acute kidney injury (AKI) after aortic surgery (AKI according to the Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) criteria)
Zeitfenster: up to 7 days after the surgery
KDIGO stage 3: Serum creatinine increase to 3.0-fold from baseline OR Increase in serum creatinine to ≥ 4 mg/dl OR Initiation of renal replacement therapy OR In patients <18 years, decrease in eGFR to < 35 ml/min per 1.73 m2 OR Anuria for ≥ 12h.
up to 7 days after the surgery
major morbidity endpoint
Zeitfenster: acute kidney injury - up to 7 days after the surgery; Other - during the hospitalization for surgery
acute kidney injury (same as the primary endpoint), permanent stroke, prolonged ventilator care >24h, deep wound infection, and mortality.
acute kidney injury - up to 7 days after the surgery; Other - during the hospitalization for surgery
postoperative delirium
Zeitfenster: up to 7 days after the surgery
delirium - assessed with The American Psychiatric Association's fifth edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders or Confusion Assessment Method for the ICU
up to 7 days after the surgery
drug-related adverse events
Zeitfenster: hypotension or bradycardia: during surgery; Other - during surgery and 24 hours after surgery
hypotension (mean arterial pressure <60 mmHg) or bradycardia (<50 beats/min) OR the use of vasopressor, inotropes or temporary pacing, OR postoperative arrhythmia
hypotension or bradycardia: during surgery; Other - during surgery and 24 hours after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

6. März 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

6. März 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. November 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. November 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. November 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur dexmedetomidine

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