- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02621268
Minimally Invasive Imagery With Indocyanine Green (ICG)
A Pilot & Feasibility Study of the Imaging Potential of Indocyanine Green in Subjects Undergoing Minimally Invasive Thoracic Surgery Presenting With Thoracic Nodules
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
According to the World Health Organization, lung cancer is the most common cause of cancer-related death in men and women, and is responsible for 1.3 million deaths worldwide annually as of 2004.
Surgery remains the best option for patients presenting with operable Stage I or II cancers, however the five year survival rate for these candidates remains at a dismal 53% for Stage I and 32% for Stage II (1). The high rates of recurrence suggest that surgeons are unable to completely detect and remove primary tumor nodules in a satisfactory manner as well as lingering metastases in sentinel lymph nodes. By ensuring a negative margin through near-infrared imagery it would be possible for us to improve the rates of recurrence free patients and thus overall survival.
The use of an ICG probe will allow for the operating field and lung tissue to be observed in real-time.
ICG has been used in the clinical settings since 1957. There is a wealth of data available attesting to the safety of this drug injected at its current clinically indicated dosing level. ICG has been shown to preferentially uptake in esophageal tumors as opposed to surrounding epithelial lumen after one minute of IV exposure (2). Additionally, the same group reported being able to better characterize the vascularization of the tumor to further clarify the invasiveness of the cancer. ICG usage has been shown to be safe in a similar clinical setting by the Gotoh group, who used ICG to detect and characterize bullous and emphysematous lesion of the lung in video assisted thoracoscopic surgeries (VATS) with Infrared Thoracoscopy that were not previously detectable by white light (3).
The currently proposed trial is a single center, open-label pilot/observational cohort study. Patients with a diagnosis of resectable thoracic nodule/mass who are presumed to be resectable via minimally invasive surgery as determined by pre-operative assessment at the Hospital of the University of Pennsylvania will be included.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
- Hospital of the University of Pennsylvania
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult patients over 18 years of age
- Patients presenting with a thoracic nodule presumed to be resectable cancer on pre-operative assessment
- Good minimally invasive operative candidates as determined by a thoracic oncology multidisciplinary team
- Subject capable of giving informed consent and participating in the process of consent.
Exclusion Criteria:
- Pregnant women as determined by urinary or serum beta human chorionic gonadotropin (hCG) within 72 hours of surgery
- Subjects with a history of iodide allergies
At-risk patient populations
- Homeless patients
- Patients with drug or alcohol dependence
- Children and neonates
- Patients unable to participate in the consent process
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Indocyanine Green
Dosage calculated by weight of individual, 5mg/kg.
|
Infusion of ICG 24 hours prior to surgery
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Ability of imaging system to detect expression of ICG in nodule/mass (i.e. tumor) and discern uptake of dye by tumor
Zeitfenster: 36 months
|
Detected with imaging probe during minimally invasive procedure
|
36 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Incidence rates of all adverse events, treatment-emergent adverse events, and adverse device events from time of ICG administration through participants' first, post-operative appointment with surgeon
Zeitfenster: 36 Months
|
36 Months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Sunil Singhal, MD, University of Pennsylvania
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mountain CF, Dresler CM. Regional lymph node classification for lung cancer staging. Chest. 1997 Jun;111(6):1718-23. doi: 10.1378/chest.111.6.1718.
- Kimura T, Muguruma N, Ito S, Okamura S, Imoto Y, Miyamoto H, Kaji M, Kudo E. Infrared fluorescence endoscopy for the diagnosis of superficial gastric tumors. Gastrointest Endosc. 2007 Jul;66(1):37-43. doi: 10.1016/j.gie.2007.01.009.
- Gotoh M, Yamamoto Y, Igai H, Chang S, Huang C, Yokomise H. Clinical application of infrared thoracoscopy to detect bullous or emphysematous lesions of the lung. J Thorac Cardiovasc Surg. 2007 Dec;134(6):1498-501. doi: 10.1016/j.jtcvs.2007.07.051.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 820766
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Neubildungen
-
John MascarenhasNational Cancer Institute (NCI); National Institutes of Health (NIH); Celgene... und andere MitarbeiterAbgeschlossenIDH2-Mutation | Accelerated/Blast-phase Myeloproliferative Neoplasm | Myelofibrose in der chronischen PhaseVereinigte Staaten, Kanada
Klinische Studien zur Indocyanine Green
-
University Hospital, BrestNoch keine RekrutierungKraniozervikale ChirurgieFrankreich
-
Ain Shams UniversityAbgeschlossenCholezystitis | Chronische kalkuläre Cholezystitis | Akute kalkuläre CholezystitisÄgypten
-
Zhujiang HospitalUnbekanntHepatozelluläres KarzinomChina
-
University of PennsylvaniaAbgeschlossenIschämischer Schlaganfall | Schädel-Hirn-Trauma | Subarachnoidalblutung | Hirnblutung | Akute anoxische EnzephalopathieVereinigte Staaten
-
Loma Linda UniversityBeendetKnieoperation | Distaler Femur | Proximale TibiaVereinigte Staaten
-
Omphis FoundationRekrutierung
-
St. Jude Children's Research HospitalNational Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK); Regional...AbgeschlossenEisenüberlastung | Übermäßige Eisenbelastung des KörpersVereinigte Staaten
-
The First Affiliated Hospital of Nanchang UniversityThe Affiliated Nanjing Drum Tower Hospital of Nanjing University Medical School und andere MitarbeiterAbgeschlossenSegmentektomie | Nicht-kleinzelliger Lungenkrebs Stadium IChina
-
San Salvatore Hospital, AST Pesaro-UrbinoAbgeschlossen
-
University Hospital of North NorwayUiT The Arctic University of NorwayUnbekanntRekonstruktive chirurgische VerfahrenNorwegen