- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03082846
Treatment of High-grade Gliomas Using Hypofractionated Radiation Therapy -a Phase I Clinical Trial
17. März 2017 aktualisiert von: Xue Xiaoying
Treatment of High-grade Gliomas Using Escalating Doses of Hypofractionated Simultaneous Integrated Boost-intensity Modulated Radiation Therapy in Combination With Temozolomide - a Modified Phase I Clinical Trial
Postoperative conventional radiation at 60 Gy/30f is currently still considered the standard radiotherapy mode for high-grade gliomas; however, the efficacy is still unsatisfactory.
Studies in recent years have shown that hypofractionated simultaneous integrated boost-intensity modulated radiation therapy (SIB-IMRT) has certain survival benefits over other fractionation methods; but, the best hypofractionation mode and its efficacy have not been confirmed.
The purpose of this study is to investigate the maximum tolerated dose (MTD) of hypofractionated SIB-IMRT with stepwise escalating of doses combined with temozolomide (TMZ) for the treatment of malignant gliomas.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Background: Postoperative conventional radiation at 60 Gy/30f is currently still considered the standard radiotherapy mode for high-grade gliomas; however, the efficacy is still unsatisfactory.
Studies in recent years have shown that hypofractionated simultaneous integrated boost-intensity modulated radiation therapy (SIB-IMRT) has certain survival benefits over other fractionation methods; but, the best hypofractionation mode and its efficacy have not been confirmed.
The purpose of this study is to investigate the maximum tolerated dose (MTD) of hypofractionated SIB-IMRT with stepwise escalating of doses combined with temozolomide (TMZ) for the treatment of malignant gliomas.
Methods: Malignant gliomas patients receive concurrent postoperative radiotherapy and chemotherapy.
The simultaneous integrated boost-intensity modulated technology is adopted to increase both the dose in the surgical cavity and residual tumor (PTV1).
The dose at each fraction is gradually increased from 2.8 Gy/f (total of 20 times) with an escalating dose interval of 0.4 Gy.
The planning target volume (PTV2) including the 2cm region around surgical cavity and residual tumor remain unchanged, with 2.5 Gy each time and a total of 50 Gy/20f.
The subsequent group of patients is advanced to the next dose level until dose-limiting toxicity (DLT) is present.
The dose, one level lower than the DLT, is the MTD.
The highest target single dose is 4 Gy/f.
TMZ is administered orally every day at 75 mg/m2 during radiotherapy and at 150-200 mg/m2 for 12 cycles following completion of chemoradiotherapy.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
16
Phase
- Unzutreffend
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Postoperative grades III and IV glioma patients confirmed by pathology.
- The ages are between 18-70 years.
- Karnofsky performance score(KSP)≧60.
- Expected survival period ≧3 months.
- Blood routine and liver and kidney functions are normal.
- Receive cranial MRI examination after 48 h of surgery.
- Radiotherapy is performed after 2-4 weeks of surgery.
- Patients with restricted lesions and non-diffuse growth.
- Maximum diameter of the residual tumor, surgical cavity, and primary tumor bed are ≦6 cm.
Exclusion Criteria:
- Lesions are in the brain stem and thalamus.
- Pregnant and lactating women.
- Secondary primary malignant tumor.
- Severe pulmonary infection.
- Combination with mental illness or another disease that require hospitalization.
- Patients had received chemotherapy or brain radiotherapy previously.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: hypofractionated group
hypofractionated group using hypofractionated radiation with temozolomide chemotherapy: Malignant gliomas patients received concurrent postoperative radiotherapy and chemotherapy.Intensity-modulated radiotherapy is adopted, the dose at each fraction is gradually increased from 2.8 Gy/f (total of 20 times) with an escalating dose interval of 0.4 Gy in PTV1.
The planning target volume (PTV2) remain unchanged with 2.5 Gy each time and a total of 50 Gy/20 f.
Temozolomide is administered orally every day at 75 mg/m2 during radiotherapy and at 150-200 mg/m2 for 12 cycles following completion of chemoradiotherapy.
|
The simultaneous integrated boost-intensity modulated technology is adopted to increase both the dose in the surgical cavity and residual tumor (PTV1).The dose at each fraction is gradually increased from 2.8 Gy/f (total of 20 times) with an escalating dose interval of 0.4 Gy in PTV1, until dose-limiting toxicity is present,the highest target single dose is 4 Gy/f.
The planning target volume (PTV2) including the 2 cm region around surgical cavity and residual tumor remain unchanged, with 2.5 Gy each time and a total of 50 Gy/20f.
Temozolomide(TMZ) is administered orally every day at 75 mg/m2 during radiotherapy and at 150-200 mg/m2 for 12 cycles following completion of chemoradiotherapy.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
the maximum tolerated dose(MTD)
Zeitfenster: 1year
|
Safety and tolerability of hypofractionated simultaneous integrated boost intensity modulated radiation therapy (SIB-IMRT) combined with standard temozolomide chemotherapy. The maximum tolerated dose of hypofractionated radiation combined with concurrent temozolomide in newly diagnosed highgrade glioma is being explored. |
1year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progression free survival
Zeitfenster: 1 year
|
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 year.
|
1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: xiaoying xue, doctor, Department of Radiotherapy
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
7. November 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
3. Dezember 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Februar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. März 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. März 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. März 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. März 2017
Zuletzt verifiziert
1. März 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen, Neuroepithel
- Neuroektodermale Tumoren
- Neoplasmen, Keimzelle und Embryonal
- Neubildungen, Nervengewebe
- Gliom
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antineoplastische Mittel
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Temozolomid
Andere Studien-ID-Nummern
- phase I clinical trial-gliomas
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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