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Geography of ED Use and Population Health

4. Februar 2021 aktualisiert von: NYU Langone Health

Statewide Analysis of Emergency Department Use for Determining Geographic Patterns of Emergency Care Use, Hospital Choice and Measures of Population Health.

The goal of this study is to create predictive models of emergency care and metrics for population health that can be used to analyze how events like hospital closures or disasters like Hurricane Sandy affect health care utilization by patients in specific populations or geographic regions. Additionally, it will allow the development of metrics for population health that can act as surveillance mechanisms to measure disease prevalence and identify patterns in emergency department use that can be used to identify specific geographic regions where health care is either optimized to promote health or needs to be improve so that population health can be improved.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to analyze the geographic patterns of emergency department utilization. This study will look at the relationship that geographic proximity and local population factors have on patient use of emergency departments. Geographic proximity of alternative hospitals and elicit other patient and hospital specific factors, such as demographic, insurance type, diagnosis, and socioeconomic factors that lead patients to choose specific hospitals for emergency care or generally lead to patients accessing emergency care will be compared.

Patterns of emergency department utilization by patients will be identified in specific geographies such as Census tracts to determine clusters of high and low emergency department use. We also analyze the patterns of emergency care use based on specific disease conditions.Investigators will analyze the rate of emergency department use for patients with diabetes to determine population prevalence of diseases using emergency department data. Studying the pattern of use by specific geographies or disease conditions will also allow us to understand how emergency department use varies among populations by geographies and the socioeconomic and health care factors local to those regions.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
        • New York University School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 120 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Includes all patients visiting an emergency department in New York State

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients visiting an emergency department in New York State

Exclusion Criteria:

  • Depending on the population analyzed, may exclude some subpopulations such as children (in order study adults), prisoners or patients transferred from other healthcare facilities (in order to study non-institutionalized individuals).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patients visiting an emergency department in New York State
The Statewide Planning and Research Cooperative System (SPARCS) is a comprehensive data reporting system created to collect information on discharges from hospitals. SPARCS currently collects patient level detail on patient characteristics, diagnoses and treatments, services, and charges for every hospital discharge, ambulatory surgery patient, and emergency department admission in New York State.
Andere Namen:
  • SPAREN

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Emergency Deparrtment (ED) visit by a patient
Zeitfenster: 1 Day
In order to identify repeat ED visits by the same individual, unique identifiers within SPARCS match visits by the same individual throughout the study period
1 Day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Surveillance of Disease Prevalence
Zeitfenster: 1 Day
Proportion of individuals who recieve a given diagnosis like diabetes during any emergency department visit including emergency inpatient admissions.
1 Day
Extension to Other Disease Conditions and Geographies
Zeitfenster: 1 Day
Analysis of how disease prevalence can be measured at the level of the entire state. Populations will be stratified based on geography.
1 Day
Hospital Selection
Zeitfenster: 1 Day
Identification of the selection of a given hospital by patients based on facility codes contained within the SPARCS database.
1 Day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Lee, MD, NYU Langone Health

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. August 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Februar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 14-01408

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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