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Mitochondrial Capacity in Pregnant Women (Mito Moms)

26. September 2022 aktualisiert von: Leanne Redman, Pennington Biomedical Research Center

The Effect of Physical Activity on in Vivo and in Vitro Mitochondrial Capacity in Pregnant Women

This Pilot & Feasibility study will test the hypothesis that pregnant women who are more active will have better functioning mitochondria in vivo (higher ATPmax, via 31P-MRS), which will be positively related to maternal and infant mitochondrial function in vitro (higher oxygen consumption rates in primary myotubes and umbilical cord derived mesenchymal stem cells, respectively). Twenty pregnant women (10 active and 10 sedentary) will be recruited in the first trimester of pregnancy determined from self-reported physical activity and assessment by activity monitors. Placental biospecimens will be collected during delivery for other molecular mitochondrial analyses.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Louisiana
      • Baton Rouge, Louisiana, Vereinigte Staaten, 70808
        • Pennington Biomedical Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Healthy women that are classified as either physically active or sedentary in early pregnancy.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pregnant female
  • BMI between 18.5 kg/m2 and 30.0 kg/m2 prior to the current pregnancy (determined by self report and confirmation of pregravid BMI of the index pregnancy from the prenatal record)
  • Medically cleared for participation in the study by primary care obstetrician or midwife
  • Medically cleared for participation by the Medical Investigator
  • Medical record release (prenatal record, hospital delivery record) for study staff to access information in the medical record related to the current and if applicable, the prior pregnancy.

Exclusion Criteria:

  • Risk of early delivery (eg. history of preterm birth, spontaneous abortion, evidence of gestational hypertension (SBP >160 mmHg & DBP >110 mmHg) or pre-eclampsia in the current pregnancy)
  • History of intrauterine growth-restriction
  • Persistent second- or third-trimester bleeding
  • Placenta previa after 26 weeks gestation
  • Incompetent cervix or cerclage
  • Severe anemia
  • High-order pregnancy (e.g. triplets)
  • Family history of diabetes
  • Heart or lung disease
  • HIV or AIDS (self-reported)
  • Individuals with contraindication to magnetic resonance spectroscopy such as having magnetic metallic objects in their body
  • Unwillingness for placental biospecimens to be collected at delivery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Active
Physically active will be defined by self-report and confirmed by step counts >8,000 per day from activity monitoring.
No behavioral intervention included but the exposure is level of physical activity. Individuals in the Active group will be categorized by their own routine physical activity levels.
Sedentary
Sedentary lifestyle will be defined by self-report and confirmed by step counts <5,000 per day from activity monitoring.
No behavioral intervention included but the exposure is level of physical activity. Individuals in the Sedentary group will be categorized by their own routine physical activity levels.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Infant in vitro mitochondrial capacity (by oxygen consumption rate)
Zeitfenster: 1 day
Infant in vitro mitochondrial capacity measured by oxygen consumption rates in umbilical cord derived mesenchymal stem cells at delivery
1 day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Relationship between in vivo mitochondrial capacity and infant in vitro mitochondrial capacity (by oxygen consumption rates)
Zeitfenster: About 20 weeks
Relationship between in vivo and in vitro mitochondrial capacity will be measured with in vivo mitochondrial capacity measured by 31P-MRS and infant in vitro mitochondrial capacity measured by oxygen consumption rates in umbilical cord derived mesenchymal stem cells
About 20 weeks
Relationship between in vivo mitochondrial capacity and maternal in vitro mitochondrial capacity (by oxygen consumption rate)
Zeitfenster: About 15 weeks
Relationship between in vivo and in vitro mitochondrial capacity will be measured with in vivo mitochondrial capacity measured by 31P-MRS and maternal in vitro mitochondrial capacity measured by oxygen consumption rates in maternal primary myotubes
About 15 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Leanne M Redman, PhD, Pennington Biomedical Research Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. März 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

11. Februar 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

11. Februar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. März 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. März 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. April 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. September 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. September 2022

Zuletzt verifiziert

1. September 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PBRC 2017-065

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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