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Effects of a Comprehensive Health Coaching Program in Advanced Chronic Obstructive Pulmonary Disease.

24. April 2018 aktualisiert von: Taipei Medical University

Effects of a Comprehensive Health Coaching Program on Lung Function, Exercise Tolerance, Symptom Distress, Quality of Life, Readmission, and Survival in Advanced Chronic Obstructive Pulmonary Disease Patients: A Randomized Controlled Trial.

Chronic obstructive pulmonary disease due to incurable and prevalence has increased steadily, chronic respiratory disease is considered hazardous to health and quality of life of the disease. GOLD treatment guidelines (global initiative for chronic obstructive lung disease guideline) pointed out the pulmonary rehabilitation is one of the non-drug treatment in patients with severe COPD, shown to improve exercise capacity and reduce the short of breathing, improve the quality of life and reduce the anxiety associated and depression and improved survival advantages. Meanwhile, a few studies have examined effect the exercise training in severe COPD patients' symptom distress and quality of life, so as to make severe COPD patients to improve the effectiveness of the campaign to ongoing regular pulmonary rehabilitation movement, is considered an important issue.

It has been proposed that physical activity enhancement or exercise training can be effective in improving symptoms and quality of life in these patients. However, it has not been examined systematically. Therefore, the main purposes of this study are: 1.Prevalence of symptom distress; 2.The physical preferences; 3.The relationship between quality of life and physical activity; 4.Effects of Comprehensive Health coaching exercise training on improving fatigue, sleep disturbances, quality of life, readmission, and survival. In the first year of this study, a descriptive-correlational design will be used and in the second and third years of study, the experimental design and prospective longitudinal study will be undertaken. Instruments include motion sensors, physical activity scale, Physical Activity Preferences, Pittsburgh Sleep Quality of Life Index. Statistical analyses include descriptive statistics, t-test, one-way ANOVA, latent growth modeling, Logistic models, GEE, and survival analysis. Results from this study will provide important implications for improving symptom management and quality of life for sever chronic obstructive pulmonary disease patients.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taipei, Taiwan
        • Rekrutierung
        • Taipei Medical Hospital-Shuang Ho Hospital,Ministry of Health and Welfare

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age ≥40 years and ≦80 years
  • patients with advanced COPD are defined according to the diagnostic criteria for severe (GOLD 3) and very severe (GOLD 4)
  • pulmonologist assess need pulmonary rehabilitation, but not accept any rehabilitation exercise program.
  • pulmonologist assessment the patients with a stable state.
  • awareness, has the ability to read, write, and communication.
  • willing to communicate by phone, and can operate smart phones.

Exclusion Criteria:

  • COPD AE requiring corticosteroids, antibiotics, emergency room visit or hospitalization within the past 3 month.
  • diagnosed mentally or cognitive disorder, such as dementia or unable to cooperate.
  • severe hip, knee disease, can not perform exercise, or with neuromuscular dysfunction, such as limb hemiplegia, no independent walking function or other deterioration due to bone and joint disease.
  • combined with severe heart disease, such as AMI, severe arrhythmia or heart failure.
  • current regular practice of physical activity

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experiment
Comprehensive Health Coaching Program
Comprehensive Health Coaching Program: included physical activity and motivational interviewing techniques, participants were encouraged to set goals with decision-making, self-management and self-monitor their progress, and received support from researcher.
Kein Eingriff: Control
Guideline-based usual care

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from Baseline Lung function at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
Spirometry (FEVl % predicted )
3 months, 6months
Change from Baseline Exercise Tolerance at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
6 Minute walking test
3 months, 6months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change from Baseline Health-related quality of life at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
St. George's Respiratory Questionnaire
3 months, 6months
Change from Baseline Fatigue at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
Brief Fatigue Inventory Short Form BFI-Taiwan Form
3 months, 6months
Change from Baseline Psychological distress at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
Hospital Anxiety and Depression Scale
3 months, 6months
Change from Baseline Symptom Distress at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
Taiwanese version of the M. D. Anderson Symptom Inventory
3 months, 6months
Change from Baseline Quality of Sleep at 3 months, 6months
Zeitfenster: 3 months, 6months
Taiwanese version of the Pittsburgh Sleep Quality Index
3 months, 6months
Readmission rate Survival
Zeitfenster: 1 year
pulmonologists blinded to allocation reviewed admission summaries and information to determine as COPD related readmission or mortality
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Juli 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Juli 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. April 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2018

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • N201704032

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Comprehensive Health Coaching Program

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