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Apatinib in Combination With Docetaxel for Patients With Advanced NSCLC

25. Januar 2018 aktualisiert von: Zigong No.1 Peoples Hospital

Clinical Study of Apatinib in Combination With Docetaxel for Patients With Advanced NSCLC After Failure of Platinum-based Double-drug Therapy

In order to explore a new treatment strategy for patients with failed NSCLC platinum-containing double-drug therapy, this study was to investigate the clinical efficacy of apatinib in combination with docetaxel for patients with advanced NSCLC after failure of platinum-based regime

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. ECOG 0-2;
  2. Expected survival of not less than 12 weeks;
  3. The first line of platinum-containing chemotherapy, pathologically confirmed IIIB, IV non-small cell lung cancer, with measurable lesions (according to the RECIST 1.1 standard, CT lesion tumor diameter ≥ 10mm, lymph node lesion CT scan diameter ≥ 15mm, measurable lesions have not received radiotherapy, local treatment such as freezing)
  4. The main organs function properly
  5. Women of childbearing age must have had reliable contraception or have had a pregnancy test (serum or urine) within 7 days prior to enrollment with a negative result and are willing to take appropriate measures 8 weeks after and during the last administration of the test drug contraception. In the case of males, consent is to be given to contraception or surgical sterilization 8 weeks after and during the last administration of the test drug;
  6. Participants volunteered to join the study and signed informed consent form, with good compliance and follow-up.

Exclusion Criteria:

  1. Imaging (CT or MRI) showed tumor lesions away from the large blood vessels ≤ 5mm, or the presence of invasive central local blood vessels of the central tumor; or showed the presence of significant lung empty or necrotic tumors;
  2. Uncontrolled hypertension (systolic BP ≥140 mmHg or diastolic BP ≥90 mmHg, despite optimal drug therapy);
  3. Has the following cardiovascular disease: Myocardial ischemia or myocardial infarction with grade II or higher, poorly controlled arrhythmia (including QTc intercourse men ≥ 450ms, women ≥ 470ms); NYHA class III-IV cardiomyopathy, Or cardiac ultrasound examination prompted left ventricular ejection fraction (LVEF) <50%;
  4. Hemoptysis (INR> 1.5 or Prothrombin Time (PT)> ULN + 4 seconds or APTT> 1.5ULN) with bleeding tendency or undergoing thrombolytic or anticoagulant therapy;
  5. In the first 2 months before enrollment, there is obvious slightly blood, or daily hemoptysis volume of 2.5ml or more;
  6. Within 3 months prior to enrollment, significant clinically significant bleeding symptoms or definite bleeding tendencies such as gastrointestinal bleeding, hemorrhagic gastric ulcer, fecal occult blood ++ at baseline, and above, or vasculitis;
  7. Incidence of arterial / venous thrombosis within the first 12 months of enrollment such as cerebrovascular accident (including transient ischemic attack, cerebral hemorrhage, cerebral infarction), deep vein thrombosis and pulmonary embolism;
  8. Known hereditary or acquired bleeding and thrombophilia (eg hemophilia, coagulopathy, thrombocytopenia, hypersplenism, etc);
  9. Factors that significantly affect the absorption of oral drugs, such as non-swallowing, chronic diarrhea and intestinal obstruction;
  10. Urine routine urinary protein ≥ ++, or confirmed 24-hour urinary protein content ≥ 2.0g;
  11. Previous or concurrent with other unhealed malignancies, except for those having had a cure for cutaneous basal cell carcinoma, carcinoma of the cervix, and superficial bladder cancer;
  12. Pregnant or lactating women; Reproductive patients who are unwilling or unable to take effective contraception;
  13. The investigators determine other situations that may affect clinical research and outcome decisions.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: apatinib combine with docetaxel
Docetaxel, 60 mg / m2, d1, iv + apatinib 500mg, po, qd
apatinib mesylate tablets 500mg, po, qd, continued until the next cycle, taking on an empty stomach (daily taken at the same time), every 3 weeks For one cycle, a total of 4 to 6 cycles of treatment, apatinib has been taken until the disease progresses, intolerable toxicity.
Andere Namen:
  • Aitan
Docetaxel, 60 mg / m2, d1, iv ,every 3 weeks For one cycle, a total of 4 to 6 cycles of treatment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ORR
Zeitfenster: 6 Monate
Objektive Antwortrate
6 Monate

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
PFS
Zeitfenster: 12 month
Progress-Free Survival
12 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: 132100694 132100694, M.D., Zigong No.1 People's Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Februar 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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